Platforma smart TV a celor de la Google crește extrem de rapid, fiind implementată în prezent pe foarte multe modele de televizoare și TV box-uri. În 2021, Android TV avea doar 80 milioane de dispozitive active în fiecare lună, în 2022 a ajuns la 110 milioane, iar în la începutul lui 2023 a atins cifra de 150 de milioane. Cea mai mare creștere a fost, însă, anul acesta, Google TV ajungând la 270 de milioane de dispozitive, cu 80% mai multe față de acum un an.
Creșterea se datorează în principal intrării pe unele pe piețe emergente, cum ar fi Thailanda, Indonezia, Vietnam și Filipine, acolo fiind vândute foarte multe smart TV-uri low cost. Totodată, o contribuție importantă au avut-o și marii producători de televizoare din China, cum ar fi TCL, care oferă Android TV pe aproape toate modelele de televizoare, inclusiv pe cele ultra low cost. Cu ajutorul Android TV / Google TV, producătorii și-au redus foarte mult costurile de dezvoltare pentru platformele smart TV, iar consumatorii primesc televizoare și TV box-uri mai accesibile, dar totodată și cu o bază de aplicații extinsă. Astfel, Google TV devine cea mai populară platformă de smart TV la nivel global, având o cotă de piață considerabil mai mare decât competitorii Amazon, Roku și Apple. Platforma oferă acces la toate serviciile de streaming, dar și numeroase aplicații pentru redarea de conținut video local, fiind preferată de majoritatea consumatorilor în detrimentul Samsung Tizen sau LG webOS, de exemplu.
Via 9to5google.com
Lasa un comentariu!