Dacia pregătește o surpriză de proporții în luna octombrie. Mult-așteptatul Bigster, despre care se vorbește de trei ani, va fi lansat oficial, aducând cu sine numeroase inovații tehnologice, inclusiv tracțiunea integrală electrică e-4WD.
Această tehnologie, dezvoltată de Renault, va fi aplicată și pe alte modele din cadrul grupului. Tracțiunea 4×4 propusă nu va avea cardan, ci va fi bazată pe o soluție ingenioasă: o punte cu transmisie mecanică alimentată de un motor cu combustie internă, combinată cu o punte electrificată. Practic, vorbim despre un sistem 4×4 electric.
Astfel, un motor electric va fi montat pe puntea spate, acționând doar această parte, fără a transmite puterea către puntea față, eliminând astfel necesitatea unui cardan și a unui diferențial. Această soluție este mai accesibilă, teoretic mai eficientă și poate fi integrată mai ușor pe diverse motorizări.
Aceasta înseamnă că Dacia va oferi cutie automată și tracțiune integrală, exact ceea ce mulți clienți își doresc. Vom beneficia, așadar, de motorizare hibridă, transmisie 4×4 și cutie automată – combinația ideală, la un preț accesibil. Mai mult, soluția propusă de Dacia va respecta noile standarde Euro 7, mult mai stricte.
Lionel Jaillet, vicepreședintele Renault, a subliniat că în România, aproximativ 70% dintre modelele Duster vândute sunt 4×4, în timp ce în alte țări acest procent este de 30%.
Sa nu fie praf cu motorul, rade lumea, dai 25-45 k „ieuro” pun aici toata gama dacia-renault, cu motor 1.6 e tech, rade lumea, vai de capul vostru !
Până apare bigster ne plictisim de el. Kkmas pe el de Renault
Chiar is curios cum va arata varianta finala.
Inovatii tehnologice marca Renault -> crapaciuni remediate la un cost relativ decent
Pret accesibil zice autorul… fara sa aiba nicio estimare… Daca te uiti la preturile Duster si calitatea materialelor din interior + problemele cu „inovatiile tehnologice” si crezi ca va avea un pret accesibil (raportat si la calitate si fiabilitate), atunci poti sa crezi si in Mos Craciun…
Nu sunt un fan al masinilor chinezesti, insa ma bucur ca vin din ce in ce mai multe pentru a le da in cap producatorilor europeni care au profituri record, nu investesc mai deloc in noile tehnologii, isi platesc muncitorii la preturi minime, dar ii sperie ca isi vor pierde joburile din cauza chinezilor. Da, chiar din cauza chinezilor, nu ca producatorii aleg sa-mi marcheze profituri record si sa nu investeasca in tehnologii fiabile.
Vrei nu vrei, Dacia are cel mai bun raport pret calitate. Inainte de a spune ca nu este asa, arunca un ochi in piata. Intradevar, Duster are un pret usor mai mare, dar toate masinile s-au scumpit nu doar cele de la Dacia. La bani de Duster full, adica 27.000 euro, nu-ti permiti un Golf.
Gabriel, la 27.000 Euro iti iei Golf cu dotari bune si cutie automata. Si vorbest de masina noua!
Arunca si tu privire pe configurator la VW!
Ce legatura e intre Duster si Golf? Pentru mine sunt masini complet diferite iar comparatia preturilor pare irelevanta. Cine are nevoie de ce ofera Duster, nu are de ce sa se uita la Golf (evident ma refer la mersul pe drumurimai putin asfaltate). Cine merge numai pe sosele nu orea vad de ce s-ar uita la un Duster. E prea inalta, nu prea aerodinamica, portbagaj micut, parbriz mic rau de tot, la fel si geamurile laterale. Pe scurt, nu ofera niciun avantaj (nici macar ca pret) daca nu ai nevoie de avantajele oferite in off-road.
Pariez pe 40k+ Euro.
Pai Toyota este cu ANI LUMINA INAINTE.
Și cu zeci de mii de euro înainte
Fals. Toyota RAV4 Dynamic, 222 CP, AWD, full hybrid, cutie automata, tractiune spate electrica, este putin peste 41K euro. Configureaza sau cere o oferta