Desi mai dureaza foarte putin pana cand vom vedea noul Duster generatia a doua, Dacia lanseaza o imbunatatire la actualul model. Mai exact, varianta Facelift a primit cutia automata cu dublu ambreiaj de la Renault denumita EDC. Disponibilitatea acestui model va fi de anul viitor.
Pretul nu este cunoscut, insa oficialii Dacia au tinut sa anunte ca va fi la un pret doar putin mai mic fata de concurenta. Ceea ce inseamna ca Dacia va ramane in continuare cel mai accesibil producator, insa pretentiile incep sa creasca. La fel si preturile. Noua transmisie va fi disponibila doar cu motorizarea 1.5dCi de 109CP 4 x 2, insa nu ne-ar surprinde si un model 4 x 4. Poate pe generatia a doua.
Uite si cateva statistici despre Dacia: in primele 10 luni din acest an au reusit sa vanda 477.867 de masini in toata lumea, pe plus cu 6%. In Europa au vandut 346.882 de unitati, tot in crestere cu 11.1%, iar in Franta a vandut 94.055 de modele, si aici pe plus. Cele mai apreciate modele sunt Sandero si Duster. Iar Sandero a ajuns pe locurile 3 si 2 in preferintele persoanelor fizice. In Franta este pe primul loc.
In Italia s-au vandut 45.065 de masini, cu 15% mai mult, in Spania 45.669 de unitati si in Polonia 15.781 de modele vandute. Si in Romania au crescut vanzarile la 31.316 unitati, cu 3.5% mai multe modele fata de aceeasi perioada a anului trecut. In Maroc si Turcia sunt cresteri la fel de vizibile, de ordinul miilor de unitati.
Ce sa vezi, Dacia o duce bine in afara. Si cu toate astea, noi fugim de ea de parca este ultima rabla. Dar cumparam cazanele nemtilor cu peste 500.000 km la bord, resetati la 180.000 km. Cu toate ca unele modele vechi au dotari mai bune, sa nu uitam despre ce vorbim. Dacia este un producator ce ofera produse accesibile, niciodata premium. Nu o sa gasesti nici o alta masina noua la fel de bine impachetata precum o Dacie, la aceeasi bani.
Ultimul paragraf arunca paie pe foc. Cine a vazut vreodata masina nemteasca cu 500 de mii la bord?! 😀
Acu la Dacie, eu ma intreb daca tabla mai rugineste. Sper ca daca pretul e doar putin mai mic decat concurenta, sa nu prinda si putin mai multa rugina decat concurenta. In afara de asta, le doresc sa vanda cat mai mult si sa vina cu produse cat mai bune 🙂
Uite, sunt in cautarea unei masini in perioada asta. Caut oferte si discut cu diferite persoane care se ocupa de comercializarea autovehiculelor. Samsari pe scurt. Ii cunosc, imi sunt prieteni. Unul dintre ei vindea un Polo din 2001 cu 180.000 km in bord. Cand i-am zis ca ma intereseaza masina mi-a zis sa nu o cumpar, ca masina are peste 400,000km si motorul a fost refacut. Si ca toate masinile aduse din Germania sau alte tari din vest, au km dati peste cap. Masinile au intre 300.000 si 500.000 km reali, dar ei se ocupa sa schimbe kilometrajul.
O masina din Franta, Olanda, Belgia, Germania, Austria din anul 2007-2008 are in medie 200.000 km. Iar acolo o masina cu acesti km se vinde pe nimic, ca sunt vechi pentru ei si au deja prea multi km. De exemplu, un Renault Scenic din 2008, Full Option, motor 2L 16V, cutie automata 4 trepte, 180CP, costa 1500 de euro. In Romania o sa o gasesti la 3000, poate chiar 5000 de euro, nu stiu.
Am citit si eu un articol care spunea exact treaba asta. Eu eram ironic cand am zis ca nu s-a vazut vreodata masina din germania cu atatia km tocmai pentru ca numarul aratat in bord nu este cel real.
Succes la cautat!
Tractiune 2×4? interesant!!!
Ce spui?
citeste mai jos…:-))
*4×2 e si mai interesant!!!
Gabriel, locuiesc in Germania si iti dau dreptate. Enorm de multe masini au 400 000 de km. Mai ales daca e din 2000-2002. Eu de exemplu lucrez la vreo 7 km de casa si totusi din iulie 2016 pana acum am facut in jur de 17.000 km. Un neamt face peste 20 000 pe an. Avand in vedere ca masinile care pleaca la export,de aici..sunt cele mai forjate, calculam o medie de 27.000km/an. 27.000*16 ani=432.000 km daca masina e din 2000. Eu fac mai mult de 25.000 pe an…si sunt multi ca si mine sau chair mai rau. Masinile cu multi km merg la export pentru ca o firma care se ocupa de vanzare masini aici trebuie sa ofere minim 6 luni garantie la cutie+motor, ceea ce e greu de oferit daca masina are 400 000 de km. Masina are valoare de sub 600 de euro aici daca are peste 300 000 de km si e sub 2009. De asta toate ce se vand in romania sunt sub 200 000.
Bine de stiut. Sa inteleg ca e mai bine de cumparat masina direct de acolo?
Daca iti permiti sa faci un drum pana in Germania sau orice alta tara, da, merita, dar trebuie sa le alegi cu cap. Sau la fel, daca ai pe cineva acolo de incredere merita sa iei o masina la 800 de euro cu 200.000 km. Ca motoarele alea rezista fara probleme, doar consumabilele le schimbi.
Treaba sta in felul urmator. La pret daca vii aici sa ti-o iei singur cam tot la pretu la care o iei din romania ajungi, ca platesti,drum,cazare,numere de Zoll, mancare pe aici,calculezi si timpul pierdut …tot acolo ajungi. Avantajul e ca stii ce masina cumperi, poti sa cumperi de la privat, poti sa emrgi la orice service cu ea,in general proprietarii privati sunt de acord cu orice test la service. In general nemtii au foarte mare grija de masini, nu ma refer la caroserie, ci la faptul ca Schimba cu ulei,piese de calitate,la service-uri autorizate. Tüv( Verificare tehnica) se ia pe bune,cu reguli stricte, o data la 2 ani. Motoarele daca sunt intretinute( Incalzite inainte sa apesi ca prostu pe acceleratie, Ulei,etc) merg lejer la 500 000(un diesel),cu sau fara turbo schimbat. Deci decat o masina cu 180 000 la 4000 € din romania de la samsari,mai bine vii si iei aceasi masina care cu drum,inscrie,etc te ajunge poate 4300 ,chiar daca are 250 000 de km. Sunt reali si vezi in ce conditii a fost tinuta si de ce fel de om. E mult mai bine sa cumperi de la NEAMT( Nu turc,nu albanez,nu sarb,nu rus,nu roman).