Dacia Sandero a recâștigat recent titlul de cel mai bine vândut automobil din Europa, iar brandul pare hotărât să-l păstreze, deoarece o versiune facelift a acestui supermini umil a fost observată în teste. Aceasta prezintă un aspect mai robust și, posibil, câteva modificări sub caroserie.
Este important de menționat că aceasta nu este noua generație Sandero, care urmează să fie dezvăluită la sfârșitul anului 2027 și va fi disponibilă cu propulsie electrică. Este doar modelul actual cu un nou look inspirat de cele mai recente modele Dacia, precum Spring EV, Duster și Bigster SUV.
Cele mai semnificative schimbări de design sunt la partea frontală, și reflectă cele aplicate versiunii actualizate a Dacia Jogger cu șapte locuri, pe care am observat-o recent în teste. Bara de protecție frontală a Sandero arată mai robustă și mai pătrată decât înainte, similară cu cea a modelului Spring, ceea ce ar trebui să ajute Sandero să pară mai lat. Există faruri noi și o grilă frontală mai subțire, cu ceea ce pare a fi o cameră sub logo-ul Dacia. În cele din urmă, grila superioară și inferioară au un nou model cubic.
Modificările la partea din spate par a fi limitate la un set nou de lumini LED mult mai subțiri, în timp ce acest prototip observat în Germania rulează pe niște jante noi cu tăietură de diamant. Nu putem vedea interiorul, dar ne așteptăm ca Sandero să primească un impuls tehnologic, ideal un ecran tactil de 10 inci și un panou de instrumente digital de 7 inci oferit în Spring și alte modele Dacia.
Dacia Sandero este în prezent disponibilă doar cu un motor turbo cu trei cilindri, care produce 89 CP în versiunea TCe 90 pe benzină pură sau 99 CP dacă cumpărătorii optează pentru versiunea TCe 100 Bi-Fuel LPG. Ne așteptăm ca ambele opțiuni de motor să rămână, dar probabil cu asistență mild-hybrid pentru a oferi un mic impuls în economia de combustibil și emisiile de CO2, în special deoarece motoarele de bază din Duster și Bigster beneficiază de tehnologie MHEV.
Cu toate acestea, ceea ce sperăm cu adevărat să vedem este Sandero echipat cu un sistem de propulsie hibrid complet pentru prima dată. CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a sugerat recent pentru Auto Express că acest lucru ar putea să se întâmple curând, iar acest facelift ar fi momentul perfect. Configurația Hybrid 140 disponibilă în Jogger este cel mai probabil candidat, deoarece cele două mașini împărtășesc aceeași platformă CMF-B, iar același sistem de propulsie este utilizat de Renault Clio E-Tech hybrid. Acesta constă dintr-un motor pe benzină cu patru cilindri de 1,6 litri, asistat de două motoare electrice, alimentate de o baterie de 1,2 kWh care permite conducerea electrică pură în oraș.
Lasa un comentariu!