Dacia nu vrea electrificare acum. Vrea sa traga cat mai mult de timp si sa fie ultimul brand care renunta la motorizarile cu combustie interna. Interesant este ca in acest moment nu mai ofera motorizari diesel in gama, deci probabil ca celebrul 1.5dCi se intoarce in gama.
Diesel se mai afla doar pe generatia actuala de Duster, dar la final de an apare noul Duster care va elimina complet motorul de 1.5dCi si va miza pe benzina, GPL si hibrid. Noile generatii de Sandero, Logan si Jogger nu mai au in gama motorizari diesel.
Denis Le Vot, seful Dacia, a declarat ca vor sa ramana ultimii la capitolul electrificare si ca scopul lor este sa ofere masini ieftine, nu bune. Acesta a precizat ca toata lumea isi doreste masini electrice cu 500km autonomie si o incarcare rapida in jur de 30 min. Din pacate acestea costa in jur de 40.000 euro sau mai mult, iar Dacia nu vrea sa aiba in gama masini atat de scumpe.
Tot el a mai explicat ca Dacia va ajunge sa ofere preturi mici pentru masinile electrice prin metode mai putin placute, cum ar fi timpul de incarcare mai mare.
”Este o alegere cu patru roți, iar dacă încărcarea peste noapte cu viteză mai mică de încărcare înseamnă că poți economisi 2.000 de euro, atunci clienții noștri, mulți oameni, vor dori să facă acest lucru”. a mai spus Denis Le Vot.
Asadar, Dacia va ramane un brand accesibil care nu va integra cele mai noi tehnologii atunci cand vor trece pe electric. Ca idee, in 2027-2028 va aparea noua generatie de Logan si Sandero (pana atunci primim un facelift la actuala gama) care vor avea motorizari hibrid dar si versiuni full electrice. Un Duster nou va aparea tot in aceeasi perioada cu motorizare full electrica.
Sursa g4media
Dacia vinde multe masini tocmai fiindca are un pret bun raportat la ce ofera.
Masinile electrice echivalente cu modelele actuale sunt momentan foarte scumpe si nu s-ar justifica un astfel de pret la o masina Dacia. Pentru asta se pot cumpara Renault sau Nissan.
Pe mine ma tenteaza un Spring pentru a fi a doua masina a familiei.
Dupa ce au reusit sa faca cea mai eficienta electrica din lume? Cam dubios 🙂
Dupa ce au reusit sa faca cel mai eficient vehicul electric din lume? Cam dubios 🙂
Eu zic că e cel mai bine…sunt destui și în vest împotriva electricelor. Și probabil sunt vizionari, că va apărea altceva mai bun… momentan Spring e suficient…de oraș nu trebuie mai mult… viitorul nu e electric… electric înseamnă șubred. Mașinile electrice au apărut de fapt odată cu cele termice…doar că atunci că și acum, bateriile sunt problema. E drept că s-a evoluat…dar ce facem cu ele (bateriile) când ies din uz? Cât se poluează cu fabricarea de baterii? Cât se poluează cu generarea de energie electrică pentru încărcare? Dacă tragem o linie și facem un bilanț, vom vedea că… electricul are amprentă de carbon mai mare.
Corect. Daca e sa ne luam dupa datele la nivel modial 64% din energia electrica produsa vine din surse cu amprenta de carbon mare (carbune si gaz)….doar noi in Romania stam bine (peste 80% vine din surse cu amprenta de carbon redusa…)
parca stateam „rau” acum ceva timp… pana cand a invatat lumea sa se uite pe transelectrica.
De fapt pentru tarile care produc multa energie din surse curate, masinile electrice sunt chiar foarte potrivite pentru a le inlocui pe cele clasice. Bateriile au evoluat mult si desigur inca mai este loc de mai bine.
Un lucru important de tinut minte este ca ce este acum pe piata este cam cu 10 ani in urma a ce se poate de fapt (cercetarea facuta de companii mari, care este confidentiala) si cam cu 20 de ani in urma a ce se spera ca se va reusi (cercetare academica, de multe ori in parteneriat cu industria auto).
Deci pe langa reclama, trend, marketing sau restrictii, in spate de fapt exista multe idei dovedite, si multe altele care sunt imbunatatite in fiecare an pentru a le face viabile.
De fiecare data cand citesc pareri pe internet, care vin de la persoane „avizate” in domeniul masinilor electrice, imi aduc aminte ca de fapt nu au cum sa stie ce stiu deja industriile, deci automat acele pareri raman doar pareri si nimic mai mult pana in momentul in care sunt dovedite a fi adevarate sau false.
Cu motorul pe motorina 1,5 au avut vanzari superbe cu DUSTER…daca nu o sa mai puna o sa scada 60% vanzarile..o sa fie scumpe si cu motoare de drujba care consuma fff mult…pacat ca nu se mai pune motorul diesel pe noul DUSTER…se vrea distrugerea a ceva economic si fiabil..o minciuna ordinara cu incalzirea globala si cu poluarea…