Lipsa serviciilor Google a inceput sa afecteze gigantul Huawei in Europa de Vest si sa faca loc altor branduri sa se faca remarcate.
Conform studiului realizat de IDC, Huawei a pierdut 58.7% din segmentul mobil in Q3 2020 comparativ cu Q3 2019. La polul opus se afla Oppo, cu o crestere de 566.2% in acelasi trimestru: de la 0.4% a crescut la 3.1%. Alt castigator important este Xiaomi, care pe aceiasi perioada a obtinut o crestere de 151.6%.
Samsung a ramas in continuare lider, cu pozitia putin amenintata: a pierdut 6.9% din piata comparativ cu Q3 2019, iar Apple a crescut cu 1.1%.
Totusi este de remarcat cate telefoane au fost vandute de Huawei fara serviciile Google. Poate lumea este prea legata de Google dar in timp isi va da seama ce inseamna monopolul si dependenta de un singur gigant. Eu unul apreciez trend-ul si chiar ma gandesc ca urmatorul telefon sa fie de la Huawei. Referitor la balivernele cu spionajul nu am de ce sa-mi fac probleme.
Multi si-au cumparat si fara sa stie de lipsa serviciilor Google. Cunosc cazuri. I-au aburit cei de la Orange si Vodafone si s-au trezit cu telefoane performante de la Huawei fara Google Photos de exemplu. Bineinteles ca bubuie internetul de metode alternative de instalare sau alternative de programe, dar nu toti vor sa-si bata capul cu ele, nu toti gandim la fel.
Posibil dupa ce pleaca Trump sa revina pe piata.
Nici mie nu-mi place monopolul, dar dupa ce am vazut cat de pe fata se vand minciuni la Huawei – evenimentul de la Mate 30 Pro de anul trecut cu Night Mode a fost apogeul, cand am vazut cat de disperati dupa clienti sunt, m-a facut sa ignor orice are incriptionat Huawei pe el.