Au trecut aproape cinci ani de cand AMD a lansat tehnologia Eyefinity, de extindere a imaginii pe mai multe monitoare (pana la sase) pentru a obtine rezolutii astronomice. Pana acum insa aceste monitoare erau obligate la aceeasi rezolutie. Si chiar daca nativ ele erau diferite, Windows si driver-ul video Catalyst aferent le aduceau la nivel de egalitate.
Insa lucrurile au evoluat, si la fel si Eyefinity. Tehnologia a ajuns acum la cea de-a treia generatie, si rezolutia nu mai este un obstacol pentru ea. Mai exact, de acum inainte Eyefinity 3.0 va permite folosirea de configuratii multi monitor cu rezolutii variate. Si va avea mai multe moduri de redare a imaginii.
Fie o va micsora la inaltimea cea mai mica, lasand zone negre pe monitoarele cu axa y mai mare decat cea minima – Fit Mode. Fie o va extinde pana la inaltimea maxima, existand in acest fel zone care nu pot fi vazute – Expand Mode. Fie o va mula pe rezolutiile efective ale monitoarelor, dandu-i o forma neregulata – Fill Mode.
Eyefinity 3.0 va fi introdusa in cadrul driver-ului Catalyst 14.6, si va functiona cu toate placile video mai noi de Radeon HD 5870.
Exprimarea, cel putin pentru mine, mi se pare pompoasa si neclara: „Pana acum insa aceste monitoare erau obligate la aceeasi rezolutie”. Cuvantul „aceeasi” induce in eroare, deoarece fiecare monitor era cu rezolutia sa proprie si cu campuri vizuale diferite. Egale erau doar imaginile si rezolutiile afisate de driver, exact ca in prima poza (fill mode). Asa zisa noutate este „Fit” si „Expand” cu un camp vizual mai potrivit pentru anumite situatii, desi le puteai avea si inainte daca puneai o banda neagra peste ecranul mai mare – adica iar au inventat apa calda. In plus, denumirea 3.0 nu este oficiala – ramane 2.0 iar schimbarea nu este majora ci doar un „face-lift”.