Intel nu are în plan rechemarea procesoarelor de top Raptor Lake și Raptor Lake Refresh afectate de problemele de stabilitate și nici nu le va retrage de la vânzare. În schimb, compania va emite o actualizare de firmware (microcode) pentru unitățile afectate, care, din informațiile pe care le avem în momentul de față, va optimiza tabelul VID cu tensiunile de alimentare și va preveni degradarea accelerată a procesoarelor. Momentan, nu se știe dacă aceste schimbări vor veni cu penalizări de performanță, însă e destul de probabil ca algoritmii de boost să fie afectați, iar frecvența chip-urilor să nu mai urce la fel de sus pe anumite configurații.
Din nefericire, noul microcode nu va restabili procesoarele care sunt deja afectate de instabilitate. Cu alte cuvinte, odată ce sunt degradate și manifestă probleme, procesoarele trebuie neapărat schimbate pe garanție. De asemenea, Intel a comunicat că nu doar SKU-urile i9-13900K și i9-14900K sunt afectate, așa cum se credea inițial, ci mai multe modele din generațiile Raptor Lake și Raptor Lake Refresh cu TDP de peste 65 W, aici fiind incluse și unele SKU-uri non-K. În cazul SKU-urilor cu TDP-uri mai mici e posibil ca degradarea să devină vizibilă după o perioadă mai lungă de timp, însă compania nu a comentat încă pe acest subiect. O altă veste proastă: Intel nu are în plan extinderea garanției pentru procesoarele afectate, aceasta fiind valabilă doar 36 de luni de la data achiziției. Pe de altă parte, compania se arată încrezătoare că actualizarea de microcode, programată pentru jumătatea lunii august, va preveni degradarea și problemele de stabilitate.
Dacă aveți un procesor Intel Raptor Lake sau Raptor Lake Refresh care manifestă probleme de stabilitate, recomandat ar fi să apelați la centrul de suport Intel. Din experiența personală, înlocuirea procesorului durează în jur de o săptămână și este gratuită. Nu aveți nevoie de dovadă de achiziție sau de certificat de garanție, singura condiție este ca procesorul să fie de tip boxed. Cele tray nu beneficiază de service direct la Intel, ci doar prin intermediul distribuitorilor sau integratorilor de sisteme.
Via PCGamer
Tocmai ce cumpărasem un 13600kf acum o luna jumate.
Am făcut imediat cerere de retur (aveam Genius) cand am văzut declarația oficială a celor de la Intel si mai ales ca făceau referire la seria 13 si 14 (deci toate), fara a indica 13900k si 14900k ca fiind problematice, cum au zis inițial.
Asa ca am schimbat cu un Ryzen 7 7700.