Piata electricelor a scazut in ultima vreme. Sunt destule cauze si o sa vi le explic imediat. Intre timp, Mercedes renunta la strategia initiala de a oferi doar masini electrice pana in 2030.
Este o dovada ca planul initial a fost prost si producatorii abia acum realizeaza. Inclusiv Dacia a anuntat ca abia prin 2040-2050 vor avea toata flota electricifata, deci nu 2030 cum cere UE.
Astazi, compania a declarat în declarația sa de profit pentru Q4 că se așteaptă ca doar 50% din vânzările sale să fie complet electrice – o scădere semnificativă față de perspectivele mai roz de altădată. De asemenea, motorizarilee hybride sau plug-in fac in continuare parte din gama, desi compania spera sa vanda doar modele electrice. Planurile au fost date peste cap.
Si asta pentru ca piata isi doreste altceva. Clientii nu vor toti electrice sau nu sunt pregatiti pentru electrice. Piata si conditiile vor stabili ritmul transformarii, nu niste legi aiurea.
Chiar și în Europa, unde creșterea vânzărilor de vehicule electrice este mai mare decat in America de Nord, Mercedes nu se așteaptă să treacă în curând la vânzări exclusiv de vehicule electrice, a declarat directorul general al companiei, Ola Källenius, pentru Reuters. „Nu va fi 100% în 2030, evident…”
Este unul dintre putinii directori care isi exprimă mai multă prudență în ceea ce privește viitorul vehiculelor electrice. In SUA, aproape 8% din masinile vandute acolo au fost electrice, iar in Europa procentul a fost de 13%. Desi vanzarile sunt intr-o mica crestere, clientii devin mai reticenti. Sunt ingrijorati de timpii de incarcare, iar preturile ridicate sunt o problema.
Totusi, hybridele devin si mai populare si se bucura de vanzari bune.
N-ai cum sa fii competitiv in piata asta la preturile alea. Nu inteleg de unde surpriza. Ceea ce ofera Coreenii in momentul asta e la acelasi nivel, cu un pret de doua ori mai mic. Nu zic de Tesla, ca poate la nivel de confort nu e la nicelul ala, desi noul Model 3 pare sa fie minunat la un pret de aproape 3 ori mai mic decat un Mercedes cu pretentii. Si sa ma dea banii afara din casa si tot n-as da o caruta de bani pe nicio masina din gama asta de pret.
directia e clara! au depasit dieselul! sper ca vor incepe sa faca masinile mai mici si mai joase in viitor.
la anul vor declara altceva..depinde cum iau bataie..
E doar o strategie pentru a motiva aceasta decizie si de a forta CE sa prelungeasca termenul.
Motivul real este ca au investit multi bani intr-o tehnologie din care vor sa isi amortizeze cat mai mult timp cheltuielile si trag de ea cat mai mult posibil.
Si nu sunt pregatiti sa evolueze in aceasta directie: tehnic, operational si financiar.
Vechii producatori sunt niste dinozauri, prea mari si prea rigizi ca sa se adapteze la noile conditii si care or sa sfarseasca in mod similar.
Si problema lor de fapt nu este CE, ci concurenta de pe piata chineza + Tesla.
Parerea mea … o sa vedem in urmatorii ani
Nimeni nu se gindeste la poluare ci din contra se gindeste la independeta de energii . dar cind totul in Europa o sa fie electric atunci o sa depindem de o singura energie si o sa ne coste .