Se intampla in 2021, dar in loc sa inchida, putem spune ca CEO-ul Satya Nadella a luat o decizie YOLO.
A facut exact pe dos: a pariat pe Game Pass, iar in 2021 Microsoft a cumparat ZeniMax Media pentru 7 miliarde $, iar in ianuarie 2022 si-a aratat intentia de a cumpara Activision Blizzard contra sumei de 75.4 miliarde $. Achizitia Activision Blizzard a fost finalizata in octombrie 2023. Prin aceasta miscare, strategia urmarita de Microsoft era sa creasca numarul de abonati lunari pentru Game Pass, prin introducerea de titluri AAA dezvoltate de studiourile din portofoliu direct din prima zi de lansare.
Pariul pana la ora actuala nu a fost in intregime reusit. De exemplu in Q1 2025 (1 octombrie 2024- 31 decembrie 2024) divizia Xbox a inregistrat o crestere de 43% comparativ cu Q1 2024, lucru datorat in mare parte achizitiei Activision Blizzard si lansarii lui Call of Duty Black Ops 6 pe Game Pass. In acelasi timp, planul Microsoft de a atinge 100 de milioane de utilizatori activi pe Game Pass pana in 2030 nu pare sa fie realizabil. Desi Call of Duty a fost un succes, este nevoie de mai multe titluri cu „greutate”. O surpriza foarte placuta si un titlu caruia nimeni nu-i dadea nici o sansa inainte de lansare a fost Indiana Jones and The Great Circle, pe care multi il considera acum GOTY pentru 2024.
Pentru un casual gamer ca mine, Game Pass pare o idee excelenta pe care o activez odata la cateva luni: gasesc mereu ce sa ma joc.
Revenind la divizia Xbox, probabil aceasta nu va primi o a doua sansa in cazul in care va incepe sa scartaie grav. Pentru 2025 din punctul meu de vedere vom avea minim 4 titluri cu potential: Avowed, Doom The Dark Ages, The Outer Worlds 2 si urmatorul Call of Duty. Pe partea de hardware, avansul tehnologic cere o noua generatie de console, dar faptul ca Microsoft a decis sa porteze multe jocuri pe consola rivalilor de la Sony s-ar putea sa nu-i ajute la acest capitol.
Lasa un comentariu!