În perioada de vară, să urci într-o mașină care a stat câteva ore în soare poate fi ceva de-a dreptul terifiant. 🙂
Și, dacă ne uităm la parcările spațiilor comerciale de la noi, care sunt majoritar pe un nivel, doar asfalt sau beton, fără acoperiș sau copaci, vedem că o escapadă la cumpărături în plină zi toridă poate fi o idee destul de proastă. Unde mai pui că, atunci când zbori și lași mașina într-o parcare de lângă aeroport – că tot e sezon de vacanțe, să o refolosești după o săptămână de ședere îți dă impresia că ești prin Kalahari!
În acest context, Nissan testează o nouă vopsea auto care reduce temperatura în interiorul mașinii pe timpul verii și scade consumul de energie al aerului condiționat. Dezvoltată în colaborare cu Radi-Cool, această vopsea folosește metamateriale avansate pentru a reflecta razele infraroșii și a dispersa energia solară, reducând semnificativ transferul de căldură către suprafețele vehiculului.
Testele, desfășurate la Aeroportul Internațional Haneda din Tokyo, au arătat că vehiculele tratate cu această vopsea pot avea temperaturi exterioare mai scăzute cu până la 12 grade Celsius și interioare mai reci cu până la 5 grade Celsius, comparativ cu vehiculele cu vopsea tradițională.
Vopseaua este în prezent în faza de testare, cu potențial de aplicare pe scară largă în viitor, în special pentru vehicule comerciale care petrec mult timp în soare.
Greuceanu a zis
Ce este aceea o vopsea „aută”? 🙂
Cristian Răducă a zis
AMC folosesti tastatura romana si nu esti atent
Greuceanu a zis
Eu folosesc de foarte mulți ani Windows Romanian (Programmers) keyboard, adică tastatura obișnuită care activează diacriticele cu combinația ALT+ tasta corespunzătoare literei de bază, adică spre exemplu litera „ș” se formează cu ALT+S litera „ț” cu ALT+T și așa mai departe, excepție fiind litera „â” care se formează cu ALT+Q Dar e vorba totdeauna despre tasta ALT din dreapta. Este mult mai simplu de utilizat decât activarea opțiunii de tastatură adaptată pentru limba română.