Cea de-a treia generație a tehnologiei Deep Learning Super Sampling (DLSS) de la NVIDIA promite să livreze framerate-uri de până la patru ori mai mari decât la rezoluția nativă.
Totul este posibil datorită unui nou algoritm, Optical Multi Frame Generation, care poate lucra în paralel cu tehnologiile NVIDIA Reflex și DLSS Super Resolution. Algoritmul funcționează într-o manieră similară cu funcțiile de motion interpolation de pe televizoare, adăugând noi cadre pentru a îmbunătăți fluiditatea. Tehnologia este destul de complexă și are o sumedenie de mecanisme de reducere a latențelor, așadar, în teorie, utilizatorii nu se vor confrunta cu input lag ca pe televizoare. Și mai interesant, algoritmul operează ca un post-process pe GPU și poate îmbunătăți performanța chiar și în situații de CPU bottleneck.
Pentru început, DLSS 3 va fi suportat în 35 de jocuri și aplicații, printre care Cyberpunk 2077, Hitman 3, Stalker 2 și A Plague Tale: Requiem. Utilizatorii de plăci grafice RTX 2000 și RTX 3000 vor avea în continuare acces la tehnologiile DLSS 2.0 și Reflex în jocurile DLSS 3.0, însă noul algoritm OMFG va putea fi utilizat doar pe noile GPU-uri RTX 4000.