GeForce RTX 4090 a fost anunțat oficial și este exact cum ne așteptam: puternic, mare și foarte scump. GPU-ul flagship al noii generații NVIDIA Ada Lovelace este cu până la 100% mai puternic decât RTX 3090 în randare la rezoluție nativă și cu până la 300% mai puternic cu DLSS activ. În ceea ce privește specificațiile, acesta dispune de un GPU AD102, realizat prin procesul TSMC 4N și prevăzut cu 76.3 milioane de tranzistori.
Are 16384 de nuclee CUDA, 24 GB de memorie RAM GDDR6X și o putere de procesare estimată la 90 TFLOPs. Rulează la o frecvență de 2.23 Ghz, iar în boost poate urca până la 2.52 Ghz. Cât despre puterea de procesare în ray tracing și DLSS, RTX 4090 are 1321 Tensor-TFLOPs, 191 RT-TFLOPs și 83 Shader-TFLOPs, susține NVIDIA. Consumul nu a crescut la 800 W, așa cum se zvonea inițial, ci a rămas la fel ca pe RTX 3090 Ti – 450 W. Chiar și așa, NVIDIA recomandă o sursă de minim 850 W cu conector PCIe Gen-5 cu 16 pini. Sursele ATX 3.0 suportă nativ acest standard, așadar nu veți întâmpina probleme de compatibilitate dacă construiți un sistem nou.
GeForce RTX 4090 este destinat preponderent entuziaștilor, iar prețul este unul pe măsură – 1599 de dolari în Statele Unite și 1949 euro în Uniunea Europeană. Va fi disponibil începând cu data de 12 octombrie în variante custom de la ASUS, Colorful, Gainward, Galax, Gigabyte, Inno3D, MSI, Palit, PNY și Zotac, dar și într-o variantă Founders Edition de la NVIDIA.
Sa inceapa price drop pe stocul actual ! Poate reusesc sa imi iau un 3080 si eu 🙂
Nu pot sa zic decat un singur lucru …ai de plm … In ritmul asta in 10 ani max, ani gamingul o sa fie ceva prohibitiv pentru marea partea a lumii, pe hardware propriu (poate o sa mai fie o sansa pe console …da acolo e problema de acces la multe din rpg-urile de pe PC). La cum merg lucrurile vad doar doua posibilitati. Fie purcoi de bani pe hardware, fie cloud gaming
Nu ai nevoie de 4090 sa te joci. Nu trebuie totul sa fie pe ultra si in rezolutie 8k. Inca 10 de ani acum tot in rezolutie 2K o sa ne jucam si orice placa mid-range o sa fie suficienta.
La cat de repede urca cerintele jocurilor nou iesite, in 10 placile de top de acum vor fi la specificatii minime in cel mai bun caz. Impinsi (sau direct interesati) de goana dupa performante hard tot mai mari a producatorilor de placi, dezvoltatorii de jocuri nu mai stau (nu vor, nu isi pot permite ca timp si costuri,egal…) sa mai optimizeze jocurile ca acum 15-20 de ani. Cand ai asemenea uzine la dispozitie, care e clar ca se vand in cantitati suficiente, chiar si la preturile la care ies, nu mai stai sa iti bati capul cu unul care are un PC de 5-7 ani … mai bine il „fortezi” sa isi ia unul nou. Clar ca nu zice nimeni ca toata lumea trebuie sa joace, imediat, noile titluri iesite. Dar … se observa clar ca accesul la noile titluri devine, pentru majoritate, tot mai greu de suportat financiar.
Las ca exemplu de ce se poate face chiar si cu hardware slab Witcher 3. Jocul e superb dpdpv grafic, e ok ca si optimizare, arata f bine chiar si in ziua de azi. O sa ziceti ca atunci cand a iesit , in 2015, avea nevoie de hardware de top ca sa ruleze in full specs. Nu e chiar asa … merge foarte bine pe hardware din 2012, 2013. Iar diferenta dintre pretul componentelor de atunci (raportate la puterea de cumparate) este mare fata de raportul actual