V-am întrebat săptămâna trecută dacă ați achiziționa produse Software as a Service pentru automobile, ca urmare a ideii celor de la BMW de a dota mașinile full-option, urmând ca fiecare să aleagă ce activează din ele, contra unui abonament.
Știu că este o idee care nu poate fi acceptată ușor, mai ales la noi. Doar că, în spate, stă și ceva pozitiv – dacă vrei scaune încălzite, dar ai nevoie de ele doar iarna, de ce să nu ai și climă trizonă vară, plătind același pret pentru o singură opțiune? Adică nu plătești la început ambele opțiuni, cu un pachet care ți le oferă în funcție de anotimp. De ce nu ar prinde la noi? Pentru că noi nu ținem mașinile 5 ani și apoi le vindem, ca să merite, noi le luăm după ce au fost folosite 5 ani de o bătrânică din Germania, dar le ținem 10-15. Prin urmare, nu prea are logică economică la noi modelul. Plus că românul a răbdat decenii să poată avea o mașină străină a lui, iar acum nu prea e disponibil să o ia pe bucăți…
Iar asta se vede din răspunsurile voastre – 87% dintre voi nu ați face asta. Problema majoră pe care o văd eu este că BMW va fi cel care va deschide cutia Pandorei, apoi tot mai mulți producători vor alege calea. Mai țineți minte cum râdeau producătorii Android de Apple că nu mai oferă încărcător în cutie? Ia vedeți câți dintre ei mai pun chestia aia în cutiile lor de retail acum!
Ceea ce mă deranjează pe mine este altceva la ideea bavarezilor (apropo, am trecut pe lângă o fabrică de-a lor azi și aveau un mesh mare cu primul lor model pe hidrogen). Și anume, toți se plâng că nu mai sunt cipuri, iar acum burdușim mașina și cu din alea de care nu are și nu va avea nevoie? Asta în condițiile în care am comandat la lucru patru docking stations de la HP și mă amână de nouă luni pe motiv de lipsă de… semiconductori. 🙁
Varianta asta mi se pare efectiv o idioțenie, dacă am nevoie de încălzire în scaune de ex prefer să plătesc și 2000 de euro odată și să am opțiunea permanent, decât 300-400 rând pe rând. în final tot pe acolo ajung ca și cost. efectiv nu rentează.
Persoanele ce ar alege așa ceva sunt minim snobi, dar cumîn ziua de azi majoritatea suferă la greu de snobism o asemenea țeapă va prinde.
Exista si alt punct de vedere.
Daca iau masina in leasing, o tin 4 ani, platesc 4×400=>1600 pentru acest serviciu.
Fac economie de 400 (unitati monetare (euro, lei, whatever). In aceasta perioada masina este in garantie, deci am si service-ul asigurat!
Zic ca este un avantaj pentru mine, deloc o idiotenie!
Inca o data, am scris ca asta functioneaza daca nu tii masina 20 de ani!
Partial pot fi de acord cu tine. Dar cand platesc pt un serviciu care parca vad ca-l contractezi cu anul, desi iarna tine maxim 6 luni, ai anumite pretentii: si anume sa functioneze perfect. Dar cand platesti pt incalzirea in scaune si ea se defecteaza, vei ramane putin socat sa mai platesti si reparatia sistemului. Sau nu?
Si acum ai o perioada de garantie. Nu pot decat sa banuiesc ca ar fi si aici asa
E o metoda penibila de a mai scoate niste bani..atata tot. Abonamentul e de inteles spre exemplu la companiile care ofera servicii de telefonie sau internet pt ca acestea au retele si echipamente care trebuie intretinute, plati energie electrica, angajati care se ocupa de intretinere etc. in cazul comerciantilor de telefoane(apropo de ce spun e initiatorul) motorola inca ofera incarcator, si noul telefon e de la ei, pe viitor, o sa vedem cine merita, momentan apple e un alt penibil pe piata. Revenind la optiunile masinii, din moment ce ai instalata optiunea, care e justificarea pt a plati abonament ? Intervin cumva fizic asupra masinii ? asigura mentenanta, revizii ? E un serviciu/optiune pe care o biferi la achizitia masinii, o platesti si gata. La fel, in industria software e de inteles plata unui abonament pt ca oamenii muncesc la updateuri pt mentinerea softului la zi si a aduce imbunatatiri. La incalzirea in scaune ce kkt le face. Eu sunt de acord sa platesc un serviciu daca e de bun simt, nu sa platesc abonament ca sa imi pot folosi masina pe care deja am achizitionato.