Site icon Arena IT

Opinie nepopulară: problemele firmelor de curierat vor deveni tot mai dese

Despre firmele de curierat și problemele lor se poate scrie un întreg roman. Bine, noi am scris deja câteva articole aici, aici, aici, aici și aici.

Problemele, după cum se vede, nu sunt doar la una dintre ele, deși Fan Courier bate toate recordurile din domeniu. Nu, ele sunt la toate firmele de curierat. Am pățit-o săptămânile trecute cu cei de la Cargus, care urma să îmi livreze o comandă de la Altex.

Ținând cont că lucrez mai ales de acasă, dar urma să fiu la birou miercurea și joia respectivă, am ales locația respectivă. Doar că, așa se întâmplă tot timpul, prima zi aveam să o petrec toată la lucru, a doua doar parțial. Așa că mizam pe onorarea comenzii după cum era anunțată ea. Așa că am sunat curierul la numărul din mesaj doar ca să aflu că el este alocat pe altă rută (întâmplător, cea care deervește și adresa mea de acasă), dar a fost obligat să preia coletul doar pentru a bifa Cargus livrarea conform contractului cu Altex. Așa că, a doua zi abia urma să îl primesc, de la un alt curier, care lipsea miercuri!

Practic, ce mi-a confirmat curierul este ce am văzut deja de pe vremea pandemiei, când majoritatea puteam comanda doar online, nu prea putem merge la cumpărături fizice prea des: firmele de curierat nu mai fac față volumului de comenzi și apelează la tot felul de șmecherii pentru a respecta contractele lor cu firmele și platformele de comenzi. Practic, veți vedea tot mai des cazuri ca și cel al meu, în care coletul vostru va fi preluat de cineva, nu musai curierul care e pe ruta unde aveți adresa, iar la final de zi va marca livrarea eșuată, cel mai adesea, pentru că nu v-a găsit acasă. Din păcate, majoritatea ne vom descărca nervii pe curieri, pe când problema nu e la ei!

După cum am scris mai sus, volumele de comenzi pe care și le asumă companiile de curierat sunt supradimensionate față de flota lor. Iar noi angajări sunt mai greu de realizat, ținând cont că salariile din domeniu sunt mici, beneficiile reduse iar programul de lucru lung! Unde mai pui că dai peste clienți nemulțumiți și primești mașini de serviciu cu ITP trecut la limită sau extrem de slab dotate, cum ar fi cea de mai jos, cu anvelopele netede!

Pe lângă toate acestea, mai avem parte de o forță de muncă prea puțin dornică să lucreze, preferând, de multe ori, ajutorul social. Tocmai de aceea, livrările de mâncare sunt realizate, mai nou, de cetățeni de prin Asia, Iar asta se va întâmpla și cu coletele noastre, după ce-și vor echivala permisele de conducere, sau după ce vor fi învățat destul de bine limba, încât să poată trece de examenul de carnet…

Exit mobile version