Folosesc reteaua mobila Orange de peste 20 de ani si 6 luni. Am acelasi numar de telefon inca de la inceput, iar pe parcurs am mai adaugat si alte abonamente. De curand, Orange a finalizat achizitia pachetului majoritar de 54% din actiunile Telekom Romania Communications, redenumita Orange Romania Communications. Ce s-a intamplat si cum te afecteaza pe tine iti explic imediat.
Pe data de 28 martie s-a incheiat procesul de tranzitie a Orange Romania Communications catre brandul Orange iar de la finalul lui martie, clientii pot achizitiona prima oferta comuna de servicii fix-mobil.
Ani la rand Orange a fost cel mai bun operator din Romania. Au avut si au in continuare cea mai buna retea cu cea mai buna acoperire 4G pentru 98.31% din populatie. In paralel, 5G-ul se dezvolta si este oferit in 17 orase, iar in Bucuresti este semnal 5G peste tot. Eu am si in casa.
In plus, Orange a continuat sa extinda reteaua 4G in 2021 in peste 254 de localitati si 4G+ in peste 1637 de localitati. Chiar daca 5G-ul este viitorul, 4G-ul nu este uitat si continua sa fie inca favorit.
De ce nu ar fi Orange in prezent un jucator important si pe partea de servicii fixe? Pai este si cred ca este abia inceputul pentru o dezvoltare frumoasa. Spun asta deoarece am vazut oferta lor convergenta, iar acum am planurile date peste cap.
Conform masuratorilor independente, Orange are cea mai buna acoperire mobila si cele mai bune viteze 5G. Unde mai adaugi, mai noua, infrastructura fixa Orange Romania Communications despre care vorbim imediat.
Eu am avut pana de curand cel mai rapid internet fix din Romania, celebrul Fiberlink 1000. Anul trecut se vorbea despre implementarea unor noi abonamente de 2.5Gbps si 5Gbps. Am facut precomanda pentru unul dintre ele si inca nu am primit nici o veste. Aproape se face anul.
Si tare bucuros am fost sa vad ca Orange, surpriza, ofera deja internet fix prin fibra la viteze de peste 1Gbps. Este vorba de abonamentul Fibra 2000 cu viteze de pana la 1.8Gbps, fiind astfel cel mai rapid net fix din Romania disponibil la nivel national.
Eu asteptam ca fraierul la ceilalti…iar Orange il are deja. Si cred ca stiti bine ce o sa fac in perioada imediat urmatoare. Ma mut cu totul la Orange.
Fiti atenti ce oferta are Orange in prezent:
- Fibra 500 si TV Esential 42 lei pe luna pentru: internet de 480Mbps + 130 de canale TV din care 38HD + HBO si HBO Max 12 luni cadou + router Wi-Fi 6 + 100 euro reducere la diverse gadget-uri
- Fibra 1000 si TV Esential 47 lei pe luna pentru: internet de 940Mbps + 130 de canale TV din care 38 HD + HBO si HBO Max 12 luni cadou + router Wi-Fi 6 + 200 euro reducere la device-uri
- Fibra 1000 si TV Premium 52 lei pe luna pentru: internet de 940Mbps + 149 de canale TV din care 52HD, HBO si HBO Max 12 luni cadou + router Wi-Fi 6 oferit la pachet + 200 euro reducere la diverse gadget-uri
- Fibra 2000 si TV Esential 52 lei pe luna pentru: cel mai rapid internet fix din Romania 1800Mbps + 130 de canale TV din care 38 HD + HBO si HBO Max 12 luni cadou + router Wi-Fi 6 + 200 euro reducere la device-uri
- Fibra 1000 32 lei pe luna pentru internet si 10 lei reducere la vocea mobila
Pentru Fibra 2000, Orange iti promite viteze maxime de 1800Mbps/940Mbps download/upload, viteze normale de download/upload de 571/407Mbps si o viteza minima de download/upload de 15Mbps. Este oferit un router Wi-Fi 6 si instalarea este gratuita.
Oferta Orange poate sa difere in unele cazuri in functie de preferintele tale. Ai un filtru care te ajuta sa-ti gasesti rapid optiunile precum vezi mai jos:
Exista si un pachet care combina serviciul fix cu cel mobil si anume Fibra 500 + TV Esential + Voce Fixa nelimitat la 58 lei pe luna. In cazul de fata ai internet de 480Mbps + 130 de canale TV din care 38 HD + HBO si HBO Max 12 luni cadou, Wi-Fi 6 in casa si minute nationale nelimitate fixe.
Sigur ca in timp vor aparea si alte oferte, insa eu personal m-as orienta catre pachetul Fibra 2000 + televiziune esential (oricum ma uit la 2-3 programe TV), iar abonamentul meu mobil este personalizat fiind cu o vechime atat de mare si am totul nelimitat pentru o suma decenta.
Nu stiu cat sens are sa vorbim despre pretul serviciilor oferite. Mi se par oricum mici si la Orange si la concurenta, iar daca exista o diferenta intre ele este mica oricum.
Dar, ce vreau sa subliniez in mod express este felul in care esti tratat cand ai o problema. Recunosc, in general nu am avut multe probleme, dar cand am incercat sa le rezolv cu calm si fara sa tip la oamenii din call center.
La Orange cand am avut o problema sau am vrut sa-mi modifici abonamentul am fost ajutat rapid si fara prea multe intrebari. N-am fost spamat cu telefoane, n-am fost spamat cu tot felul de oferte „unice” si nici n-am avut timpi mari de asteptare.
Pentru mine a contat atunci cand am avut probleme sa am la cine sa apelez si sa ma rezolve rapid. Nu pot lauda concurenta in cazul de fata. Nu stau sa va povestesc prin cate am trecut, insa tot timpul discutiile se terminau cu „reziliem contractul” si abia apoi se putea rezolva ceva.
Ca o concluzie, Orange este in prezent un jucator extrem de important pe piata din Romania. Oferta lor completa este excelenta din toate punctele de vedere. Raportul pret – calitate mi se pare de nota 10, iar suportul din call center este si el la un nivel ridicat.
Din pacate site-ul este prost strucurat si asa a fost de cand ma stiu eu. Daca ar face ceva si in privinta asta ar fi minunat. Altfel nu vad nici un motiv pentru care nu m-as muta la Orange cu totul.
Daca ar avea si fotbalul ar fi super (Champions League, Premier League, La Liga etc. – nu ma intereseaza Liga 1) pentru asta am plecat de la UPC la RDS prin 2013
Pai au Champions League, La Liga, Bundesliga, Ligue 1, Serie A prin Orange Sport si Prima Sport (fostul Look), iar mai nou au cumparat drepturile Premiere League prin Prima Sport.
Exact, le ai pe toate.
Client Digi de ani buni. Doar în toamnă au fost nişte probleme câteva săptămâni cu stabilitatea reţelei de internet fix, dar au rezolvat băieţii de la tehnic. Voiam să mă mut, dar au avut o ofertă de 4 luni reducere 50% pentru abonamentul de internet fix, mobil, tv, cablu.
Folosesc Orange pentru mobil si Digi pentru fix si mobil. Folosesc si Orange cloud nelimitat.
La Digi am Fiberlink 300 teoretic dar practic am 100 pentru ca asa e mufat cablu WAN.
As face trecerea pe Orange dar m-am obisnuit cu aplicatia Digi Online. Cea de la Orange e mai slabuta. Oare ce servicii iti trebuie ca sa poti folosi Digi Online. As pastra doar Digi mobil.
Oare are Orange DDNS fara sa mai configurezi din router? La digi e simplu xyz.go.ro.
Pana recent eram client Digi Fiberlink 1000 si Orange Fibra 500, in doua locatii diferite. Multumit de amandoua.
Acum, la noua casa, pentru ca Digi n-a vrut sa ma bage in seama am ajuns tot pe Orange. Nu imi pare rau deloc, merge impecabil. Iar routerul pe care ti-l dau ei este impresionant de puternic si potent. Am mers pe varianta de 1000 pentru ca n-am deocamdata echipamente care sa stie 10 Gbps, deci n-avea sens cea de 2000.
Singurul minus la Orange e ca nu au Dynamic DNS si, din ce am citit, nu poti face nici macar Port Forwarding decat daca pui routerul in bridge.
Este același ONT cu funcție de router și Wi-Fi 6, oferit și de către Digi…Huawei 8147X6 parcă, doar că Orange îl oferă pe negru, Digi pe alb.
Ma bucura concurenta. Nu duce la altceva decat la evolutie. Dar cred ca raman pe digi muuult timp de acum inainte: tv,net fix si 4 abonamente nelimitat la 115 lei pe luna. Pana acum nu am gasit oferta mai buna.
*poți alege între bonusul de vechime de până la 200 Eur sau 10 lei reducere în primele 6 luni
58 Lei 6 luni, ulterior 68.
Yup, test 5G in centrul Timișoarei, Vodafone 140 MB??wtf.. iar Orange 450-500 Mbps (aveam și 1 linie in minus la Orange iar pe Vodafone full)
4G+ și. 5G sunt top la Orange, acoperirea mult mai bună
Acum Digi are concurență serioasă cu Orange că Vodafone doarme în ghete la capitolul Net Fix
Și eu am toate serviciile de la Orange și mobil și sunt foarte mulțumit .
„In plus, Orange a continuat sa extinda reteaua 4G in 2021 in peste 254 de localitati si 4G+ in peste 1637 de localitati. Chiar daca 5G-ul este viitorul, 4G-ul nu este uitat si continua sa fie inca favorit.”
Asta în timp ce în București în sectorul 5 nu am semnal suficient 4G. Rar trece de 2 liniuțe.
Zilele trecute a avut digi o lucrare in zona si vreo 2 ore nu am avut net – am încercat netul 4G plus max ultra plm de la Orange și nu am reușit să duc un amărât de meeting pe Teams până la capăt. Să nu mai spun de calitatea apelului de voce.
Acum vreun an când le-am semnalat problema soluția de la call center a fost să trec telefonul pe 3G, da, 3G unde semnalul e și mai prost.
Incearca cu o aplicatie sa vezi unde sunt cele mai apropiate relee. La mine e la fel cu semnalul. Prin casa e varza. Dar suny exact la mijlocul a doua relee. Prin spatele casei ma vede unul, iar prin fata celalalt. Ghinion de nesansa.
Problema este că nu a fost de la început așa. Acum peste 5-6 ani când am portat din Vodafone, semnalul era decent, chiar nu aveam probleme deloc. Problemele au apărut în timp, doar că dacă nu se fac investiții constant, scade calitatea.
Din pacate, ultima negociere cu Orange mi-a lasat un gust amar. Pana acum, n-am intampinat probleme, si cand le-am avut, s-a rezolvat aproape imediat. La fidelizarea din ianuarie (penultima), resursele din abonamentul meu nu au fost duplicate dupa un altul, dar, din moment ce nu ajug la sa le termin si pretul convenit m-au facut sa trec cu vederea (pentru 10GB in plus n-am stat sa comentez. Abonamentul imi sateisface nevoile (plus ca reincarc unui coleg de munca o cartela si mai primesc de acolo niste net) plus nelimitat dupa consumul de resurse.
Ca sa pun putin in context ce urmeaza sa spun: in decembrie si ianuarie am cerut informatii privind serviciile fixe la domiciliu (abonamentul deschis la adresa parintilor, mutat domiciliul dupa nunta (si notificat Orange ca am alta adresa, modificat si de ei, 0 probleme). La adresa parintilor ofera servicii prin fibra, dar prin cea Telekom (de la inceputul lui aprilie am vazut ca ofera pe site doar net 4G si TV prin satelit, desi pot garanta cel putin doua adresa unde au fir, nu antena).
Revenind la buba de saptamana trecuta (singura peste care am avut un impediment in a accepta oferta). Sunt sunat si mi se ofera o oferta de net fix si tv (prin GSM si satelit). ZIc hai sa incercam. Intrebarile sunt puse standard (avand mai multe adrese) care si ce reprezinta (printre care si cea de la birou unde spun clar ca este adresa de trimitere pachete (motive evidente, stau cel mai mult, iar acasa sotia este in schimburi si nu are o ora fixa comuna intre acele schimburi)). Primesc mesaj ca am o comanda prin care urmeaza sa primesc ceva (prin cargus, ca prin ei am vazut ca trimit), dar nu-mi fac griji deoarece din discutiile cu operatorul Orange imi amintesc ca ar trebui sa primesc contractul. Primesc joi dimineata (cred ca era ora 9) sms de la cargus ca urmeaza sa primesc un colet. Nu intru pe site-ul cargus din moment ce adresa data pentru comenzi era cea de la birou. Nu stiu ce ma face, dar la pranz, cat mancam, intru sa vad AWB-ul (am avut contract cu Cargus pe firma si ma intrebam de ce a trecut de doua ori pe langa sediu si nu a oprit). Surpriza: adresa este cea de domiciliu (in cealalta parte a orasului). Sunt curierul sa ma lase mai la coada pana ajunge sotia (imi zice ca e o cutie si nu poate sa mi-l bage in casuta postala) si in jurul orei 16 sotia imi confirma ca a ridicat coletul: un router si contractul.
Cand ajung acasa, zic sa incep configurarea routerului (cine are sau a avut internet prin router 4G, stie ca trebuie sa scoata codul PIN de pe cartela). Vad ca nu primeste semnal (zic ok, probabil au nevoie de confirmare manuala in sistem, chiar daca pana sa ajung a casa primesc SMS de la Orange ca-mi multumeste ca am primit coletul). Nu stiu de ce, dar zic sa arunc un ochi si in contract:
– primul lucru: numarul de telefon cu care se face Orange Love este al surorii (singurul de 8E, restul fiind de 6E). Zic ok, stiam ca pachetul Love are nevoie de un mobil de 8E, dar era frumos sa imi comunice ca vor „bloca” acel numar doi ani pentru pachet.
– al doilea: Orange TV Go ofera acces la 21 canale (sora/numarul alocat pentru pachetul Love are oferta de 96 sau 97 canale)
– al treilea (si cel care m-a deranjat): pretul din contract. Am convenit pentru 53 lei (10.50E pe luna) pentru tv satelit premium si internet 4G nelimitate, iar pretul din contract era TV Satelit Premium 8E si Net4G 10E, la care se adauga doua discount de 3E pentru fiecare serviciu fix (2 servicii, 2x3E in minus). Pret total: 8E(tv)+10E(net)-2x3E(tv si net)=12E
Sun vineri dimineata la 9 (desi programul incepe la 8, zic sa-si bea cafeaua in liniste, nu sunt hapsan). Dau de o doamna si ii zic ca vreau rezilierea contractului de servicii fixe din motive de pret (fiind la birou, nu am intotdeauna timpul necesar de palavre). ZIce ok si ca voi fi sunat in termen de 3 zile de cineva (n-am inteles de ce trebuie sa fiu sunat si nu mi se trimite mail cu procedura de reutrnare a routerului si a cartelei SIM primite prin curier, doar aveam avizul (cu depozitul de expeditie) si factura pentru ei). In jurul orei 14.30 ma suna un numar de Orange Fix (ulterior, in istoricul de apeluri, am vazut ca era acelasi numar care ma sunase pentru oferta). Resping (eram in sedinta). Sun pe la 16.30 (raspunde o doamna Andreea (ca o mica gluma: daca nu incepea sa zica ca am sunat la Orange, puteam sa jur ca era robotul de la Vodafone) si imi comunica faptul ca persoana care m-a sunat nu este disponibila si ca voi fi sunat. Zic ok, telefonul e permanent deschis, deci n-am cum sa ratez.
Trece ziua de munca, uit de trebuie sa primesc apel si trece si ziua de vineri.
Sambata dimineata (8:00) primesc SMS de la Orange ca echipa tehnica va veni intre 12 si 17 si am un numar pe care sa sun daca nu e ok intervalul (numar care este inchis, dar in fine, stiu ca urmeaza sa fiu sunat, ca la curier). Nu trece jumatate de ora si ma suna tehnicianul pentru programare (al numar decat cel din mesaj, dar similar ca format in prima jumatate a numarului). Ii zic ca nu bata drumul pana la mine ca am cerut rezilierea contractului si vina sa monteze apoi sa demonteze. Macar cu routerul o pot rezolva repede: ori las intr-un magazin Orange, ori trimit prin curier la depozitul lor.
Colac peste pupaza: duminica vad in contul MyOrange ca am un numar de fix (faimoasele 0374.XXX.XXX) pentru netul fix activ (desi, dupa ce am vazut in contract ca nu e bun, am pus totul in cutie pentru a-l putea lua la mine la birou si a putea fi predat).
Stau si ma intreb: de ce operatorii nu pot bloca o instalare si activarea serviciilor in momentul in care abonatul zice ca vrea anularea contractului (am specificat clar ca vreau anularea) si mai trimit si echipa in teren. Ma gandesc ca mai sunt abonati cu diverse probleme si poate era bine sa ajuga la ei, nu sa blochez o echipa…
Astazi ma suna cei de la Orange (acum 5 minute) sa vada despre ce este vorba. Confim discutia de vineri (15.04) privind anularea si ma intreaba ce m-a deranjat. Explic ca m-a deranjat pretul (o diferenta de 1.5E, cat ar fi al doilea decodor despre care vorbisem ca ar fie nevoie). Verificam impreuna si imi confirma ca abonametul (serviciile) trebuia sa fie 11E (55 lei). V-ati prins? 55 lei in contract, desi vorbisem de 53 lei? Tind sa cred ca sistemul informatic nu poate implementa toate negocierile.
Pentru perioada urmatoare (nu stiu cat o sa ma tina) am blocat (din contul MyOrange) toate notificarile si apelurile pentru ofertele Orange (cred ca le spune Apeluri de Marketing). Experienta asta ma obliga sa ofer o bila neagra (nu gri, direct neagra) si ma face sa ma gandesc ca in ianuarie, pe partea de mobile, nu a fost o eroare/scurt circuit, ci pur si simplu sistemul informatic nu este construit complet pentru implementarile facute cu clientii.
Totusi, ca sa spun si ceva bun in aceasta poveste (pe langa serviciile pe care le consider foarte bune), macar sistemul de instalare al Orange este mult mai bine pus la punct decat Vodafone: am fost cu sotia acum o luna sa contractam serviciile fixe de la ei (sotia fiind abonat Vodafone) si aveau o oferta buna: 2E (primele 12 luni) si 7E (urmatoarele 12), deci o medie lunara de 4.5E. Semnam contractul, toate bune, primeste sotia sms cu data de instalare (am cerut interval 12-17) cu interval 11-12. Imi iau liber de la munca (cum am spus mai sus, intervalul orare nu o ajuta, fiind in schimburi la munca). La ora 9:10 este sunata de tehnicieni ca ajung in aproximativ 10-15 minute. Ma suna si fericiti amandoi ca nu belim, pardon, stricam ziua, ii astept). Pe la 9:30 ma suna sotia ca juvetii au ajuns si nu raspunde nimeni. Adresa (pe care nimeni nu a verificat-o cu clientul) eta Strada X Bloc 2 (a se vedea ca Strada X nu are numar). Sunat la Vodafone si insistat sa vina la adresa (erau la 3 minute) dar cica nu se poate (ma intreb de ce, doar ora programata era la inca o ora si ceva dupa apel). SI de atunci… liniste. Nimic, nimeni.
Ce tare. Nu stiam ca Orange au net asa rapid. Da, ma cam enerveaza ca cei de la Digi nu mai spun nimic de abonamentul ala de 10 GB sau de ala de 2,5 GB. Mai ales dupa ce s-au laudat atat. Dar parca nu am curaj sa trec pe Orange. Desi uneori noaptea pica Wifi de la Digi si noroc ca am 10 GB de trafic de la Orange si stau linistit.