Nu sunt abonat Telekom, asa ca am urmarit oarecum distant scandalul recent cu privire la prelungirile mai putin legale facute de operatorul magenta (detalii aici). Intre timp, am vazut ca Alex a publicat si pozitia oficiala pe care compania a trimis-o.
Ca sa fiu sincer, abia ca urmare a interventiei lor, mi-am adus aminte ca si Darius a scris despre problemele pe care le-a intampinat cu ei (aici, aici si aici). Si, daca tot eram la capitolul de aduceri-aminte, am realizat ca patisem si eu ceva similar. Am sa va povestesc pe scurt situatia, pentru ca pare-se ca dezvaluirile publicate de Libertatea sunt activitati in forma continuata. Asta ca sa vedeti ca avem si cunostinte juridice. 🙂
Totul se petrecea prin vara lui 2016. Bunicii sotiei aveau un abonament de TV si unul de telefonie fixa la … daca ati zis Telekom, ati ghicit! Oamenii au deja o varsta, asa ca nu si-au batut capul sa vada daca sunt pe piata oferte mai bune, ci au ramas clientii lor, inca de pe vremea Romtelecom. Insa, desi au pornit de la abonamente relativ mici ca valoare, au ajuns sa plateasca sume considerabile, in doar cativa ani. Nu mai retin exact perioada, dar in vreo 2-3 ani au trecut de la facturi de 50 RON, la unele de peste 100 RON. Pentru doi pensionari, si nu numai, nu era o situatie cu care sa fie impacati.
Asa ca, la rugamintile lor, am sunat la numarul de relatii clienti sa verificam in ce masura se poate negocia un contract rezonabil. Cum nu am putut obtine nimic, am intrebat daca trebuie platite sume compensatorii in caz de reziliere si portare la alt operator. Si am adresat intrebarea de cateva ori, ca sa fim siguri! Doamna de la celalalt capat al firului ne-a confirmat ca nu este cazul, fiind vorba de prelungiri ale abonamentelor existente, fara vreun alt beneficiu. Lucrul asta il stiam si noi, pentru ca am primit acelasi raspuns de la Vodafone, cand am migrat trei abonamente la Digi.Mobil.
Avand deja informatia de mai sus si o oferta superioara ca si pret si beneficii de la Orange, am pregatit toate documentele necesare pentru migrarea abonamentelor. Si, pentru a evita situatiile similare, cand operatorii de vanzari suna pentru a prezenta oferte „imbatabile”, le-am trecut pe numele meu, eu fiind deja clientul portocaliilor.
Dupa vreo luna, timp in care bunicii deja beneficiau de serviciile noilor contracte, s-au trezit in posta cu o scrisoare de la Telekom cum ca le sunt datori cu 1200 RON pentru denuntarea unilaterala a contractelor. A fost momentul in care mi-a sarit tandara si am sunat din nou la ei, ba am si mers intr-o reprezentanta fizica, pentru a primi lamuriri. Long story short, au recunoscut ca nu este corect ce facusera ei abia dupa ce i-am amenintat cu reclamantii la ANPC si dupa ce le-am demonstrat ca nu aveau cum sa obtina legal consimtamantul batranilor pentru prelungiri. Nu am sa intru in detalii, pentru ca este ceva personal acolo.
Partea interesanta a fost ca, dupa toata tarasenia asta, Telekom a mai trimis o depesa prin care ii notifica sa se prezinte la sediul lor din Timisoara, pentru a primi de data aceasta 11 RON care au rezultat din plati in avans, sau asa ceva.
De ce v-am povestit asta? Pai tocmai sa vedeti ca nu este o chestie noua ce fac ei, dupa cum se pare. Au trecut vreo 40 de luni de la evenimentul de mai sus si, cred eu, nu am fost singurii patiti. Problema este ca managementul a preferat sa se uite la incasari si nu la satisfactia clientilor. Motiv pentru care au ajuns unde sunt acum – pe picior de plecare din Romania si cu mari probleme legale. Bine, nu cred ca sunt singurii, pentru ca si Vodafone a incercat ceva similar cu mine….
Voi ati trecut prin astfel de situatii?
PS: Am ales poza din articol pentru ca exprima perfect situatia 🙂
Sunt hoti la drumul mare! Am patit acelasi lucru, reusind sa scap de ei dupa ce am facut reclamatie la OPC!!!
Eu sunt in aceași situație, cum ai procedat?
Sant client din 2009 la telekom si pana astazi sant sătul de schimbările care le tot fac an grila de programe .O altă problemă este viteza netului si vizionarea la rezoluție de 480p degeaba dau net nelimitat o altă țeapă ca sa si mai acopere din pierderi. „DOMNILOR”faceti ceva ca sa fie lumea mulțumită .
Nimic nou din ce ai descris. Socrii mei au patit-o si mai rau.
Stati departe de Telekom!
si eu intimpin mari necazuri cu ei , desii sintem la inceput de reziliere, de fapt si in fapt cererea este depusa fizic de peste 3 luni si nu am rezolvat inca nimic, nici nu mai stiu cata rabdare si nervi imi vor trebuii citesc si eu ce au patit alti, si incep sa cred ca ca nu voi scapa asa usor de ei
Eu detin o cartela de 10 ani la Cosmote si automat Telecom ,o incarc cu 4 euro si sunt foarte multumit
Toti sunt la fel. Eu am patit ceva asemanator cu Vodafone. Fiul meu pleca in Germania si exista Vodafone in Germania. Am incercat sa discut ce se poate face. Raspunsul a fost scurt. Sunt firme diferite si nu-i intereseaza de loc ce vreau eu. Deci m-am portat si bineinteles ca m-am procopsit cu o factura de 700 lei dupa ce avusesem contract vre-o 10 ani. Inca se incearca recuperarea si au sanse 0.
După decesul soțului meu în septembrie 2018 am trecut abonamentul pe numele meu, am început cu 58 de lei și acum am ajuns la 100 lei, am doar TV și internet, pachetul cu filme l_au luat au spun că-l primeam gratis. Niște hoți, în septembrie a. c voi întrerupe contractul cu ei, atunci fac 2 ani.
se poate intrerupe oricand contractul cu oricine – eu am reziliat un contract la Romtelekom si altul cu UPC pe 2 anii dupa prima luna – sunt trei legi ce nu le da voie – nu mai spun ca in contract se specifica ” daca se reziliaza unilateral firma sa fie despagubita cu o suma „convenabila” – nu mai stiu cuvantul – dar era un cuvant vag si care putea sa fie si 50 de bani
Deci se poate rezilia si dupa prima luna de abonament
Eu sunt abonat Romtelecom de 33 de ani, sunt foarte mulțumita. Hai sa sustinem putinul ramas din economia noastra.
Romtelecom nu .ai exista. Iar România, prin Guvern, mai deține doar un anumit procent la Telekom.
Hei mai Nora ! Romtelecom e decedat de vreo 15 ani ! Acum exista Telekom care e companie nemteasca anterior a fost greceasca ! Deci sustii economia germana mai degraba…
Presupun ca lucrati la marketing la Digi.
Nu. Lucrez la departamentul de parcheting. Punem parchet.
Bună asta 🙂
Dar de ce doar la Digi, la Orange nu pui? Măcar de la ei nu am auzit încă de așa chestii așa că merită măcar o plintă acolo…
Pai așa am fost acuzat…
Socrii mei au patit cu Vodafone o nasoala. I-a venit soacra-mii o factura de 2000 lei cost suplimentar ca s-a uitat pe iutub la 3 dimineata nustiu cand. Degeaba am incercat sa le explic si sa le arat ca telefonul desi nu avea datele resetate consumul ala nu se justifica. Ei au tinut-o pe a lor. Si uite asa am portat inca 3 abonamente la Orange, abonamente de pe urma carora Vodafone castiga cei 2000 lei in 3 luni. Si vorba aia, erau clienti de 10 ani… niste idioti.
Ai nevoie de ceva trafic și ai găsit un subiect. Am o afacere online si o administrez din telefon, online. Client Telekom de vreo 2 ani și sunt foarte multumit. La 5 euro full tot, cu posibilitate de renunțare pe loc nu după 1 an ca la altii și cu o funcție în situl lor pe care altii n-o au, sunt cei mai buni. Semnal ok, viteza net ok. Mă mișc mult si am putut verifica calitatea prin multe țări. Deci, „scandalul” e de fapt un kk fake, că parcă nu erau și așa destule.
Daca nu ti s-a intamplat tie nu inseamna ca nu exista cazuri. Eu am inchiriat masina de la Avis si nu am avut probleme, alt prieten inchiriase din acelasi loc cu o luna inainte si a avut probleme cand a dus-o inapoi. Asa ca hai sa invatam sa vedem imaginea de ansamblu.
Alex, da exact asta am vrut să spun. Din articol părea că valeu, ce rau sunt ăștia…de fapt, sunt la fel de ok(Sau nu) ca toti ceilalți
Pai astia se pare ca nu si-au rectificat comportamentul. Insa am scris despre cei cu care am avut contact. Nu am cum sa discut despre problemele Vodafone, spre exemplu, unde nu mai sunt abinat de ani buni
Nu este un kk fake! Am inceput cu abonament fix de 45 lei, iar acum am in fiecare luna tot alta suma… ba 78,ba 84, ba 92 … asa incearca sa te fure treptat de nici nu-ti dai seama. Cei de sus vorbesc despre abonamente, nu cartela! Si eu trebuie sa astept cateva secunde sa se incarce o pagina pe google de ex.
Groaznic! Maine daca nu se remediaza problema renunt la ei.
Pai hotii astia nu tepuiesc pe cei ca tine ce-s informati ! Ei stiu ca pot tepui usor pe cei in varsta ce inca mai cred ca energia electrica,gazul,telefonul si mai nou internetul sunt date de stat care-i protejeaza si le vrea binele ! Mai ales ca „ei au construit in comunism aceasta tara” – managementul Telekom si cu grecii si cu nemtii au cautat sa aiba aceeasi politica de inselare… si cei mai usor de tepuit sunt parintii si bunicii nostri ! Mai sunt si printre cei tineri dar mai putini – in special pt ca nici nu detin multi proprietati pe numele lor pt a face contracte pe numele lor …
Aceste companii de telefonie, internet Şi tv. Nu au poposit în România să ofere pe pierderi..
Ei au venit să câştige mult.
Uau! Condu-ne maestre! Esti prea destept pentru era asta ca sa nu ne conduci!
Gigel presedinte!
Frone tu esti ? Ce mai faci mai baiatule ? Mai canti ?
Eu sunt abonat Telekom de pe vremea Cosmorom, acum am doua abonamente de mobil de care sunt foarte multumit, mai am unul fix pentru mama, nu am de ce sa ma plang, am inteles ca pe partea de tv ar fi probleme, nu stiu , cablu sau dth
Am un abonament care expira in iunie ,in decembrie am sunat sa reinnoiesc contractul sa pot primi un telefon nou ,am vb cu un operator si mi.a confimat ca se poate innoi si pot primi un tel dar se va adauga 1.80 eurocenti la factura din iunie .am fost deacord ,dar cand am primit tel acasa surpriza a fost sa am o cartela noua in colet iar cand m.am uitat pe contract era contract nou
Deci in loc sa.mi inoiasca abonamentul mi.au facut abonament nou .nimeni nu m.a sunat sa.si ceara scuze sau macar sa intrebe de ce nu am msi trimis telefonul inapoi .fugiti fratilor de telekom cat puteti !!!
Tepari !
Am pe firma trei numer, la inceput pentru doi ani nu am avut nimic de obiectat. Dupa trecerea a doi ani contractuali au inceput cu încercări de ami baga pe tot felu de oferte. Atentie la promoteri ( vanzatori) nu aceptati servicii ,, gratuite ” .o sa le platiti scump. Controlati totdeauna factura ! Exemplu: gasiti in factura serviciii tip ,,Mobile NetSecurity,, binenteles ca rezulta un serviciu gratuit, daca cereti sa fie eliminat or sa incercce sa va convingă in toate felurile ca ,,e gratis,, face ceva extraordinar,, e mai bine sa îl ai, pentru ca oricum e gratis,, NIMENI NU o sa va spună ca: DUPA DOUA LUNI DE NU MAI E GRATIS, IAR DACA RENUNTI LA SERVICIU SAU LA COTRACT VA TREBUI SA PLATESTI TOATA PERIOADA CONTRACTUALA. Au mai multe astfel de ,,servicii,, pentru neatenti. Atentie are i la reinoirile de contrac, sunt tepe la superlativ. Ceret si aceptati doar serviciile de care sunteti interesat cu adeevara. EGS
Sistemul lor hotesc e de felul urmator ! Iti ofera si nu poti refuza la inceput de contract ceva gen net mobil sau antivirus sau alt bla bla bla ! Iti spun ca poti renunta oricand ulterior la el in cele 1-3 luni cat exista gratis ! Daca uiti cumva ai pus-o ! Ei pe asta si mizeaza ! Caci dupa lunile respective gratuite nu trebuie sa faci cerere sa continue serviciul respectiv ci continua serviciul cu plata automat si trebuie sa faci cerere sa nu mai continue – stipuleaza in contract si sunt acoperiti legal ! In general este un serviciu total nefolositor utilizatorului si care de multe ori ramane cu plata in functiune pana se prinde tepuitul ce se intampla ! Si cum multi clienti sunt in varsta asta se intampla tarziu…O alta smecherie ca sa nu pleci din contract minim 2 ani este ca ei iti ofera ceva gratis cica dar daca te uiti pe hartie acel ceva fara rost costa 1 sau mai multi euro lunar ! Daca faci greseala sa pleci inainte de 2 ani ce crezi ?Atunci platesti beneficiul gratuit… Dar aceasta magarie exista si pe la ceilalti din telecom din Ro nu doar la gainarii Telekom…
Suntem clienti Telekom de ani de zile si nu ma plang de tarif ci de practica lor din ultima vreme. Am primit un abonament mobil(noi avand un abonament la fix) pe care nu l-am solicitat, taxat cu 5 euro/luna. Contractul a fost trimis prin curier si deci semnat de noi fara sa stim ce este.Dupa indelungi tratative si reclamatii, abonamentul mobil a fost reziliat dar ne-am trezit cu penalizare de vreo 300 de lei. Iar telefoane, mesaje, reclamatii fara niciun rezultat.Repet, abonament mobil pe care nu l-am solicitat niciodata.Ultima reclamatie a fost la OPC.
Pai sigur nu se rezolva…OPC nu mai exista demult ! 🙂
TELEKOM = cei mai mari escroci / tepari din Romania !
Va prezint un exemplu de escrocherie / teapa de TELEKOM: Semnezi contractul cu TELEKOM pentru internet fix cu viteza de 940 Mbps, viteza asigurata doar prin instalarea pana in locuinta a fibrei FTTH, iar ei iti instaleaza in mare graba fibra FTTB care asigura o viteza maxima de doar 100 Mbps.
Lasa ca eu am un simplu fir de cupru la tara si abia are acces de 6M ! Noroc de maica mea ce nu sta pe net decat la seriale coreene… Sa mai spun ca abonamentul semnat e pt FTTH ? Si daca nu-mi place asta e ! Ca doar nu o sa schimbe Telekom firul de cupru de pe strada pt ca noi muritorii de rand vrem viteza mai mare ! Pana si stalpul lor de lemn abia se tine sprijinit de gard ! Dar abonamentul este la valoare integrala desigur…Deja in zona se apropie cu repeziciune RDS ul ! Cum a ajuns la mine in zona cum parasesc barca Telekom !
Nu voi intelege niciodata pe ce formula calculeaza ei Euro ! Factura de luna asta spre exemplu are Euro la 4,9602 ! Oficial este 4,8747 si toata luna pana acum a fost mai mic ! Nici un curs BNR non BNR curs din toamna sau de aiurea nu se pupa cu cursul lor de schimb- e peste toate cursurile de schimb posibile ! La orice banca Euro este mai mic decat la ei ! Niste hoti ordinari !