V-am povestit luna trecuta cum mi-am facut cont pe Netflix si asta m-a convins sa renunt la HBO. Ei bine, mai este o parte a povestii, pe care abia azi pot sa v-o dezvalui. Si anume, cum prima luna gratis nu este intotdeauna gratis.
Cum iti faci cont pe Netflix
Pai, extrem de usor – intri la ei pe site, sau in aplicatia de smartphone, iti alegi tipul de abonament (eu am optat pentru cel mai scump, pentru ca suntem patru utilizatori care il folosim) si introduci metoda de plata.
Prima luna gratis se activeaza in momentul in care sistemul detecteaza ca nu ai mai avut cont la ei, anterior. La mine era simplu: niciodata nu am avut cont deschis la ei, de pe niciuna din cele trei adrese de e-mail pe care le folosesc!
Pana aici, totul fain, cum zicem noi in Banat! Si mai corespunde cu ceea ce stiam eu despre serviciile lor si cu ceea ce ati intalnit, cu siguranta, 99% dintre voi, in interactiunea cu ei.
The twist
Pentru ca am inregistrat Revolut ca metoda de plata (apropo, puteti cere un card gratis de la ei, folosind invitatia din articolul acesta), imediat dupa ce am finalizat inregistrarea, am primit o notificare pe telefon, cum ca 11.99 euro au fost retrasi din contul meu. Initial, am crezut ca este o suma retinuta in avans, pentru cazul in care renunti fara motiv la serviciile lor. Fiind duminica, nu am dat mare importanta, mai ales ca incepuse sa ma prinda serialul lor – Lost in Space si am pierdut notiunea timpului. Insa luni, la birou, am aflat ca nimeni dintre ceilalti colegi de-ai mei nu intalinise probleme similare. Asa ca, am contactat serviciul de suport al Netflix. Din fericire, mi-a trecut prin cap sa solicit transmiterea pe e-mail a discutiei cu operatorul lor, pe care o regasiti mai jos:
Pe scurt, se pare ca au detectat ca am mai avut cont/conturi la ei si mi-au refuzat gratuitatea. Asta, desi nu au putut sa imi spuna ce cont sau de pe ce e-mail a fost deschis. In plus, am fost extrem de sincer cu ei si le-am mentionat ca de pe IP-ul meu, cumnata a folosit contul ei de Netflix, prin vara lui 2017. Insa, spunea Mary Jean, cea cu care ma conversam eu, asta nu are nimic de-a face cu reteaua folosita, ci cu gadgetul de pe care am facut contul. Cum am folosit OnePlus 6 personal, care este la mine din vara lui 2017, totul parea ciudat…
Reclamatia
Am facut pana la urma o reclamatie la ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului), pentru ca nu mi s-a parut in regula raspunsul lor. Nu era deloc vorba despre cei 12 euro cheltuiti pe un serviciu pe care oricum aveam de gand sa il contractez, dar principiile mele nu sunt asa de flexibile 🙂 Cei de la ANPC au raspuns oarecum prompt, dar au declinat orice responsabilitate si mi-au trimis plangerea catre ECC Romania (Centrul European al Consumatorilor) care m-au contactat, prin e-mail, de trei ori, adica la fiecare doua saptamani! Prima data m-au informat despre preluarea in lucru a petitiei, apoi mi-au solicitat documentele justificative (mesajul de activare de la Netflix si dovada platii). A treia comunicare de la ei a fost confirmarea acceptarii reclamatiei si trimiterea ei catre ECC Olanda (asta pentru ca acolo are sediul Netflix Europa). Ieri am primit si ultimul mesaj de la ei, prin care ma anuntau ca nu exista argumente legale pentru ca ei sa se implice in solutionarea cazului si asta va duce la inchiderea lui:
Am cautat pe site-ul Netflix si referinta cu privire la acea luna gratuita, si nu am gasit explicatii concrete despre cum se acorda, cand se refuza, etc. Pana la urma, am acceptat solutia lor si nu am mers mai departe.
In loc de concluzie
Posibil sa fiu doar eu in aceasta situatie, dar m-am decis sa scriu articolul de fata pentru a va informa si pe voi. Exista posibilitatea ca un alt cititor de-al nostru sa fi avut vreun prieten sau vecin care s-a conectat pe Netflix de pe reteaua sau televizorul ei/lui si poate reuseste sa evite sa plateasca si luna care i s-ar cuveni a fi gratuita! Am evitat sa scriu despre asta mai devreme, pana nu am primit si un raspuns oficial, de la autoritati.
PS: Chapeau-bas autoritatilor de la ECC Romania! Felul in care au reactionat a fost extrem de politicos si eficient. E drept ca au fost doar intermediari, dar experienta proprie imi spune ca functionarii statului (sau cei asimilati lor) tind sa fie, ei bine, prea putin aplecati spre rezolvarea problemelor si prea putin interesati sa lase si o impresie buna! Daca vreun angajat de-al lor citeste acest comentariu, sa le transmita si colegilor urarile de bine!
si eu am procedat asa impreuna cu prietenii si colegii.. fiecare pe rand si-a activat abonament netflix si practic am beneficiat de cateva luni gratuite de servicii. Nu am incercat sa creez insa alt cont de pe acelasi dispozitiv pentru ca stiam de treaba asta si nu avea sens sa incerc. Ei iti retin acea suma de bani pe care ti-o restituie dupa ce se confirma eligibilitatea pentru luna gratuita.
Nu seamana deloc cu ce am facut eu 🙂 Am scris in text ca nu am incercat sa fentez in vreun fel sistemul. Drept dovada, am ramas clientul lor, fara a fi afectat de situatie
ce incercam eu sa spun e ca a mers sa beneficiez de gratuitate folosind mai multe conturi create de pe alte dispozitive insa nu merge cu conturi diferite create pe acelasi dispozitiv.
Asta asa este!
Daca erai din alta tara poate se luau masuri. Pentru romani mai greu.
Poate da, poate nu. Ideea e ca mi-a placut cum s-au comportat cei de la ECC. In plus, ma gandeam sa avertizez lumea de pe site, sa nu pateasca la fel!
Cica sa nu piratezi!… Macar asa, din spirit de fronda.
Deci ai luat teapa privind gratuitatea? Macar te-au „facut” explicandu-ti prompt si frumos ca „ti-ai furat-o”…
Urata treaba!
Cel mai bine, cand iti faci profil, sa nu pui poza 😀
Ciudat. Eu am 3 abonamente Netflix create de pe acelasi dispozitiv si pe fiecare am primit lunile gratuite. Suma blocata a fost de 1 euro pe fiecare card pentru a fi verificata validitatea cardurilor, dar sumele au fost deblocate. Nu mai tin minte daca la activarea contului Netflix trebuie sa ai neaparat acces la adresa de email folosita. Poate adresa ta de mail a fost folosita accidental de vreun Dorel pentru crearea unui cont de Netflix. Eu m-am trezit cu cont la emag facut pe adresa mea de mail si cu tentative de creare conturi pe diverse site-uri, probabil facute accidental de persoane care au adrese de mail similare cu a mea sau cu nume identic si fara adresa de mail.
Este vina ta pentru ca ai primit instiinare ca vei fi taxat inainte de a da accept. Ai fost anuntat ca nu esti eligibil pt free trial.
De unde stii ca am fost anuntat? In plus, am spus ca nu asta deranjeaza, ci raspunsurile lor evazive
Și eu am făcut mai multe abonamente free de pe același dispozitiv (câte carduri am avut). Doar de pe cardul Revolut au încercat să-mi oprească suma întreaga (nu s-a putut pentru ca nu aveam fonduri suficiente). De pe celelalte carduri au oprit câte 1 euro pe care l-au restituit.
Poate ceea ce s-a intamplat este ceva tipic la platile cu Revolut. Avand in vedere ca poti sa iti faci card valabil 24 de ore e clar ca vroiau sa se asigure ca nu facicate un card la fiecare inceput de luna.
Nu are de-a face. Colega mea are tot Revolut.
Eu am alta experienta cu netflix. Acum 3 ani am facut un cont trial. M-am invartit pe el, nu prea avea subtitrari, l-am abandonat. Anul asta am zis sa incerc din nou, asa ca am beneficiat iar de trial. Acelasi om, acelasi card.
Free Trial (ends on Friday, February 1st, 2019)
Your offer: Free Trial (ends Friday, February 5, 2016)
Subiectul mailului din 2019: Welcome back to Netflix, Alexandru!
Eu am pățit exact același lucru, am folosit contul unui prieten pe laptopul meu apoi am vrut sa îmi fac și eu și uite asa am ajuns sa plătesc și sa îmi zică ce ți-au zis și ție
Ai incercat sa faci plangere cum am facut eu?
Salut…azi am pățit la fel și eu…mi s au retras 58 lei după card…nu înțeleg de ce dak ei spun prima luna gratis și ni mi sa cerut acceptul !!!
Nu se poate așa ceva,sa mi se ia bani din cont fără sa mi sa ceara acceptul !!!! Unde este luna gratis,sunt niște escrocherii !!!
Din păcate și eu am pățit la fel….am folosit contul altcuiva și când să îmi fac cont pe adresa mea de e-mail….surprize,surprize…..și fără Andreea Marin și fără bani in cont….
Si eu am folosit contul unui prieten si intr-un final am decis sa imi fac si eu cont in aceasta seara…aparent am patit acelasi lucru. I-am contactat si aceleasi raspunsuri am primit si eu. Chiar nu pot rezolva problema?Din moment ce a fost un cont nou creat, cu un card pe care nu l-am mai folosit niciodata ca metoda de plata netflix era normal sa beneficiez de prima luna gratis.
Încearcă și la ANPC.
Sunt niste hoti ! Am avut un cont gratuit al carui e-mail mi l-a schimbat un gagiu dintr-o tara exotica (nu stiu cum, insa nu exclud si implicarea celor de la Netflix, toate deviceurile fiind protejate cu bitdefender total security), deci am pierdut contul. I-am anuntat, insa banii tot mi I-au luat. Facusem un alt cont cu paypal, pe care l-am anulat cu o zi inainte de expirare. Am zis ca totul e ok, insa dupa 5 zile ma uit in contul paypal si imi lipseau 11,99 euro !!! Nu am incercat in niciun fel sa tepuiesc pe nimeni. Insa am aceleasi pretentii si de la ei ! Le-am scris de dulce, fara speranta sa-mi recuperez banii …
Am gasit solutii gratuite gen Cyberflix sau MediaBox Hd, destul de ok !