HTC a facut cel mai mare pas spre prapastie. Nu stim cat timp o sa mai auzim de HTC pentru ca cifrele prezentate sunt cele mai mici din istoria companiei. Cu durere o spun dar HTC nu cred ca mai prinde anul 2014.
HTC a avut un profit de numai 2.8 milioane dolari in Q1 2013, adica doar 2% din cat inregistra in Q1 2012. Asta la incasari de 1.4 miliarde $, in scadere si ele cu 37%. O parte din vina o are si HTC One, pentru ca nici pana astazi nu este in stoc in magazine. Cu siguranta sunt foarte multi interesati de el si poate are o sansa sa salveze compania.
Totusi, sa spunem ca doar One este de vina nu este corect. Compania este in criza de multa vreme si se pare ca nu se pot salva singuri. De ce credeti voi ca HTC este in faliment si cum ati vedea voi o salvare a companiei?
Alex a zis
Parerea mea, HTC a scos prea multe modele, desire s/c/x, etc, telefoane fara inspiratie. Trebuiau mai putine modele cu android gen low/mid/high end si la fel si cu Windows phone. Cu WP8 chiar au facut o alegere buna, au htc 8s care e un mid si 8x care e high, arata foarte bine, doar au castigat premiul red dot, pt cel mai bun design. A doua problema e marketingul slab, Samsung are succes ca lauda foarte mult telefonul prin diferite campanii, videouri si prinde la public, pe cand htc o cam da in bara la capitolul asta. Eu sper sa isi revina, parerea mea personala e ca htc fac printre cele mai bune si frumoase telefoane.
Bob Loblaw a zis
Sunt sigur ca au fost, dar eu personal n-am vazut niciodata o reclama la vreun telefon HTC. Pe cand de cele de la Samsung sau Apple sunt satul.
Andrei a zis
Daca te uiti la europa/champions league, au reclama pe marginea terenului. Au renuntat insa la reclama in SUA.
Andrei a zis
O companie care incaseaza 1.4 miliarde $ pe trimestru nu poate sa moara intr-un an. Pot sa duca pierderi moderate multi ani de acum incolo 🙂 – Compania la care am lucrat pana de curand era pe pierdere constant de 6 ani si nu a murit inca 🙂
Eu sper sa continue, e singura concurenta adevarata pentru Samsung pe Android High-End. Problema lor e ca nu au bani sa sustina marketing agresiv, Samsung e un Goliat pe langa ei.
xtz a zis
Pacat, cand HTC facea SMARTPHONE-uri cu touchscreen, iPhone nici macar prototip de telefon nu aveau, iar Samsungii erau dumb (phone). Din pacate, HTC este afectat de sindromul cocalarului sau al snobismului, cel putin in Romania. Am intrebat o gramada de cunostinte care isi cumparasera telefoane Samsung sau iPhone de ce nu si-au luat HTC, si multi nici nu au auzit de aceasta firma, replicandu-mi „lasa frate ca iPhone/Samsung e cel mai adevarat telefon”.
Din pacate, marketing-ul a ajus o manipulare, nu doar o promovare a produsului. Nu mai conteaza calitatea produsului, cel care are gura mai mare si stie sa se joace cu materia cenusie a turmei, castiga.
Acum 1,5 ani, cand a trebuit sa-mi schimb smartphone-ul, m-am uitat si la Samsungi, ca erau pe val, dar cand am vazut de plastic infect de capac de WC-ul au pe ele Galaxy S2, ca sa nu mai zic de super mirificul ecran AMOLED care era mai mult albastru decat color, am zis pass si mi-am luat HTC Sensation, preturile fiind apropiate.
Ps: Andrei are dreptate, o companie nu falimenteaza asa usor, exista diverse parghii prin care poti merge o perioada buna de timp pe pierdere pana te redresezi.
Lush a zis
Subscriu si eu la ideea de reclama slaba a celor de la HTC
Lush a zis
Samsung ii ajuta foarte mult pentru ca au in spate numele puternic, cu rezonanta mare si vechime in domeniul electronicii. Peste tot vezi SAMSUNG: la frigidere, la aspiratoare, la televizoare, la aer conditionat… you name it…
Pe cand HTC doar de cativa ani s-a auzit de el, si multi inca nu stiu cine e HTC, si ca ei doar asta fac: smartphones.
Silver a zis
[…] marketing-ul a ajus o manipulare […]
Tot timpul asta a fost sa stii.
Si da, o firma poate sa moara instant dupa un asa rezultat;
Trebuie sa intelegeti ca daca cei care investesc in HTC simt ca pot sa piarda bani, ei imediat isi trag banii, si imediat firma cade;
Nimeni nu isi risca 1 cent pe ‘poate’, daca nu iese, inseamna ca ‘cade’.
Si de acord cu Lush. (din pacate)
romario a zis
nu e doar reclama slaba vinovata cat, mai ales, fiabilitatea ce lasa mult de dorit a produselor de varf ale HTC.
Forumurile abunda de probleme ale terminalelor HTC si daca acest lucru nu ar fi de neconceput la cele ieftine pentru cele ‘high end’ sunt o rusine. Spun asta in calitate de fost posesor de HTC Desire (un varf de lance al companiei de acum 3 ani) care, dupa nici 2 luni de folosire intensa, a cedat irecuperabil (s-au distrus legaturile procesorului cu placa de baza).
E aproape inutil sa spun ca nu voi mai redeveni posesor de HTC si nici nu voi mai recomanda vreun produs cu aceasta marca.