Daca primele generatii ale acestui joc au definit genul FPS (ma refer la Quake 1 si 2), care desi aveau singleplayer fara o poveste definitorie si nivele labirintice (ca de, asa era moda), aveau un gameplay excelent (cate ore de multiplayer pierdute cu fiecare la retea…), ultimele 2 titluri mi s-au parut sub medie. In timp ce 3-ul a renuntat la singleplayer in favoarea unui skirmish (care la prima vedere era apreciat, dar ulterior devenea plictisitor), Quake 4 a revenit si cu o campanie singleplayer pentru cei ce nu au sau nu vor multiplayer.
Jocul foloseste engine-ul grafic de la Doom 3, deci grafica de ultima generatie as fi zis. Insa parca nu-i la fel de ingrijit ca alte jocuri. Grafica imi aduce aminte de Quake 2, cu humanoizii cu care te bati viu colorati si texturati oarecum din bucatele (armura lor pare fie alcatuita din bucati usor diferit colorate fie au vrut sa evidentieze ceva sange pe ei, oricum, rezultatul mi s-a parut nesatisfacator).
Povestea este de genul Superman Returns (numic nou pentru un FPS) insa parca dusa la extrem. Tu esti un soldatel care impreuna cu restul armatei umane se lupta cu Strogg-ul (extraterestrii umanoizi pusi pe rele, tot cei din Quake 2, a carui actiune este oarecum continuata). Toate bune si frumoase pana cand te captureaza si te transforma in unul de-ai lor (creste viata si armura). Noroc ca esti salvat in ultimul moment. Pe urma incepe cuciada ta in urma careia invingi de unul singur toti inamicii. Sa nu fiu inteles gresit, sunt multe momente cand ai 2-3 soldati cu tine care te ajuta, dar in punctele cheie esti mereu singur. Cel mai penal e cand te bati cu un gardian care tocmai a facut praf o nava spatiala. Si cu putina perseverenta si dibacie ii arati tu! Ca plus are si parti cand pilotezi un tanc sau un robot de lupta, sau cand aperi din postura de gunner un convoi sau o telecabina. Campania este liniara, fara zone de frustrare ca nu gasesti ce trebuie facut.
Armele sunt cele obisnuite in universul Quake: Blaster, Machinegun, Shotgun, Grenade Launcher, Missile Launcher, Hyperblaster, Nailgun, Railgun, Lightning Gun si Dark Matter Gun (fostul BFG). Din pacate armele n-au alternative fire, si doar cateva au flashlight sau zoom atasat. Insa un aspect interesant si nu foarte des intalnit este upgrade-area armelor pe parcursul jocului. Iar relativ neobisnuit esta faptul ca armele sunt cam la fel de puternice, putand juca in orice moment cu oricare dintre ele (exceptie Blaster-ul de la inceput). Unii dintre soldatii care te ajuta sunt medici sau ingineri si te vindeca sau iti dau armura, facand jocul mai usor.
Multiplayer-ul nu aduce nimic in plus fata de modul Arena din Quake 3, fiind doar o copie a acestuia (probabil au incercat sa retrezeasca succesul acestuia). Insa fara nimic nou, este alt punct slab al jocului.
Bug-uri nu am intalnit, deci as indrazni sa spun ca nu sunt. Insa unele drivere video nu vor sa ruleze jocul.
Tip: FPS
Data lansarii: 18 octombrie 2005
Cerinte minime: Win 2000 / XP, 2GHz CPU, 512MB RAM, 3.2GB pe HDD, 64MB GeForce 3 sau ATI R8500, DirectX 9.0c, 16 bits Sound Card
Rating: 6.5
FED - F. Dragos a zis
Trebuie sa incerci si RedFraction 3, sau nu mai stiu cat. E tot asemanator quake 4: Single Player, Skirmish, MultiPlayer.
AlexTRoopeR a zis
Parca Red Faction 2 este ultimul din serie. Tot ce se poate sa-l joc. Primu mi s-a parut f reusit!!
claudiu a zis
am nevoie de serial number de la Quake4 va rog
Alexandru a zis
Cumpara jocul si nu o sa mai ai!