Meta a preluat WhatsApp în 2014, iar la acel moment a promis că platforma va rămâne gratuită și că nu afișa niciodată reclame. Însă, recent, s-a răzgândit și a anunțat că plănuiește „diversificarea veniturilor” și introducerea de reclame. În momentul de față, WhatsApp produce venituri infime în raport cu restul operațiunilor Meta și resursele alocate, iar reclamele ar putea reprezenta soluția pentru a crește exponențial încasările și a asigura sustenabilitatea pe termen lung a platformei.
Doar că autoritățile de reglementare din Uniunea Europeană nu văd cu ochi bun această mișcare, susținând, pe bună dreptate, că intimitatea utilizatorilor va fi afectată. Pentru că advertising-ul e de cele mai multe ori targetat, Meta trebuie să analizeze conținutul conversațiilor și să facă schimb de informații cu celelalte platforme ale sale, cu scopul de a afișa reclame în funcție de interese. Însă această strategie, în forma sa actuală, contravine principiilor de protecție a datelor personale din UE, iar în consecință Meta va amâna afișarea de reclame în WhatsApp în Europa până cel puțin în 2026.
Decizia este una oficială, fiind comunicată deja comisiei de protecție a datelor personale din Irlanda. Detaliile cu privire la modul în care vor fi introduse reclamele în WhatsApp în UE nu au fost încă stabilite, însă Meta a programat mai multe întâlniri cu autoritățile de reglementare pentru a decide de comun acord care sunt cele mai bune modalități pentru a respecta cadrul legislativ. Cu alte cuvinte, reclamele vor ajunge într-un final pe WhatsApp și pentru utilizatorii din UE, doar că într-o formă mai puțin agresivă.
Sursa: Politico
Lasa un comentariu!