Am reusit! S-a intamplat minunea: sunt client Hidroelectrica. Nu s-a intamplat in 24h, ci mai degraba in vreo 10 zile lucratoare, dar e bine si asa.
Pe 18 noiembrie 2022 treceam prin toti pasii necesari pentru a deveni client Hidroelectrica. Si am ales data de intrare in vigoare a contractului 21 noiembrie, fiind prima zi lucratoare dupa contractare. Pe 22 noiembrie verificam pe site-ul distribuitorului daca s-a schimbat ceva la nivel de furnizor. Si nimic. Despre astfel de verificari a vorbit si Cristi intr-un articol.
Ei bine, de atunci pana azi am verificat in (aproape) fiecare zi. Iar astazi s-a intamplat schimbarea (sau azi s-a procesat), actualul meu furnizor de electricitate fiind Hidroelectrica.
Altfel, se pare ca desi termenul (nou) de redeschidere a utilitatilor pentru clientri (facturari si reclamatii) era 1 decembrie, inca nu s-a intamplat nimic pe partea aia. Dar sunt convins ca pana la urma le vor da drumu. Trebuie doar rabdare.
asteptap si urmatoru update cand vine prima factura 😀
Si eu am trecut la Hidroelectrica. Unde cauti sa vezi daca s-a facut portarea?
posf.ro dupa ce iti faci cont si iti adaugi locul de consum sau pe site-ul distribuitorului. in cazul Bucuresti este e-distributie
Chiar și denumirea este în stilul politicianist „o să fie” deoarece POSF.ro = Platforma de Schimbare Online a Furnizorului și, dacă nu v-ați prins încă, nu funcționează decât pentru vizualizarea stării de fapt. Oricum este un pas înainte, chiar dacă unul mic de furnică.
Multumesc mult! Am rezolvat.
Daca aveam de unde sa stiu ca statul va reglementa in felul asta piata nu ma mai mutam la Hidroelectrica. Dau indecsi degeaba ca tot estimari imi vin, facturi trei in aproape un an de zile! Dupa ce se stabilizeaza piata plec de la ei daca nu ajung la nivelul celorlalti cu informatizarea, aplicatie, relatii cu clientii, etc Regret! Eram foarte bine la CEZ dar nu stiam!
Ideea e ca, daca consumi mai mult decat media compensata de stat, te ajuta ca ai pret mai mic.
Eu tot nu inteleg problema oamenilor cu lipsa facturilor, e asa greu sa iti pui deoparte indexul consumat * 0.8 lei/kWh? Nici macar atata educatie financiara n-avem?
@Darius nu e vorba de educatie financiara. E vorba de un lucru care nu merge cum trebuie.
Scenariu 1: Timpul trece, contractul expira, pretul se modifica si apoi platesti la un alt pret ce trebuia sa fie platit deja demult.
Scenariu 2: Vrei sa treci de la Hidroelectrica la un alt furnizor. Nu ai platit nimic pana acum. Haos total.
P.S. Vrei sa isi tina lumea bani la ciorap sau sa isi deschida un cont separat (cu comisioanele aferente) pentru ca o companie de stat nu emite niste facturi?
Nu-i chiar așa. Statul a plafonat temporar prețul. Stai la Hidroelectrica, că ai să apreciezi mai târziu. Ce dacă nu vin facturile?
Și aștept știrea sau „update” când vine ultima factură de la fostul furnizor
Sa speram ca nu va fi nimic interesant de raportat. 🙂
La mine a durat 3 zile pe 01.12 am făcut cererea și 04.12 (duminică) eram clientul lor
Am devenit client Hidroelectrica din 20 iulie 2022 și iată ca suntem în 6 decembrie 2022 fără a-mi emite o făcută, deși am transmis lunar, online, indexul…
Cum ai reusit sa comunici indexul online ? Eu am incercat de minim 20 de ori si de fiecare data apare eroare ?
Mă tot chinui sa sun la ei la Hidroelectrica,am vrut să fac contract cu ei dar nu am reușit on liber pentru că mi-a greșit actualul furnizor numele de familie in loc de Litovski mi-a trecut Litovschi și iar facturile emise sunt pe numele Litovschi și mă chinui din luna octombrie să-mi schimb furnizorul și pe site -ul Hidroelectrica nu reușesc, pentru că pe copia de carte de identitate am Litovski iar pe factura am numele Vitovschi as dorii un sfat ce pot face
Interesant și bine de știut! A sunat la Hidroelectrica.
Faci ca și cum ar fi schimbare de titular bagi aici datele corecte,adresa e aceiași deci nu o sa ai probleme. Factura și locul și seria contorului e aceiasi
Nu e vorba ca daca ai consum mic, nu merita sa treci la Hidroelectrica.
La vechiul furnizor, enel, plateam putin (de obicei, aveam lunar sub 100 kw) dar normal trebuia sa platesc mai mult de dublu. Mai mult de dublul valorii era subventionat de stat.
De ce sa plateasca statul o mare parte din factura ta cand iti poti schimba furnizorul? Bani din taxe si impozite sa se duca pe subventionarea facturilor de energie, nu e prea ok.
Bine spus! Companiile măresc tariful artificial mizând pe faptul că oamenii comozi vor rămâne la ei , că tot e subvenționat curentul! Restul il încasează din buzunarul tuturor, din bugetul statului.
Cei care regretă că au trecut la Hidroelectrica din cauză că nu le-au venit la timp facturile ar fi regretat când le veneau facturi de 15-20 ori mai mari , dar facturate la timp! Va veni si ziua când subvenția va fi abrogată iar locuri la Hidroelectrica „canci”!
Salut – deci eu nu inteleg. Functioneaza platforma posf.ro sa te muti de la un furnizor la altul? Mi-am deschis contul acolo, am trecut punctele de consum – dar vreau sa stiu daca si cum functioneaza astfel incat sa vad ca in 24-48 de ore cererea mea a fost luata in calcul si ca o sa trec la furnizorul dorit.?
Am făcut direct pe la hidroelectrica pe site și în 3 zile sa schimbat contractul
De ce tocmai acum? Am întâlnit persoane destul de educate cel puțin aparent care nu știau că există Hidroelectrica sau nu știau că pot economisi vreo 10- 15% la factură față de prețul plafonat al celorlalți furnizori.
Care ar fi cauzele pentru care unii preferă să plătească mai mult pentru același lucru fie că vorbim despre energie, telefonie sau internet.
Din păcate acești unii sunt și administratori de firme, alții de blocuri și sunt incapabili să găsească soluții pentru a avea cheltuieli cât mai mici, dar de văitat se vaită la greu!
De ce tocmai acum? Am întâlnit persoane destul de educate cel puțin aparent care nu știau că există Hidroelectrica sau nu știau că pot economisi vreo 10- 15% la factură față de prețul plafonat al celorlalți furnizori.
Care ar fi cauzele pentru care unii preferă să plătească mai mult pentru același lucru fie că vorbim despre energie, telefonie sau internet.
Din păcate acești unii sunt și administratori de firme, alții de blocuri și sunt incapabili să găsească soluții pentru a avea cheltuieli cât mai mici!
Am făcut contract cu Hidroelectrica pe 24.10.2002 primit pe mail de la ei, urmând sa intre în vigoare pe 14.11.2022. Surprinzător este faptul ca aceștia deși mie mi au trimis acea Notificare care ar fi trebuit sa ajungă și la vechiul furnizor ,aceasta nu a fost trimisa către Enel nici în ziua de astăzi fapt confirmat de Enel la o solicitare a mea scrisa catre ei prin care mi s a spus ca ,,încă sunt clientul lor pentru ca nu au primit acea Notificare . Cert este ca am transmis indexul iar la Enel pentru a mi emite factura dar intre timp și pentru Noiembrie dar și pentru Decembrie eu figurez și în baza de date a Hidroelectrica și am fost lăsat sa le transmit și lor indexul. Ideea este și sper sa nu se adeverească sa ma trezesc cu facturi și de colo și de colo . Vina clar este a celor de la Hidroelectrica care nu au finalizat încă demersurile care trebuiau făcute imediat după semnarea contractului. Cert este ca cu cei de la Enel se poate comunica măcar prin mail însă cu cei de la Hidroelectrica în nici un fel.la telefon nu răspunde nimeni iar la o adresa de mail nici nu ai unde sa le sesizezi acest aspect. Mai este vreunul în situația aceasta?
Unde se gaseste codul de client Hidroelectrica? inca nu am primit nicio factura dar cand incerc sa dau index-ul pe site, imi da eroare mereu. La felefon imi cere cod client pe care nu-l am (pt ca nu am nicio factura primita pana acum). In contract nu gasesc aceasta info.
NU EȘTI SIGURUL. ESTE UN CERC VICIOS. PE SITE-UL HIDROELECTRICA SE SPECIFICA CĂ”INDEUL SE POATE TRANSMITE PRIN AUTOCITIRE SAU V FI CITIT DE CEIDE LA HIDROELECTRICA”. AM FĂCUT CONT LA DISTRIBUITORUL e distribuție Muntenia, ȘI AM VĂZUT CĂ DISTRIBUITORUL A PRIMIT CERERE DE LA HIDROELECTRICA SĂ CITEASCĂ INDEXUL PÂNĂ LA 31.01.2023.
RBDARE ȘI SĂ PUNEM BANI DE O PARTE
Salut. Se schimba si contorul electronic ? Trebuie platit ceva la.schimbarea lui? Nu au pe nicaieri de treaba asta? Daca schimbi contractul nu se schimba si contorul??
Multumesc
Nu se atinge nimeni de contor, acela e al distribuitorului de energie electrica. Tu schimbi doar furnizorul. Deci in afara de faptul ca vei primi facturi de la alt furnizor, nu se schimba absolut nimic.
Pe 27.12.2022 am completat toate documentele pe site-ul Hidroelectrica în vederea transferului de la Enel. În 48 de ore am primit Contractul, Notificarea și celelalte documente semnate online cu validare din 30.12.2022 Din această dată eu nu mai figurez la Enel cu contract dar se pare că nici la Hidroelectrica, spun acest lucru deoarece în ianuarie 2023 când să transmit primul index direct pe site pe bază de CNP primesc mesajul că nu există contract. Nu functioneaza site-ul lor sau ce să cred? O să încerc și luna aceasta după 24 să văd dacă reușesc. Cod de client nu am momentan. Cum ați procedat voi?
Buna ziua. In 21.02.2023 , am primit de la Hidroelectrica , contractul pe care trebuie sa-l semnez și sa-l trimit înapoi , până în data de 24.02.2023 . Problema este ca nu pot descarca fișierul deoarece imi trebuie parola . Degeaba am încercat sa o obțin . Nimeni nu ma baga în seama . Ma poate ajuta cineva cu un sfat. Multumesc.
Din pacate nu cred ca va putem ajuta. Incercati sa deschideti de pe alt calculator
Buna ziua, parola este trimisa in continutul mail-ului sau prin sms.
Incercati cu ultimele 4 sau 6 cifre din codul numeric personal.
O zi buna.