Contrar stirilor propagandiste, Hidroelectrica si-a redeschis pagina de contractare pentru clientii casnici. Iar inchiderea ei n-a avut alt motiv decat decat trecerea la noul sistem online de schimbare a furnizorilor dezvoltat de ANRE.
UPDATE 1: Follow up dupa 24h.
UPDATE 2: Am fost portat dupa 10 zile.
Acest sistem permite schimbarea furnizorului de electricitate sau gaz in 24h. Tare curios sunt si eu cum va functiona, insa pot sa revin cu feedback pentru ca fix azi dimineata am facut si eu cererea si contractul de furnizare cu Hidroelectrica. Am putut sa aleg cand sa intre in vigoare (deci cand sa se faca schimbarea furnizorului) si am ales pentru luni – fiind prima data disponibila. Banuiesc ca e vorba de 24h lucratoare.
Acum nu-mi mai ramane sa vad decat daca se va face luni trecerea. Pentru asta mi-am facut un cont pe site-ul operatorului meu de distributie (la mine, E-Distributie) unde pot afla toate informatiile despre punctul meu de consum pe baza codului POD.
Daca vreti sa treceti si voi la Hidroelectrica, care inca are un pret bun pentru urmatoarele 12 luni de contract – in jur de 0.7 lei/kWh cu toate taxele, puteti sa o faceti pe pagina dedicata de la ei de pe site. Procedura e chiar foarte simpla.
Cateva informatii despre platforma de schimbare a furnizorului in 24h gasiti pe site-ul ANRE.
Știre de calitate! Super!
Pot face contract de branșament și cât costă în București
Eu am făcut pe data de 25 10 22 ,iar seara aveam contractul semnat incepand cu 15 11 22 .Succes
@sly: Multumesc.
La o oră mi-a sosit confirmare contract cu hidroelectrica, super
sa prezicam ca in momentul de fata Hidroelectrica trece prin implementarea unui nou sistem si migrare a bazelor de date si asa cum anunta si ei pe site, contractele incheiate in aceasta perioada se vor procesa ulterior. Eu am incheiat contractul la sf lui octombrie si teoretic de azi sunt client HE. Recomand verificare ca s-a facut intr-adevar trecerea ca sa nu te trezesti ca esti trecut la furnizor de ultima instanta sau ca nu s-a facut trecerea din diverse motive.
un link unde verifici,te rog
in cat timp ai primit pe email confirmarea dupa ce ai aplicat ?
Azi pe la 12 am trimis documentele si la ora 19 am primit contractul.
Corect! Eu am patit asa si mi-am dat seama doar pt ca a venit tot factura de la fz vechi. Abia dupa ce am sunat in call center am reusit sa rezolv. E bine sa verificati. Precizez ca atunci nu merge a sistemul online, trimiteam pe mail totul.
„Procesarea ulterioara a contractelor” era valabila doar pentru dosarele de contractare depuse la birourile de relatii cu clientii. Nu si pentru contractarea online, care a fost suspendata doar 3 zile (15-17 noiembrie).
Nu merge saitul lor DELOC
E o vrăjeală propagandistica! Eu sunt client, de peste o lună și nu am primit, încă prima factura, deși am încărcat indexul. Nu pot vedea, pe portalul lor, in sectiunea facturi, decât un comunucat. Posteaza, mereu comunicate, legat de implementarea unor noi soft-uri și amână finalizarea. Am citit pe forumuri că sunt mari probleme cu furnizarea facturilor și, acum m-am convins
Am incheiat contractul cu Hidroelectrica in ianuarie si pana in momentul de fata am primit doar doua facturi:pana in martie. Incerc din luna iunie cu disperare sa iau legatura cu ei si sa aflu de ce nu mai primesc nici o factura desi lunar le transmit indexul auticitit si nici un operator care imi raspunde dupa 40-60 minute de apel nu ma lamureste si imi spune sa am rabdare. Nu poti lua legatura cu ei deloc, imi pare nespus de rau ca i-am ales ca furnizori, in conditiile date neavand nici o factura emisa din martie nu ma pot muta in alta parte. Nu stiu ce sa fac, rabdarea mea a ajuns la limita!
Azi am făcut trecerea către hidroelectrica la doua adrese și a mers fără probleme! În 2 ore am primit pe email contractele!
Pt. Coman Simona
Observatia mea este ca nu au emis facturi dupa luna martie la clientii cu consum mediu lunar peste 300 kWh in 2021, din cauza OUG-urilor succesive din ce in ce mai proaste si confuze. Eu am reclamat de 2 ori in sectiunea Solicitari si mi-au raspuns abia in octombrie (ulterior am primit 3 facturi restante, toate cu acelasi termen de plata)
@GHEORGHE BUDAN
Nu cunoasteti obiceiurile casei si aveti pretentii exagerate, daca sinteti client HE doar de o luna. Sectiunile Facturi si Solicitari de pe portalul clienti sint suspendate temporar incepind cu 27 octombrie. Intirzierile uriase in emiterea facturilor au survenit dupa 1 aprilie, cind a aparut celebra ordonanta 27/2022, cu frecvente modificari ulterioare succesive si tot mai proaste si mai confuze. In iulie au promis ca vor recupera restantele la facturare pina in noiembrie. Evident ca n-au recuperat nimic, ba dimpotriva, mai ales dupa o luna de pauza. Eu sint client din februarie si am primit primele 2 facturi (pentru februarie si martie) in aprilie si mai, dupa care s-a cam rupt filmul (am mai primit recent citeva facturi). Sint si multe alte neajunsuri ale portalului client, pe care le veti descoperi in timp, in comparatie cu portalul client al altor furnizori mai vechi (ENEL, EON s.a.). Dar pretul HE e imbatabil si suportabil in cele din urma pentru clientii la care pretul conteaza mai mult decit facilitatile portalului client.
Probabil ca e overloaded dupa asa o pauza, multa lume vrea sa faca trecerea la ei.
Mai astept pana e gata platforma de la ANRE. Se va putea schimba furnizorul direct de acolo.
https://posf.ro/
Deocamdata nu se poate schimba furnizorul prin POSF, desi platforma e functionala, dar cu multe limitari.
Scrie pe site „Până la încărcarea şi validarea tuturor datelor de către operatorii de rețea și furnizori, clienții finali au acces în POSF la următoarele funcții: Înregistrare/Autentificare utilizator, Completare date de identificare, Asociere locuri de consum și vizualizarea datelor aferente contractelor de furnizare încărcate în POSF, Vizualizare oferte tip în comparatorul de oferte.” Deci deocamdata nu se poate schimba furnizorul prin POSF si nici nu cred ca va fi altceva decit un simplu link catre pagina furnizorului ales dintr-o lista de furnizori.
Ne luam?
ne-am luat!
Acest tarif de 0.7 kwh este aplicat indiferent de consum? Adică ți se aplică și dacă ai un consum de peste 300 kwh?
@Roxana
Pretul HE nu este dependent de consumul actual sau de cel din anul 2021. HE garanteaza prin contract un pret fix timp de 12 luni pentru energia activa furnizata (0,25 lei/kWh), restul pina la pretul final 0,67-0,76 sint tarife (transport, distributie etc.) aprobate de ANRE sau stabilite de stat (TVA).
dupa ce ati terminat de pus documentele,in cat timp ati primit email de la hidroelectrica?
unde verifici daca ai trecut la ei ?
Înainte de finalizare salvezi documentele ce le vezi atașate, vezi data de când îți intră contractul în vigoare. Îți vin imediat și pe mail.
În aceeași zi
As dori și eu să mă mut de la enel .Primesc facturi de 2.000lei fără sa pot face nimic. VĂ ROG MULT SA MĂ AJUTAȚI.
Caută client.hidroelectrica.ro
https://client.hidroelectrica.ro
Hidroelectrica și urmezi pașii. Vezi ca pozele cu factura trebuie sa fie transformată in PDF. E simplu și după ce trimiți, la scurt timp vei primi contractul. Oameni serioși
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/ghid_06_05/ghid_portal_-_versiunea_mai_2022.pdf
Contractarea online la HIDROELECTRICA este disponibila din ianuarie 2022.
Din ianuarie 2022 se poate face contractare online la Hidroelectrica …
La ce consum?
Dacă te simți român și vrei ca țara ta să fie doar a ta ,iar ce a creat acest popor să rămână aici,treci cât mai repede la Hidroelectrica.
Bravo !!! Toți ar trebui sa migram la Hidroelectrica !!!
Just.
!
Cel mai frecvent (si enervant, pentru mine) raspuns pe Facebook: „de ce sa ma mut la HE daca oricum platesc un pret plafonat apropiat de pretul HE” ?
Pentru ca diferenta de la pretul plafonat pana la 3 lei, 5 lei, 11 lei cat e in contract este platit de stat, ghici de unde? Tot din taxele noastre. Putin inteleg chestia asta.
@Aron
„Ce suma iti datorez” a fost unul dintre raspunsurile primite la explicatii similare despre plafonare-compensare …
„Ce rost are sa ma mut la HE pentru o diferenta de citiva bani intre pretul din factura mea de acum si pretul de la HE ?” s.a.m.d.
Cum e turcul si pistolul (guvernanti si guvernati)
De trecut, am trecut usor la HE insa f.f. greu am scapat de Enel, care continua sa-mi trimita facturi ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Am trecut prin preaviz de deconectare (desi in realitate ei erau datori la mine), zeci de mesaje si telefoane, in total 4 luni de nervi ca sa-mi dea dreptate si sa primesc banii cuveniti. Dupa inca 1 luna, sa-mi stea inima, am mai primit inca o factura enel cu suma de -0,32 lei pe care le-am lasat-o ciubuc 🙂
Ce cost este la HE pe kwh?
0.69+TVA
@Cristian Raduca
0,69 cu TVA inclus
Mici diferente pe zone geografice, din cauza tarifelor de distributie:
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/2022/02_nov/oferta_viitor_verde_client_casnic_01.11.2022_.pdf
e 6.69 fara TVA, dar o fi cum zici
@Cristian Raduca
Nu eu zic ca e cu TVA inclus, ci scrie acolo in tabelul de pe site HE (am pus link, dar nu te-ai deranjat sa-l deschizi) si bineinteles si in comparatorul de tarife ANRE (dar si acolo trebuie sa pierzi citeva minute pretioase ca sa vezi preturile furnizorilor pentru judetul tau).
Te-a enervat atit de rau ca ai fost contrazis de un neica-nimeni, incit ai recidivat intr-o forma agravata, scriind foarte nervos: „e 6.69 fara TVA, dar o fi cum zici”
Detalii pe site Hidroelectrica: https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/ghid_06_05/ghid_portal_-_versiunea_mai_2022.pdf
https://client.hidroelectrica.ro/contractare
https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9
https://www.hidroelectrica.ro/press-release/152045da-a44d-b3fa-7245-22ddf6adf522
Am omis sa descarc acele fisiere la sfarsit,mi le mai trimit pe email,nu am primit nimic pe email,am depus azi,la ora 14
uitati ce primesc ca le trimit email
Delivery has failed to these recipients or groups:
[email protected] ([email protected])
Your message is too large to send. To send it, make the message smaller, for example, by removing attachments.
The maximum message size that’s allowed is 2 KB. This message is 7 KB.
Nu am nici un atasament!
Nu se poate trimite email la HE. Doar sa primesti un raspuns sau o notificare de la ei prin email. Asteptati sa fie functionala sectiunea Solicitari si explicati acolo ca nu v-au trimis documentele contractuale prin email.
Astazi la ora 12 am incarcat documentele la Contractare pe site-ul Hidroelectrica si la ora 19 a venit emailul cu contractul.
Eu am trimis la contractare@ hidroelectrica.ro, in perioada când actualiza softul, toate documentele scanate in format PDF.
Încă nu am primit pe email niciun mesaj de confirmare sau ceva.
Pentru ca nu asa se face. Se face completând online pe site-ul lor.
@ Gicu & Aron
Acum este o situatie neclara pina in decembrie probabil. Initial (inainte de 15.11.2022, dupa deductiile mele) se preciza ca in situatii de exceptie documentele trebuie trimise prin posta (), recent (16.11. 2022) au revizuit formularele si nu mai precizeaza nimic despre modalitatea de trimitere a documentelor:
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/13_10/cerere_casnic_rev._12.10.2022.pdf,
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/2022/17_11/form_cerere_casnic_2022.11.16_v2_site.pdf,
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/2022/02_nov/declaratie_spatiu_casnic.pdf
Dar incepind cu 27 octombrie (pina dupa 01.12.2022) este o lunga pauza operationala
@ Gicu
Cred ca puteti incerca acum sa faceti contractarea online (a fost blocata doar 3 zile: 15-17 noiembrie) si doar daca spre finalul procedurii va apare un mesaj ca exista deja un contract pentru locul de consum (POD) veti avea confirmarea ca vi s-a facut si activat contractul.
In plus, pina pe 28 puteti intra pe Autocitire (pe baza de CNP) si daca puteti transmite indexul, inseamna ca aveti contractul activ.
https://client.hidroelectrica.ro/autocitire;
https://client.hidroelectrica.ro/contractare
Si contul de utilizator client final pe POSF-ANRE poate fi util, desi deocamdata nu e functional pentru schimbare furnizor, dar se pot vizualiza contractele existente.
https://posf.ro/
Faceti abstractie de documentele trimise prin email si incercati contractarea online (oprita doar in perioada 15-17 noiembrie) :
https://client.hidroelectrica.ro/contractare;
https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/2022/21_nov/ghid_portal_-_versiunea_noiembrie_2022_v2.pdf
Uitati de documentele trimise prin email si incercati sa faceti contractarea online (a fost oprita doar 3 zile, intre 15 si 17 noiembrie)
Salut ,daca sunt sub contract cu Enel , ma pot muta la Hidroelectrica??
Multumesc !
da
sunteti siguri ca hidroelectrica asta nu va fi „privatizata/reglementata” in curand?
Ai auzit de povestea drobului de sare a lui Creangă? Nimic nu este sigur, nici 1+1 nu fac 2 în toate bazele de numerație. Și ce înseamnă în curând? Vrei garanție pe viață?
Va rog sa-mi spuneti la Hidroelectrica cu cat se calculeaza kwh daca se depaseste 300 kwh?
Pretul nu e dependent de consum.
Oferta de preturi pe site HE: https://cdn.hidroelectrica.ro/cdn/furnizare/2022/02_nov/oferta_viitor_verde_client_casnic_01.11.2022_.pdf
Acest pret este valabil un an de zile.. Dupa nu stiti ce preturi vor paractica
E bun și un an, după care vedem ce se întâmplă. Procedeul de schimbare furnizor e simpla, asa ca peste un an te duci unde e ok tariful
Bună ziua, ați făcut online cererile de mutare de la electrica la hidro? Doresc să fac si eu acum si nu stiu la furnizor actual trecem Hidro sal cea la care am fost Electrica furnizare SA? Multumesc
Hai sa ne gandim logic. Cine este furnizorul actual? Cel care va da ACUM curent. La Hidro veti fi doar dupa ce faceti schimbarea…. doh!
Bună ziua, o întrebare pentru cei care au completat online formularele ,la furnizor actual ce ați trecut?
Furnizorul actual.
Nu se poate incarca nici un document pdf pe site.
Sa fie iar oprita contractarea online?
Am incercat astazi 24.11.2022 si nu accepta nici un document pe site-ul lor la contractare, ocupati sau nu mai primesc clienti noi ?
Exclusa confirmarea birfei din presa ca nu mai primesc clienti noi. Se lucreaza la site si e posibil sa fie o defectiune temporara, supraincarcare servere sau efectul unei conexiuni proaste de Internet.