Tesla si-a anuntat castigurile pentru trimestrul 3 al anului 2015. Si surprinzator sau nu o duc mai bine decat se asteptau cei mai multi.
Incasarile au fost de 1.24 miliarde de dolari, o suma impresionanta, insa analistii sperau la 1.26 miliarde de dolari. Diferenta nu este prea mare, deci au precizat destul de bine. Cat despre livrarile pe care le-au facut in Q3 2015, Tesla a produs 13.091 de autoturisme si a livrat 11.603.
Compania si-a propus ca in acest an sa vanda intre 50.000 si 55.000 de masini, ceea ce insemna o crestere cu 70% fata de anul 2014. Insa nu sunt siguri ca vor reusi aceasta performanta tinand cont de acest trimestru. Cat despre profit, este usor mai mic fata de Q3 2014, insa tot este unul bun: 231 milioane de dolari.
Pentru Q4 spera sa livreze intre 17-19.000 de masini, dintre care Model X sa fie majoritara.
We expect our average vehicle sales price to increase slightly in Q4 with more deliveries of highly optioned Model X vehicles. We expect Q4 Model S gross margin to improve sequentially, but initial Model X launch expenses and higher overhead and depreciation allocations will temporarily elevate total production costs in Q4. As a result, we expect non-GAAP Automotive gross margin to decline slightly from Q3. After Model X production stabilizes in Q1 2016, we expect Model X gross margin to improve rapidly and become comparable to Model S gross margin over the next several quarters, even as we launch a lower priced version of Model X with a smaller battery pack during 2016
tibi a zis
Wtf! Profit!? Unde ai citit tu asa ceva? Din contra sunt in continuare pe pierderi!
Citez din rezultele oficiale pe Q3 prezentate: „adjusted loss of 58 cents per share on $1.24 billion in revenue”
Sorin a zis
Nu sunt economist dar eu inteleg ca si-au „ajustat” pierderile din scaderea actiunilor cu banii cistigati. Nu este directa legatura intre pretul actiunilor si profit (se influenteaza doar).
Curren a zis
Mnda si mai spuneau unii ca Tesla are marja de profit de 25% pe fiecare masina vanduta, peste ceilalti constuctori dar eu nu inteleg o chestie, daca Tesla are o marja de 25% pt. fiecare masina vanduta de ce in 2010, 2011, 2012, 2013 si 2014 au inregistrat la final de an pierderi?
eBOLA a zis
Pentru ca costuri de dezvoltare … care se vor amortiza in timp, odata ce nr de masini vandute va creste. Orice produs nou are niste costuri de dezvoltare, productie, marketing, etc … dupa care pe masura ce acel produs se vinde recupereaza costurile de investitie samd din profitul ramas. Daca nu vinzi suficient, clar ca vei intra pe profit dupa mai mult timp … daca vinzi suficient, iti acoperi costurile, produsul ajunge la maturitate si incepi sa faci profit, apoi incepi sa optimizezi procesele … si in final scade si pretul din optimizari …