Continuăm seria informațiilor utile cu detalii despre Platforma online de schimbare a furnizorului de energie electrică și de gaze naturale la nivel național (POSF). Cum schimbarea furnizorilor de energie poate fi destul de anevoioasă, e salutară ideea acestui tip de portal.
Adoptarea de către ANRE a acestor măsuri de simplificare a procedurilor administrative pentru toți consumatorii implicați în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică şi de gaze naturale, concomitent cu implementarea soluției informatice intuitive și inovative POSF, conduc la derularea procesului tehnic de schimbare a furnizorului în 24 de ore, îndeplinind astfel cerințele europene. Prin acest proiect, ANRE urmărește optimizarea proceselor operaționale din piața de energie, în scopul diminuării birocrației și consolidării concurenței prin reducerea duratei de schimbare a furnizorului în beneficiul consumatorului final.
Platforma POSF a fost operaționalizată în 14 noiembrie 2022, pentru operatorii de reţele şi furnizorii de energie electrică şi de gaze naturale. Iar a ANRE a informat că deja 77 de furnizori de energie electrică, 57 furnizori de gaze naturale, 25 de operatori de reţea de energie electrică şi 31 de operatori de reţea de gaze naturale s-au înregistrat și că au fost încărcate în sistem 13,593 milioane de contracte de furnizare, 9,427 milioane de contracte de furnizare energie electrică și 4,165 milioane de contracte de furnizare gaze naturale.
În continuare, operatorii de reţea încarcă în POSF datele aferente activităţi proprii, iar furnizorii încarcă în POSF atât datele aferente activităţi proprii, cât şi ofertele tip de furnizare în comparatorul de oferte integrat în POSF, motiv pentru care, la această dată, accesul consumatorilor la POSF este restricţionat, potrivit ANRE.
Prin intermediul POSF clientul final de energie electrică/gaze naturale poate să:
- Aleagă din comparator ofertele de contracte de furnizare pe care le consideră potrivite;
- Transmită furnizorului toate informaţiile şi documentele necesare contractării;
- Schimbe furnizorul în cel mult 24 de ore de la încheierea noului contractului sau de la data dorită
POSF are integrat un Chatbot, o interfață de conversație automată, concepută pentru a comunica cu CF prin simularea conversațiilor. Acesta este un robot proiectat pentru a răspunde întrebărilor frecvente pe care oamenii le au despre un produs sau serviciu. Acești roboti de chat sunt utilizați pe site-uri web sau în aplicații de servicii pentru clienți, cum este si POSF.
Pentru că o imagine valoarează mai mult decây o mie de cuvinte, mai jos aveți un tutorial realizat chiar de ANRE:
Darius a scris și el despre subiect aici.
Totuși, pe lângă alea o mie de cuvinte, nu se putea lăsa și în link?
hai sa iti dau eu 1 cuvant sa fie 1001 : google. Iti ia mai putin sa cauti POSF pe google decat sa te plangi ….
Ideea este salutara, dar la aceasta data (12Dec 2022) platforma NU este deschisa contractarilor, idiferent ce se spune in acest articol – @autor: Documenteaza-te mai bine, nu lua banii de la ANRE pentru un articol scris de ei si publicat de tine.(ori daca e scris de tine, boss scapa de limbajul de lemn ca miroase de la o posta)
Poti sa-ti faci cont, sa-ti introduci POD-ul, iar daca furnizorul tau si-a incarcat datele in POSF poti sa vezi ceva detalii; dar cam atat momentan.
P.S.:
Sa ma anuntati si pe mine cand se pot incheia contracte pentru Asocitatii de Proprietari, dar ca „Tip Client” casnic.
Boss, a platit ANRE cum a platit si iPhone sa scriem de ei. Despre limbaj pot doar sa iti multumesc pentru feedback!
DORESC SA TRANSMIT CATRE ENGIE ROMANIA SA ,UN DOSAR DE SCHIMBARE TITULAR PARTIDA DE GAZE NMATURALE