Am fost tentat sa folosesc un titlu mai general: „Opinie populara: mai avem de lucrat la transparenta si comunicare”.
Iar opinia cu siguranta este populara daca analizez comentariile de la articolul initial legat de comanda pe care am efectuat-o la Altex de Black Friday pentru un aspirator.
Ca sa va fac un rezumat, pe 10 noiembrie cand a avut loc Black Friday oficial in Romania, am comandat un aspirator Dyson V11 Absolute de la Altex. Pe 15 noiembrie m-au informat prin intermediul unui mail ca nu vor putea onora comanda datorita stocului epuizat si ca daca doresc, imi pot oferi la acelasi pret un alt model. Modelul respectiv era inferior si cu mai putine accesorii. Am refuzat comanda in aceiasi zi.
In 16 noiembrie am primit confirmarea din partea lor ca vor anula comanda.
Pe 20 noiembrie primesc un mail de la Cargus cu „Confirmare preluare comanda”. Confuz, deschid si vad ca este vorba despre o comanda de la Altex, iar dupa valoare constat ca este vorba despre aspirator. Fara nici un fel de alta notificare prin mail sau telefonic, dupa confirmarea de anulare de pe mail din partea lor, au predat produsul la curier.
Intre timp, eu comandasem aspiratorul din alta parte, a ajuns la mine si l-am folosit de doua ori.
Ce concluzie am tras eu dupa toata povestea asta? In primul rand nu am fost singurul care a pus comanda pentru aspiratorul respectiv si a primit mail care anunta ca nu vor putea livra comanda. Conform comentariilor, cel putin inca 6 persoane au patit la fel.
In al doilea rand, situatia se putea evita prin comunicare, un cititor al blogului a expus o solutie. Sa le comunic ca sunt dispus sa astept livrarea produsului chiar daca dureaza mai mult. E o abordare ca si scarpinatul la urechea stanga cu mana dreapta: functioneaza dar nu este eficienta. Mesajul primit de la Altex nu specifica nicaieri varianta asteptarii sau sa-mi dau acordul pentru posibila intarziere a comenzii. Nu eu ca potential client trebuie sa le spun ca sunt dispus sa astept, ci ei sa-mi confirme existenta acestei variante – daca intr-adevar exista. Pe mine sincer nu ma deranja daca imi ajungea comanda pe 5 decembrie – nu aveam nevoie urgenta de produs.
Problemele de genul acesta mie nu mi se par mari, dar frustrante si enervante pentru potentialii clienti. Mereu consult catalogul Altex cand urmeaza sa achizitionez un produs si il aleg daca are pret mai bun decat concurenta pentru ca il consider un magazin de incredere ( mai jos si dovada). Nu am avut alte probleme pana acum. Eu as acorda o mai mare atentie comunicarii magazin – client: poate rezolva problema integral.
Site-ul e limitat / prost gandit dar si nefunctional uneori!
Nu stiu ce se intampla cu Altex, nu raspund la sesizari, site-ul nu functioneaza bine … sper sa nu dispara.
Eu nu pot comanda, am cont dar am uitat parola, nu pot reseta parola (nu primesc e-mail), si am incercat alta adresa de e-mail dar am nevoie si de un nr de telefon nou …. e prea mult.
Plus ca exista o decuplare fata de cel fizic, nu poti sa-ti ridici produsele din magazin (decat daca se gaseste deja acolo) si nici ca un angajat sa poata se te ajute cu probleme de pe cel virtual.
Eu nu am comandat nici o data de pe site-ul altex, dar din magazinul altex am comandat produse pe care nu le aveau in stoc fizic in magazin, dar exista undeva intr-un depozit al altexului si produsele au ajuns destul de repede.
Am o comanda la emag cu livrare estimata ptr 16 noiembrie modificata ptr 20 noiembrie pe urma au schimbat pe 23 . Azi au sunat sa îmi spună ca efectiv nu știu cind primesc comanda de la samedey. Au spus ca au făcut sesizare dar mai sunt probleme de genul ăsta.
Bună
Eu am cumpărat un aragaz pe 15 noiembrie și încă nu l-am primit. Am fost informat de doua ori ca-l primesc, de doua ori am demontat vechiul aragaz, stau cu lucrurile vraiște pe hol și în bucătărie dar, pentru ei, nu conteaza.
EXxcrocheria cu reducerile este „la vedere”, in sensul ca a disparut „operațiunea rabla” dar primești un voucher cu aceasi suma.
RUSINE !!!
Încerc sa las un comentariu nefavorabil, dar nu merge !
Rușine!
În momentul de fata pățesc și eu la fel cu un aspirator Rowenta resigilat comandat pe 15 Noiembrie la Altex,și bineînțeles ca numai este în stoc si nu ma anuntat nimeni…… doar ca am deschis o reclamație Anpc astazi
Și eu am făcut plângere la Anpc contra Altex, am primit un răspuns copy paste a ce a ce sa întâmplat defapt. Nu mi-au specificat dacă le-au aplicat amenda sau altceva. Din acel răspuns de la Anpc eu consider ca au luat spaga. Nici Anpc nu mai e ce a fost.
Eu folosesc aplicația Altex,de peste 8 ani, mereu am fost sunat înainte de livrare,nu am avut niciodată probleme.Poate sunt mai norocos
Magazinul online și cel fizic sunt ca 2 business uri diferite. Ambele au Targete diferite și de aici se subînțelege atitudinea angajaților din magazin când trebuie sa ofere suport pentru comanda online și invers. E pierdere de timp pentru ei și prefera sa procedeze asa în ideea în care faci alta comanda la magazin. Legat de comanda as avea 2 presupuneri. Ori un client a renunțat la comanda și au putut sa îl ofere la aceeași bani altui client, adică ție (dar e puțin probabil ipoteza asta). Ori, e vorba de retenție, pe care cred ca evreii au inventat-o (glumesc bineînțeles) și anume ca în momentul în care renunti la o comanda și firma trebuie sa atingă un anumit Target sau un anumit nr de produse vândute sa caute soluții de a livra produsul… Și uite asa te ai ales cu produs care nu era pe stoc la preț de promoție expirata (trecuse de black friday). Sunt 2 presupuneri, nu lucrez in domeniu dar tacticile de a câștiga clienți, etc sunt peste tot.