Stiu ca jocul de cuvinte pare cel putin ciudat, dar cam asa stau lucrurile! Utube (Universal Tube & Rollform Equipment Corporation),o companie americana ce produce o intreaga gama de tevi, a fost nevoita sa-si inchida situl din cauza traficului in exces venit din partea utilizatorilor care cautau pe google cuvantul „youtube”. In loc sa ajunga pe cunoscutul site de video-sharing, utilizatorii ajungeau pe pe situl companiei producatoare de tuburi…
Orice om cu scaun la cap s-ar bucura de traficul primit cadou si implicit de publicitatea aferenta, dar nu si Utube. Compania a dat in judecata YouTube pe motiv ca hostul pentru utube.com e devenit prea costisitor, odata cu numarul mare de vizitatori care confunda tevile cu fisierele video. Mai mult decat atat, Utube are pretentia ca YouTube sa-si schimbe numele de domeniu sau daca nu, sa suporte costurile inregistrarii unui nou domeniu pentru Utube.
Pretentiile firmei producatoare de tevi mi se par aberante si nefondate, in conditiile in care YouTube este marca inregistrata, la fel ca Utube. Chiar daca intre pronuntia celor nume exista o asemanare izbitoare, nu este decat pura coincidenta si in nici un caz nu poate sa faca obiectul unui actiuni penale.
Ce nu ti-ai dat tu seama este ca utube s-au trezit cu costuri de 20 de mii de dolari pe hosting si mii mesaje in formularul de contact pe zi cu tot felul de analfabeti care intreaba unde is filmele, comenzi false si aplicatii de munca false. S-a dus dracului sistemul lor de customer service si brand-ul firmei. Cand spui UTube nimeni nu se va gandi la ei ci la youtube. Si chestia asta se intampla unei firme care lucreaza inca din 1985: de 24 de ani!
Cand despre motive legale…de taceai filozof ramaneai. Ei ataca marca YouTube ca fiind o asemanare fonetica cu Utube. Practic se citesc la fel. Din acelasi motiv eu nu am intregistrat gogle sau gugle ca marka. Nu e legal.
Cata inversunare in a comenta un articol vechi de mai bine de doi ani…
Asta nu e un lucru rau Mihai, nu? 🙂
O fi articolul vechi dar eu acuma l-am citit 🙂 Inversunarea vine din faptul ca stiu cum e sa fii calcat in picioare de un brand mare si sa nu ai ce face. M-a deranjat neprofesionalitatea cu care este scris articolul si punctul de vedere partinitor. Pur si simplu nu asa se scrie un articol. Nu este ceea ce m-am asteptat de la arena-it. Sincer e o mare dezamagire.
La volumul de articole pe care-l avem, este inevitabil sa se strecoare si articole mai putin pe placul unor cititori, sau chiar ceva mai prost redactate. Si avand in vedere ca acesta nu este realizat de redactorii ArenaIT, ci de un colaborator, probabilitatea creste. Ne pare rau ca te-am dezamagit, chiar daca este retroactiv.
@Tudor invatam si ne perfectinam in mod constant. Chiar daca acest articol, scris de un fost colaborator, te-a dezamagit, sper ca vei reveni pe Arena IT, si ca te vei convinge ca in doi ani am evoluat destul de mult. 😀