Valoarea platformei de social media X (fostul Twitter) a scăzut cu peste 75% comparativ cu momentul în care miliardarul Elon Musk a cumpărat-o în 2022.
Potrivit unui raport de dezvăluire al fondului de investiții Fidelity’s Blue Chip Growth Fund, în luna iulie, fondul deținea o participație în valoare de 5,5 milioane de dolari (4,96 milioane de euro) în compania X.
Inițial, Fidelity a investit 19,66 milioane de dolari (17,73 milioane de euro) când Musk a achiziționat compania de social media. Raportul Fidelity estimează valoarea totală a X la 9,4 miliarde de dolari (8,48 miliarde de euro), ceea ce reprezintă mai puțin de un sfert din cei 44 de miliarde de dolari (aproximativ 39,6 miliarde de euro) plătiți de Musk în octombrie 2022.
Pe măsură ce situația financiară a companiei continuă să se deterioreze, X a adoptat măsuri de reducere a costurilor, cum ar fi mutarea biroului principal din San Francisco, California, în Bastrop, Texas, un oraș cu o populație de doar 9.688 de locuitori, conform recensământului din 2020.
Unul dintre factorii care au contribuit la această scădere semnificativă a valorii companiei a fost rebrandingul controversat al Twitter sub numele de X, schimbarea logo-ului și restructurarea sistemului de verificare a utilizatorilor. Multe companii mari, printre care Apple, Coca-Cola și Disney, și-au retras reclamele de pe platformă din cauza îngrijorărilor legate de discursul instigator la ură și de conținutul extremist.
Musk a rămas proprietarul companiei, însă în mai 2023 a numit-o pe Linda Yaccarino, fostă șefă globală de publicitate la NBCUniversal, în funcția de CEO.
Lasa un comentariu!