Producatorul celor mai nesigure automobile cumpara producatorul celor mai sigure autoturisme. Cam asa s-ar rezuma achizitia Volvo de catre chinezii de la Geely. Pentru a ramane pe linia de plutire, Ford a anuntat vanzarea submarcii suedeze pentru suma de 1.8 miliarde $. Pe langa acesti bani, Geely va investi inca 0.9 miliarde $ in Volvo.
Printre primele masuri adoptate de Geely se numara desfiintarea modelelor break simple (V-urile), si inlocuirea lor cu XC-uri echivalente, care au un aspect de SUV si sunt preferate de cumparatori. A doua masura importanta este eliminarea motoarelor V8, in locul lor fiind folosite V6-uri de ultima generatie (de la Ford). Insa oficialii Geely au anuntat ca nu vor contopi cele doua marci, fiecare continuand pe drumuri (semi) independente.
In 1999 Ford a cumparat Volvo pentru 6.45 miliarde $. Si s-a hotarat sa-l vanda in 2008, in urma unui an nefavorabil. Ca fapte diverse, automobilele Volvo ocupa locul doi la durabilitate dupa Mercedes, avand o viata medie de 19.8 ani. Volvo este considerat al IX-lea brand auto din lume, si al VI-lea brand auto de lux.
Mda…trist ca se intampla asa ceva. Se alege praful de o mrca care a pus accentul pe calitate si siguranta, nu pe marketing si vanzari cu orice pret. Dar asta este lumea in care traim, orice rahat impachetat frumos se vinde. Drama si mai mare este ca si o alta marca superba ca SAAB a fost data cu piciorul de la un producator la altul. Cel putin SAAB n-a incaput pe mana chinezilor.