Se pare că există informații cum că Tesla va veni în România atât cu un showroom cât și un service, ambele în București.
Service-ul se va afla undeva în Pipera iar showroom-ul într-un mall din nordul Bucureștiului, poate în Băneasa. Totul era programat să se întâmple anul acesta, deja pregătindu-se angajați pentru asta, însă din cauza situației globale au întarzieri, așa că vor deschide cel târziu în Q1 2021.
Ce credeți? Asta ar însemna că vom putea lua Tesla prin programul Rabla Plus? Sau, mai bine zis, credeți că vom mai avea Rabla Plus la anul?
Sper sa vina cat mai repede.
M-as baga la un Model 3, Y sau chiar S.
Sigur o sa fie si la anul programul Rabla Plus, dar daca Tesla va intra in program va fi o cerere foarte mare si vor fi sanse foarte mici sa prinzi un loc pentr ca majoritatea se vor da pe „pile”.
Totusi, astept sa se deschida fabrica din Berlin si atunci pretul va fi mai mic.
Pretul
In plus in cazul persoanelor juridice poti cumpara fara TVA direct din Germania sau poti deduce TVA-ul in cazul in care cumperi din Romania.
In momentul de fata Model 3 Standard Range Plus $39,990 in SUA si € 40.380 in Romania.
Diferenta de aproape 9% in plus in Romania fata de SUA nu este chiar atat de mare.
Ce nu inteleg este taxa suplimentara „Excluding taxes and fees Includes destination and documentation fee of € 880”, de parca mi-o aduce la botul calului si nu trebuie sa ma duc tocmai in Germania sa o ridic.
Nu am mai auzit de o asemenea taxa la nici o masina
Problema e că prețul pentru România este fără TVA (ca6 de fapt și prețul din SUA e fără taxe).
Da, asa e, dar daca se va deschide fabrica din Berlin atunci poti sa deduci acel TVA daca o cumperi pe persoana juridica sau poti sa cumperi chiar fara TVA daca o cumperi direct din Germania pe persoana juridica.
Desi pretul initial era de 35.000 USD pentru varianta Standard, pana la urma au lansat o varianta Standard Plus pe la 40.000 USD.
Oricum este o masina scumpa raportata la o masina obisnuita (da, Tesla nu e o masina obisnuita, dar nici luxoasa nu este, nici chiar varianta S sau X).
Nu merita daca nu faci cel putin 20.000 km/an, altfel nu iti scoti banii.
Dar depinde si pentru ce o iei.
Eu n-am incredere in teparul buhnici. Ramane de vazut…
ca bine zici varule.
e bine, iubitorii (mai colorati) de fire sunt deja aici.
cand apare roadster 2? hai ca pdl deja a facut cateva mii de km de autostrada super-suspendate..
Intrebarea mea (care a ramas fara rapsuns la enel) e cat % din energia consumata e verde? Ca degeaba dau 10k in plus sa fiu eco, daca nesimtitii astia ard carbune.
Destul de mult,poti sa vezi aici: http://www.transelectrica.ro/home
Plus, depinde si de tine, nu te opreste nimic sa iti pui fotovoltaice sau sa te abonezi la o companie de electricitate care vinde doar curent verde.
Ai sa fii surprins dar fosilul mai produce pana-n 15%, iar nuclear pana-n 20. Eu am ramas masca, nici nu visam eu sa stam mai bine la capitolul asta decat multe alte tari europene.
Intra pe siteul Transelectrica si poti afla in timp real de unde provine energia produsa si consumata la nivel national in perioada respectiva de timp..
Buton „actualizare CV” apasat. Astept sa vedem ce cerinte au 🙂
Unde?
La Tesla. Chiar aveam de gand sa aplic pentru un post in Europa. Sa vad daca ma calific, daca nu – ce am nevoie sa dobandesc 🙂
Eram curios unde e anuntul de angajare si cum arata.
Link?
Pentru RO nu au. Scrisesem comentariul initial in ideea in care abia astept si imi tin CV-ul actualizat.
Au pe linkedin toate job-urile. Posibil sa ajunga in RO pe platformele noastre sau prin agentii de recrutare.