Aproape ca nici nu-mi vine sa cred ca deja concursul SuperBlog 2008, organizat de PCNews, a ajuns la final. Acum aproape 2 luni de zile scriam primul articol pentru concurs. Vreau sa va spun ca mi-a facut placere sa particip, mai ales ca am avut ocazia sa studiez si sa evaluez produse IT. Dar mai multe impresii despre concurs, dupa premiere, intr-un articol viitor.
Incepe sa devina tot mai comod sa cumparam lucruri de pe Internet. E mai la moda si mai profitabil. Arigo este un pionier in e-commerce si astazi povestim despre el.
Trebuie sa recunoastem ca ne place comoditatea, ne place sa cumparam mai ieftin, sa ne vina componentele acasa si sa desfacem pachetele ca niste copii fericiti cand vine Mos Craciun (ca tot nu mai e mult pana atunci). Iar daca vrem sa beneficiem de toate bucuriile de mai sus de unde poate fi mai indicat sa cumparam decat de la un magazin online?
Exista deja foarte multe magazine de calculatoare si componente electronice in Internetul romanesc. Competitia e mare si cu totii se chinuie sa-si multumeasca tot mai mult clientii. Cu toate acestea, curajos din fire, Arigo nu s-a sfiit sa iasa la lumina si sa infrunte mai marii online-ului.
Cum fiecare din noi a fost mic si a crescut asa si Arigo, trebuie sa creasca. Iar noi suntem rugati sa-l ajutam sa creasca, cu sugestii, idei si critici constructive.
Trebuie sa recunosc ca la prima vedere www.arigo.ro nu pare deloc diferit fata de celalalte magazine online de IT&C. Are un design placut iar culorile sunt destul de vii si imbietoare. Apreciez ideea celor din spatele Arigo de a se ghida dupa cele 8 principii din codul samurailor japonezi: principiul armoniei, principiul dreptatii, principiul tenacitatii, principiul fortei, principiul austeritati, principiul respectului, principiul ratiunii si principiul creativitatii.
Succesul ar trebui sa fie garantat daca ar respecta toate aceste 8 principii. Nu spun ca nu le respecta pentru ca sincer nu sunt client Arigo, neavand deocamdata ocazia sa cumpar nimic de la ei. Cu toate acestea, daca tot trebuie sa zic ce branduri mi-ar placea ca Arigo sa aduca printre ele s-ar numara si LaCie. Zilele trecute ma interesam sa-mi cumpar un hard disk extern. Dupa ce am studiat piata si forumurile am ajuns la concluzia ca vreau un LaCie Rugged Disk. Prin itinerariul meu de magazine online s-a aflat si Arigo dar din pacate la ei nu am gasit nimic din gama LaCie. In general gama de hard disk-uri externe este destul de saraca.
Ca si orice firma „web 2.0” si Arigo are un blog. Mi-a placut faptul ca la lansare au avut un concurs, pe blog, prin care cel care venea cu cele mai bune sugestii castiga un Samsung D880 Duos. Si atunci, si acum consider ca blogul Arigo este o idee buna, atata timp cat este actualizat si exista o interactiune firma-cumparator. La momentul actual blogul este lasat in paragina. Nici vorba de interactiune.
Ca sa atingem subiectul cel mai delicat trebuie sa vorbim despre preturi. Banul ne loveste pe toti sub centura… atunci cand nu-l avem. La capitolul acesta Arigo nu sta deloc rau, preturile fiind la nivelul pietei sau chiar sub. Deci m-ar castiga de client daca ar avea produsele ce le doresc eu.
Vreau sa ma plang, ce-i drept, la capitolul functionalitate. Daca de exemplu vreau sa cumpar un USB Flash drive si vreau sa caut dupa o oarecare capacitate o sa-mi fie mai greu. Nu pentru ca nu se poate doar ca eu unul am vazut destul de greu textul acela pe care scrie „Capacitate” pe bara verde si in dreptul caruia m-as fi asteptat sa fie capacitatile, nu sa fie o lista. Asa ma obisnuise modelul de mai sus. Insa imi place ca poti sa-ti alegi zona de pret care te intereseaza, limitand astfel rezultatele cautarilor tale si ajungand mai rapid la produsul optim.
Tot la capitolul functionalitate n-ar strica un search dinamic, care sa-ti arate rezultatele in timp ce tastezi numele produsului cautat. Astfel te poti duce direct la produsul pe care-l vrei.
Caut de multa vreme un magazin online unde la hard disk-uri externe, flash-uri si in general sa fie datele tehnice complete. La un flash drive ma intereseaza viteza de transfer (scriere / citire) si pe prea putine site-uri am gasit specificatii complete. La jocuri sa se specifice data lansarii si cerintele de sistem (daca este un joc de PC). La software sa se spuna clar pentru cat timp si cate PC-uri este licenta. Daca Arigo ar avea asa ceva m-ar castiga de client.
O varianta de a se populariza ar fi un nou concurs pe bloguri. Dar ca oamenii sa revina concursul ar trebui organizat dupa ce ar aparea un Arigo v2.0 cu imbunatatiri vizibile. Promotiile consistente atrag din nou clienti.
Un sistem de fidelizare mi-ar placea la un magazin online. Sa zicem ca esti client fidel. Ai cumparat deja X produse sau ai cumparat produse in valoare de Y RON, pai atunci ma astept sa ma tii minte si sa-mi faci o reducere, nu? Ar fi prea misto…
Am vorbit de specificatii care mi-ar placea sa fie mai complete insa am uitat de descrieri. O descriere inteligenta ma poate face chiar sa inteleg ce e acel produs. Poate nu stiu ce e un monitor LCD dar cu o descriere intuitiva poate inteleg si poate imi doresc si eu unul si-l cumpar de la Arigo. In descriere ma astept sa gasesc cateva vorbe si nu aceleasi date tehnice, pentru ca acelea sunt deja in specificatii.
Sa intercalam discutia noastra cu un nou brand care mi-ar placea sa apara in oferta arigo: NOD32. Sunt fan NOD32 si mi-ar placea sa-l cumpar la un pret bun. Nu sunt multi cei care comercializeaza NOD32 in Romania. Si in general sunt multe marci care lipsesc din catalogul Arigo. Iar la un magazin online n-ar trebui sa fie astfel de probleme. Pentru ca nu e ca si cum au respectivele produse pe stoc. Si nu le-ar fi greu sa-si treaca in catalog aproape tot ce se aduce in Romania. Pentru ca un client sa gaseasca la ei tot ce cauta, si sa nu se mai duca si la alt magazin.
In concluzie Arigo este un magazin online cu ambitii si cu sanse foarte bune sa se impuna. Insa trebuie sa mai lucreze la detalii pentru ca, dupa cum spunea un profesor de-al meu, „Dumnezeu e in detalii!”.