Unul dintre avantajele vieții de blogger este că ajungi să cunoști cam toți șoferii de la firmele de curierat din zona ta. Asta pentru că fiecare firmă de PR sau producător de gadgeturi lucrează cu alt furnizor.
Cu ocazia asta pot să vă spun și care este fluctuația de personal la fiecare dintre ele. Din motive evidente, nu am să menționez numele lor, dar le puteți ghici ușor.
De departe, cea mai stabilă este și cea mai scumpă ca și prețuri. Cu ei mi-am trimis OnePlus 6 în garanție, atât în 2019, cât și în 2020. Cea mai mare firmă din domeniu este și cea care are cea mai mare fluctuație. De la începutul anului și până ieri, când am trimit ultimul colet, am avut trei șoferi diferiți. Și nu, nu s-au rotit pe alte zone, pentru că fiecare mi-a spus când a plecat…
Dacă a venit vorba despre firma respectivă, iată cum arăta anvelopa față-stânga a mașinii care a venit ieri la mine:
Menționez că fiecare roată avea alt tip de cauciuc, cu grade diferite de uzură, iar cel de pe partea șoferului era cel mai praf dintre toate. Pentru acuratețea faptelor, duba nu era inscripționată, deci putea fi a șoferului, nu a firmei. Cu toate acestea, și mașinilor lor de firmă erau cam la același nivel – una nu avea aer condiționat, alta avea baia de ulei spartă, iar cea mai praf era una care avea ușa laterală legată cu sârmă, geamul de la pasager blocat pe trei sfert închis și nu avea nici măcar un radio casetofon! Bine, mai era un șofer, de la altă firmă, la fel de mare, care avea mașina cu volan pe dreapta și numere provizorii. Mi-a spus că le rotește după fiecare 90 de zile, pentru că le ia ieftin de tot de la ceva ”rechini”.
Revenind la subiectul articolului, aș vrea să vă aduc în atenție faptul că firmele de acest gen au fost dintotdeauna profitabile (uite aici un articol din 2009), iar în pandemie au crescut și mai mult. Prin urmare, te-ai fi așteptat ca măcar o parte din banii câștigați să mearga în dotări sau salarii. Nu de alta, dar în perioadele de comenzi ridicate (sărbători, Black Friday etc), curierii lucrează efectiv zi-lumină, dar nu primesc cu mult mai mult la leafă.
Ei bine, pentru că am și o oarecare experiență pe piața muncii, ce voiam să vă spun este că domeniul curieratului este o zonă gri, prea puțin reglementată sau cercetată de instituțiile abilitate, unde se fac profituri bune, dar unde nu se oferă respect mai deloc clienților sau angajaților. Vă rog să aveți și asta în vedere când mai certați curierii că nu au ajuns la timp cu comenda voastră!
PS: Pentru cei interesați, iată și topul firmelor din domeniu!
în unele cazuri mașinile sunt ale șoferilor și au contract cu firmele de curierat.
Așa e. Comodat. Dar firma ar trebui sa verifice ce trimite pe teren
De ce nu aveți curaj sa spuneți numele firmelor?
Înțeleg printre rânduri ca e vorba de fancurier, cel puțin ei sunt cea mai mare firma.
Ma așteptam la mai multa coloana vertebrala de la dvs., spuneți ca nu vreți sa numiți, dar lăsați sa se subinteleaga. Tipic româneasc.
Asa e!
Acum 5 ani aveam contract cu Fan Courier și mi-au făcut o manevră de toată frumusețea. Un colet cu valore asigurată a ajuns la un client într-o stare foarte proastă: găuri în cutie și marfă lipsă. Au refuzat să facă pv de constatare și au încercat să dea vina pe mine, că cică n-aș fi ambalat corespunzător marfa. După ce i-am amenințat cu proces au dat înapoi și au acoperit paguba.
Dacă vreți să trimiteți ceva de valoare evitați pe cât posibil Fan Courier. Nu–și asumă răspunderea pentru nimic și caută motive să nu vă despăgubească.
Perfect adevarat! Si eu am renuntat la ei dupa ce mi-au spart un ecran touch de la un sistem, paguba de peste 1000 de lei care nu a fost niciodata recuperata.
De fapt mai toate firmele de curierat au probleme, mai mult sau mai putin, goana dupa profit loveste in clienti si angajati deopotriva
Oh… firmele de curierat vor profit. Cu orice cost uneori. La mine in arad fan-ul mi-a pierdut 1 cauciuc din cele 4. Nu l-au mai gasit in veci. Am primit alt cauciuc ulterior de la emag. Apoi la un cunoscut, au ratacit un tablou electric metalic, de 2×1.5m, adica imens. Si al a fost expediat din nou, nu stiu cum s-a terminat cu despagubirea. La ikea am avut o comanda mare de aprox 10.000 lei. Magicii de la fan eu incercat sa imi explice ca ei livreaza pana in fata blocului, dar cu 250 lei ciubuc, mi le urca pana la et1. N-au primit nici macar multumiri ca le-au adus pana in fata blocului. Acum pe zona am un baiat de milioane, dar pacat ca firma aia inca exista si ca primesc colete cu ei…. I-am dat pe ei exemplu, cu restul am avut doar aventuri mici.
Trebuie sa fi si putin bolnav sa trimiti un tablou electric de 2m prin Fan Curier.
Ne zgarcim ca sa avem de ce sa ne plangem.
Firma la care lucrez livreaza cu Fan, Cargus si Schenker.
Ne-am lamurit de 8 ani ca produsele voluminoase, fragile si/sau valoroase NU LE TRIMITI PE CURIER.
Intotdeauna Schenker. Au si ei bubele lor, dar nivelul de control si conditiile in care se livreaza sunt mult mai bune, chiar daca pretul e mult mai mare.