Nokian a realizat un studiu la nivel european și se pare că mai bine de jumătate din șoferi preferă anvelopele all-season. Și eu sunt unul dintre cei care au ales să încerce acest tip de anvelope.
Acum șase luni, când ne-am luat mașină electrică (apropo, trebuie să mai revin cu un update, că am făcut deja peste 10.000 km), am decis atunci că nu mai vreau să schimb anvelopele de două ori pe an, riscând să-mi fie zgâriate jantele sau afectați senzorii de presiune. De asemenea, n-am vrut să mai cheltui nici pentru un set nou de jante + senzori.
Așa că am început să caut variante de anvelope All Season. Pe primul loc pe lista mea au fost cele de la Nokian (WeatherProof sau SeasonProof), pentru că deja am de mai bine de patru ani un set de anvelope Nokian WR D4 (de iarnă) pe cealaltă mașină și am fost EXTREM de mulțumit. Din păcate, planetele nu s-au aliniat și a venit iarna pe mine fără să pot să iau Nokian, așa că am luat un set de la altă marcă – posibil să revin cu un review.
Tot ce pot să spun e că, până acum, sunt în regulă, dar sunt mai bune pe zăpadă decât pe uscat. Aștept să prind și vara cu ele, că deocamdată n-a trecut de 20 de grade pe afară, să vedem și atunci. Dar încă nu sunt convins că următorul set de anvelope, când va fi el, va fi tot all-season. Cred în continuare că varianta cea mai bună (dar și cea mai scumpă) e să ai un set de anvelope cu jante pentru fiecare anotimp. Cea mai comodă, eficientă și ieftină e să mergi pe all-season.
Voi ce anvelope aveți pe mașină?
Eu tocmai mi-am achiziționat un set noi de anvelope de vara de la Taurus, varianta făcută de grupul Michelin. Varianta cu all season nu cred că e una chiar foarte buna, de ce? Pentru că e greu că producătorul sa realizeze o compoziție care sa nu se întărească la temperaturi scăzute și să nu se moaie la temperaturi ridicat cate. Eu am avut o experiență neplăcută cu all season pe timp de iarna și de atunci am decis că fiecare gen de anvelope cu sezonul ei.
mda, cand cumperi taurus ai des experiente neplacute..asta e defapt problema
Anvelope all sezon care AR putea oferi. Minima siguranta confirm testelor AR good year allsezon genaratia 3. Nu generatia 2. Sau continental allsezon. Atit
@alin dar ce treaba ai tu cu ce cumpara omu? Daca tu spui ca e problema ca oamenii isi cumpara diferite branduri de cauciucuri si nu michelin sau pirelli fa atunci cumva sa le interzici pe piata. Crezi ca random joe stie ce ii michelin si ce ii taurus? Nu ne dai bani de michelin daca restu nu sunt bune ?
pai zice ca a luat 2 schimburi ieftine. de banii aia lua all season michelin, goodyear, continental, bridgestone..
si cum sa iei taurus? macar un falken/nexen.. 🙂
Ar trebui interzise. Daca tinem la siguranta noastra…
sigur, interzicem inginerii, chimistii, pilotii.. pt ca asa zic unii interneti..
Ar trebui interzise astea all season. Vorba batraneasca ” nici cal nici magar”. In absolut toate testele sunt pe ultimul loc. Comparate bineinteles cu cele doar de vara sau doar de iarna. Ele sunt bunicele doar in cazul unor temperaturi moderate, adica nici prea frig nici prea cald. Inca nu s-a inventat un cauciuc care sa aiba aceleasi caracteristici pe o plaja asa larga de temperaturi. Aproape 60 grade diferenta. Vara peste 30 grade iarna 20 -. Am avut si eu si m-am scapat repede de ele. Diferenta ca de la cer la pamant la franare de exemplu la viteze de 140-160 pe autostrada, aderenta mult mai scazuta(fata de cele doar de iarna) pe drumuri cu zapada, etc. Nu prea am inteles care e treaba cu zgariatul jantelor. Nu inteleg cum sa se zgarie cand le schimbi ca doar nu dai cauciucurile jos. Cine mai face asa ceva? Doar ai roti de iarna si de vara. Chiar poti sa ai doua seturi de vara. Pentru plecat in concediu prin europa unde mergi des cu peste 130 trebuie cauciucuri bune de viteza. Aici la noi unde o lalai mai mult prin oras merg si unele mai „normale” ca sa zic asa cu calitate principala la franare e suficent nu trebuie pentru viteza ca nici nu ai unde.
Poate in oras sunt o idee bună, dar la drum lung, poate si autostrada in niciun caz…nu uitați: 4 petice cât o mână ne tin pe asfalt!
sigur ai vazut vreun test?! ai remarcat cate procente difera intre ele? sau per total care te salveaza cand mai toata iarna e „moale”?
Alin: Acele procente despre care vorbesti sunt metrii buni diferenta de franare. Si da, am vazut in fiecare an troiene de zapada in Italia si Austria. Nu cred ca m-as fi descurcat cu Allseason. Fa tu economie( ca alt motiv nu vad ca sa nu ai vara siiarna) cu viata si cu siguranta ta.
pai tocmai ca nu e din economie, pentru mine un all season deja e un pic overkill. eu sunt generatia care a prins mersul iarna cu anvelope de vara. ierni mai cu zapada decat acum. intr-o iarna am avut si atza iesita la una de vara pe fata(unghiul de fuga..) si tot am fost ok. 🙂
metrii poate doar pe gheata/zapada, totusi in aceste conditi mergi mai preventiv nu opresti la mustata ca pe uscat. chestia e ca metrii aia pot fi invers daca e uscat/ud cum e majoritatea iernii.
Nu sunt de acord cu anvelopele all season. Au cate putin din toate dar nu exceleaza la nimic. De iarna am ales Nokia WR D4 pe Opel. Geniale anvelopele astea pe zapada. M-au salvat de multe ori si m-au scos din zapada cand nici dracu nu credea ca mai ies. Cand am luat Megane-ul acum 6 luni a venit cu anvelope de vara Nokian, dar cam vechi. Dupa 5 ani aratau bine si uzura era destul de pronuntata. N-am ales Nokian de vara ci Goodyear (ca na, asta era la un pret ok) dar de iarna mi-am cumparat tot Nokian, WR D4. Si pe Megane se comporta exemplar anvelopele astea. Nu aveti idee prin ce nameti am intrat si am iesit, dar si cat de bine stau pe curbe atunci cand afara sunt -10-15 grade. Am facut drumul spre Poiana cu anvelope Nokian WR D4 si intram pe serpentinele alea cu 70-80 la ora. Masina era lipita de asfalt si afara erau -15 grade.
mda, eu n-am mai vazut nameti de vreo 15 ani…uita-te la teste sa vezi care e diferenta. cateva procente e zero.
Eu ma duc la munte foarte des, iar iarna nu ratez nici o ocazie. In Poiana Brasov e zapada constant….la fel si prin statiuni. In plus nu e tot timpul vorba de zapada.
Michelin crossclimate, mi se par geniale! Atât că la ritmul meu nu țin mai mult de 2 ani (aproape 30k km).
Foarte bună alegerea! Astea sunt preferatele și în clasamentul meu. La ora actuală am o experiență mixtă cu 2 mașini din care una cu All-Season cu Quatrac-ul de la Vredestein și alta cu vară/iarnă Conti/Hankook. Recunosc că iarna spre Poiana cu anvelopele All-Season nu am putut s-o calc mai mult de 60 dar având în vedere celelalte avantaje nu-mi pare rău. Culmea este că există destule anvelope dedicate de iarnă mai proaste decât Quatrac – vezi statisticile germane! Ca să nu mai spunem că primăvara/toamna astea Allseason sunt mai potrivite din motive de variatie puternica a temperaturilor.
Anvelopele all season sunt mai rele vara decat cele dedicate pentru vara si mai rele iarna decat cele dedicate pentru iarna.
Anvelopele sunt singura suprafata de contact dintre masina si sol, deci sunt foarte importante pentru siguranta.
Cine tine la siguranta lui si nu conduce doar in localitate ar fi bine sa evite struto-camilele astea de anvelope.
Anvelopele all season sunt un dezastru. Practic, nu ai nici anvelope de iarna si nici de vara. Dupa ce am testat si Nokian si Vredestein am ales totusi doua seturi de anvelope: vara si iarna, ambele de la Nokian, chiar daca implica bataie de cap si costuri. Dar siguranta, in cazul asta, chiar se cumpara cu bani. All season sunt o idee de marketing foarte buna, dar atat. Pe zapada sunt un dezastru si sunt foarte proaste si vara, mai ales pe carosabil ud, cand ploua torential. Categoric nu! Ar trebui interzise, asa cum sunt interzise cele de iarna cu crampoane desi, la cum se curata iarna drumurile in Romnania, unde cel mai bun antiderapant e soarele, ar trebui permise.
incearca si tu firme mai bune. testeaza mai des presiunea..
Am pus all season doar pe masina sotiei.face doar drumuri prin oras si ocazional o mai scoatem la un drum lung pana in sat. Dar pe masina principala dedicate vara/iarna obligatoriu.nu ma duc la munte iarna sau pe autostrada vara cu asa ceva
Voi vorbiti de anvelope all-season de la Goodyear/Michelin/Bridgestone/Continental sau de la firme no-name de ziceti ca sunt proaste?
jack of all trades, master of none…cam asta e cu all season…undeva mai la sud de noi ar fi ok…la noi zic ca sunt inca prea mari diferentele de temperatura intre sezoane. E un compromis care mie nu imi inspira incredere.
Anvelopele all season de la producatorii enumerati de tine bat linistit o pereche iarna/vara de la no name-uri. Dar costa si cat ambele perechi.
Problema e ca multi cumpara all season la 150 lei, vai mama lor si le tin ani pe masina. Alea is pericol public.
eu o spun dintotdeauna. totusi nu as alege nokian. unde nu obliga legea mai bine doar de vara.
Am o honda civic IX echipata cu Toyo proxes cf2 anvelope de vara si barum polaris 5 anvelope de iarna. All season nu am incercat pana acum, as lua doar pentru o masina care circula exclusiv in oras si face putini km.
Si eu am trecut doar la All-Season de vreo 7ani. La mine mersul este 80% in oras si rest nationale, autostrazi, drumuri spre Grecia/Austria etc
Am acum Goodyear Vector. Iarna pe zapada trebuie sa fi putin mai atent, sa anticipezi putin mai bine si franeaza mai slab ca unele de iarna dar per total sunt multumit.
Si in continuare voi lua numai All-Season pt ca: nu imi place sa fac drumuri la vulcanizare de 2 ori pe ani si sa las 300 lei pentru schimburi si echilibrat, nu imi place sa vad 4 cauciucuri sau 4 roti prin casa/curte/depozit etc, iar performanta este excelenta pt mine in Timisoara unde ninge 5 zile pe an.
Daca ar fi pentru masina mea as merge pe Michelin CrossClimate dar din pacate nu au la dimensiunea mea.
Ok, deci până acum suntem 3 (chiar 4 cu Darius) care am trecut la Allseason și nu mai dăm înapoi 🙂
Este comod și asta chiar contează. Cu puțin discernământ și cu adaptarea vitezei la drum merg și iarna pe zăpadă iar vara pe ploaie torențială când nu vezi printre ștergătoare este mai bine să stai puțin pe dreapta. Iar primăvara și toamna bat tot pentru că variațiile de temperatură sunt tot mai mari și nu văd pe nimeni să meargă dimineața și seara cu anvelope de iarnă și la prânz cu cele de vară 🙂 🙂 🙂
Am CrossClimate-uri de 5 ani, cam 35 mii km. La coborarea din Poiana pe Rasnov, cu putina zapada aluneca masina la vale, in 4×4 treapta 1 frana de motor. Nu mai zic ca nu am reusit sa urc o banala rampa cu zapada, care se urca de masini fara integrala dar cu anvelope de iarna . Pe ud la franare sunt insa excelente.
Cat de multi oameni nu constientizeaza ca anvelopa este singurul contact dintre masina si asfalt. Ii vezi cu opinci vechi de 10-15 ani. Ii vezi cu tot felul de marci, gen takai, cacai sau alte balarii de genul asta. Aceeasi poveste si cu cele all sezon. Cand dau de mazga, sau de cativa cm de zapada, se duc sanie, dar nu-si pun o secunda intrebarea de unde este problema. „Am avut ghinion domne”.
Am avut in teste o Toyota Land Cruiser cu anvelope all sezon si am avut ghinionul, sau norocul, sa dea peste noapte o zapada de 3-4 cm. Cand am iesit din parcare m-am dus de-a latu’ pe strada. Nu mai zic ca in panta de la Sincai trebuia sa las 3-4 lungimi de masina ca sa fiu sigur ca nu-l lovesc pe cel din fata pentru ca aluneca ca si cum aveam pneuri de vara. Prima oprire a fost la Toyota Nord sa le las masina.
Investiti oameni buni in pneuri competente. Va riscati viata voastra sau a familiei pentru cateva sute de lei?
Eu unu sunt adeptul pneurilor de iarna sau de vara, in functie de sezon. Prefer sa dau 2500-3000 de lei pe ceva foarte bun, dar cand apas pedala de frana masina opreste. Cand misc volanul, masina vireaza, nu se ducea de-a latu’ la 20-30 de km/h.
Anvelopele all sezon nu sunt pentru temperaturile Romania!
Mai sunt unii care zic ca mergeam cu pneuri de vara acum 30 de ani, dar nu zic ca erau 3 masini pe strada si nu aveau ce sa loveasca. Poti sa mergi doar pe jante daca vrei, asta nu inseamna ca este o idee buna.
mai incearca si alte masini/all season/stil de condus. ce spui nu se pupa cu experienta mea.
@Alin, Nu exista pneuri all-sezon care sa fie mai bune decat cele dedicate. Nu exista asa ceva!
Land Cruiser-ul era un exemplu, nu ma apuc sa povestesc toate experientele, dar iti mai pot spune o faza amuzanta. Un Audi A4 B9 Allroad 3.0 TDI cu Michelin Crossclimate, nu a fost in stare sa urce la castelul Peles pe varianta str Furnica. Si mai umulitor a fost cand l-a depasit cineva cu Fiat Grande Punto 1.3 multijet din 2006 dar cu pneuri de iarna.
Iti mai dau un exemplu. Un amic cu Toyota Corolla 2020, pneuri Continental allsezoncontact, in rondul de la Charles De Gaulle, la 20-30 de km/h s-a dus de-a latu’ pentru ca era mazga pe jos (l-a si certat putin politistul care era in intersectie). Eu, in spatele lui, cu o masina incaltata cu Michelin Alpin 6 si cu o viteza mai mare, nici macar nu am avut vre-un semn ca masina este la limita aderentei.
Vad ca esti fan inrait anvelopele all-season, dar n-ai cum sa susti ca sunt mai bune decat cele dedicate sezonului de iarna sau de vara. Pe franare, cand este foarte cald, sau foarte frig, vorbim deja de cativa metrii, metrii care cateodata fac diferenta intre a face poc, sau nu.
Cele all-sezon sunt un compromis pentru cei care nu vor sa dea bani in plus sau sunt comozi. Concluzia fiind ca se mint singuri.
eu pana nu vad nu cred asa ceva. poate aveau piciorul greu pe acceleratie sau altceva..trebuie sa stii si cum sa accelerezi si unde sa te opresti si unde nu, inclinatia masinii..
@alin, datorita job-ului si a prietenilor, am avut oportunitatea sa experimentez multe masini si totodata multe configuratii de pneuri.
Vara, diferentele apar la temperaturi inalte pentru ca cele all-season devin mult prea moi. Cel mai bine iti dai seama la frane violente sau schimbari bruste de directie.
Iarna, diferentele apar daca este zapada sau daca este mazga pe carosabil.
Cele all-season sunt periculoase, indiferent de masina sau sistemele pe care le are. Pneurile astea nu se preteaza la temperaturile din Romania.
Ca se te convingi singur, nu vad decat o singura modalitate. Iarna, pentru ca atunci vezi cel mai bine diferentele, pe o sosea cu mazga, incearca pneurile tale si unele de calitate. O sa vezi cati metrii castigi la o franare sau cat de stabila devine masina.