In urma cu doi ani si jumatate studiourile Maxis lansau jocul Spore, si revolutionau prin tehnologia lor procedurala industria de profil. Si asta pentru ca strategia lor in timp real nu permitea doar producerea si manipularea trupelor, ci dezvoltarea unei intregi civilizatii, de la stadiul de organism unicelular pana la putere spatiala.
Mai mult decat atat, aveam control complet asupra fiecarui etape, modeland dupa bunul plac creatura dominanta, cladirile, unitatile, navele spatiale si in principiu tot ce atingem. Acum aceasta tehnologie procedurala este reutilizata, in RPG-ul online Darkspore, tot de Maxis.
Darkspore ne ofera controlul unui erou, o vietate extraterestra mai mult sau mai putin prietenoasa, care colinda pe nenumarate meleaguri, omorand tot felul de monstri, in cautarea de avansuri tehnologice. Poveste nu prea are. Dar nici nu mai conteaza. Pentru ca jucam Darkspore pentru a descoperi noi eroi, si a-i imbunatati in acelasi mod procedural ca in originalul Spore Creature Creator.
Si ajungem sa controlam o echipa de trei eroi, din ce in ce mai puternici si mai variati. Jucam fie singuri, fie impreuna cu pana la alti prieteni, insa trebuie sa fim mereu online. Grafica este ingrijita, insa nu foarte pretentioasa. Si impune ca minim un procesor la 3 GHz, cu 2 GB de RAM, 10 GB liberi pe HDD, si o placa video de generatie SM3 cu 256 MB memorie.
Darkspore a fost lansat pe data de 26 aprilie 2010, exclusiv pe PC, la pretul de 40 $. Demo nu exista. Doar un trailer pe care il putem urmari mai jos.