Dupa Audiosurf, un alt joc indie de calitate isi face aparitia prin Steam la 7 luni dupa prima aparitie pentru PlayStation 3 in magazinul US PlayStation Store de pe 11 octombrie 2007.
Everyday Shooter este un joc de tip top-down, adica totul se priveste de de-asupra, similar cu Asteroids sau Geometry Wars (disponibil tot pe Steam), castigator a Excellence in Audio, Design Innovation si GameTap Indie Award la IGF 2007. Conceptul jocului creat de Jonathan Mak este unul foarte simplu ce, ca la toate jocurile cu adevarat bune, necesita timp si dedicatie pentru a deveni foarte bun: controlam o nava ce seamana cu un pixel mai mare printr-o serie de nivele in care trebuie sa tragem in tot ceea ce misca si sa colectam punctele lasate in urma de victimele noastre. Desi simplu, jocul permite multe strategii, de la pornirea unor reactii in lant imense ce ne aduc pe tava foarte multe puncte la manevre de finete precum evitarea unor nave doar pentru a ajunge mai aproape de punctul ce, odata lovit, elibereaza un nor ce opreste temporar inamicii.
Din punct de vedere grafic jocul arata foarte bine insa locul unde acesta straluceste cu adevarat este la capitolul audio. Pe un fundal audio de chitara electrica continuu se adauga riffurile obtinute prin distrugerea navelor inamice iar rezultatul obtinut este de o frumusete si muzicalitate neasteptata avand in vedere ca totul este generat dinamic in functie de desfasurarea actiunii; asta ne duce un alt punct forte al jocului si anume faptul ca nu este repetitiv: putem rejuca un anumit nivel de n ori doar ca sa descoperim ca totul se leaga de modul nostru de joc, neexistand niciun fel de script unic pe nivel ce indica unde, cand si cum sa apara un inamic. Astfel, desi jocul are doar 8 nivele acestea pot fi rejucate fara nicio problema si fara sa simtim acel sentiment de „monstrul iese de dupa coltul asta, acum se stinge lumina…”.
Pe langa aceste nivele insa exista si continut ce este deblocat cu ajutorul punctelor acumulate de-a lungul nivelelor. Acestea variaza de la vieti in plus, la diverse efecte grafice ce adauga si mai multa savoare jocului. Pe langa asta, odata ce nivelul este terminat (un nivel dureaza in jur de 3-4 minute) acesta poate fi jucat in modul Single Play unde avem posibilitatea de a selecta direct nivelul pe care dorim sa-l jucam.
Jocul este unul relativ lent spre deosebire de Geometry Wars, astfel ca si cei care nu au o dexteritate sporita se pot bucura intr-o oarecare masura de joc. Controlul este relativ ciudat: cu tastele WASD se trage in directia respectiva (W – sus, S – jos, A – stanga, D – dreapta) iar cu tastele directionale se misca nava. Probabil ca un control cu ajutorul mouse-ului ar fi fost bine-venit insa, dupa o scurta perioada de acomodare, totul va parea foarte natural. Datorita vitezei mici de deplasare a navetei va veti putea trezi insa in situatia de a nu putea colecta toate punctele rezultate in urma unei explozii in lant marete. O mica problema o reprezinta faptul ca chat-ul prin overlay-ul Steam un functioneaza si ca jocul nu apare in lista de jocuri detinute (cea din profil – in My Games apare) insa sunt probleme ce vor fi corectate la urmatorul patch.
Per total jocul este unul foarte bun daca sunteti un fan al genului arcade shooter si unul bun daca nu va numarati printre acestia. Avand in vedere ca pretul este de doar 10.70 USD (cu TVA) in perioada promotiei (8.99 USD fara TVA) jocul merita cumparat.
Cerintele de sistem sunt urmatoarele:
OS: Windows 2000/XP/Vista
Processor: 1.7 Ghz
Memory: 256 MB
Graphics: OpenGL compatible graphics card.
Hard Drive: 36MB
Trailerul oficial:
[kml_flashembed movie="http://youtube.com/v/at1jig-ezEw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]