In anul 1996 GM a decis sa conceapa un automobil cu propulsie electrica, ce a fost botezat EV1. Acest proiect a luat sfarsit in 2003, cand GM s-a gandit ca nu este nici un viitor in acest gen de autovehicule. Insa prin prisma ultimelor automobile hibride concepute si chiar lansate pe piata de unii producatori, GM a hotarat sa invie acest proiect.
Si cum nu puteau sa nu aduca si ceva nou, au pregatit o noua masina, Volt. Aceasta este propulsata de un sistem aproape in totalitate electric, denumit E-flex. Sistemul se bazeaza pe un motor electric, care insa este incarcat de un motor de 1 litru in trei cilindri. Acesta din urma foloseste un amestec de 85% etanol si 15% motorina, se invarte la o viteza constanta si incarca bateriile electrice. Insa nu poate si nici nu este conceput pentru a urni masina.
Noua Volt ofera mai mult spatiu pentru pasageri, are un motor mai mic, o autonomie crescuta si atinge viteze mai mari. Iar “un plin†electric (adica o incarcare completa a bateriilor) ar trebui sa tina 40 mile (64 km). Capacitatea rezervorului va depinde de modelul de automobil pe care va fi implementeta aceasta tehnologie, iar raportul de incarcari per unitatea de combustibil este inca nedivulgat de cei de la GM.