Dupa cum am mai spus, nVidia urmeaza sa treaca la redenumiri si la placile video mobile. Astfel, viitoarele placi GeForce GTX 280M, 260M si 160M folosesc acelasi GPU G92b (realizat pe 55 nm) prezent in placi video desktop din generatiile 8 si 9, dar si notebook din generatia 9.
Si se bazeaza doar pe frecvente usor crescute atat pentru a lua coroana de la Mobility Radeon HD 4870, cat si pentru a schimba prefixul, incercand sa asocieze aceste placi cu GPU-urile complet diferite GTX 280 si 260 din lumea desktop.
Dar sa vedem ce pot. GTX 280M are nucleul la frecventa de 585 MHz, toate cele 128 Stream Processors activate, si setate la 1465 MHz, si foloseste 1 GB de memorie GDDR3 la 1900 MHz pe 256 bits. Toate aceste proprietati confera placii o putere de calcul de 562 GFLOPS.
Este compatibila PhysX, SLI si Hybrid SLI. Si daca ar fi sa ne luam dupa nVidia, este in medie cu 20% mai rapida decat actualul lor varf de gama, GeForce 9800M GTX (500 / 1250 / 1600 MHz – 256 bits, 112 Stream Processors).
GTX 260M are GPU-ul la 550 MHz, 112 Stream Processors la 1375 MHz, iar memoria GDDR3, este tot 1 GB la 1900 MHz pe 256 bits. Puterea de calcul a scazut la 462 GFLOPS, insa pastreaza compatibilitatea PhysX, SLI si Hybrid SLI.
GTX 160M, desi tot un G92b, are doar 64 Stream Processors, de aceasta data la 1500 MHz. GPU-ul atinge frecventa de 600 MHz, 288 GFLOPS, si are la dispozitie 1 GB DDR3 la 1600 MHz pe 256 bits. Bineinteles, stie PhysX, SLI si Hybrid SLI, si teoretic ar trebui sa surclaseze un GeForce 9700M GT cu aproximativ 30% (625 / 1550 / 1600 MHz – 128 bits, 32 Stream Processors).