Ce se intampla cand Square Enix – un producator cunoscut de RPG-uri – colaboreaza la un proiect cu Pop Cap Games, stapanii jocurilor casual? Ei bine, din urma unei astfel de combinatii nu poate iesi decat o alta: Gyromancer, un joc ce foloseste formula din Bejeweled (pe care am vazut-o si in Puzzle Quest) insa adauga elemente RPG si o poveste interesanta.
Pe scurt tu esti Rivel, un vrajitor puternic care alaturi de Laska porneste in cautarea unui tradator in padurea Aldemona; suna banal nu-i asa? Din fericire povestea are destule turnuri interesante pentru a ne ramane in memorie desi recunosc sincer ca nu am jucat jocul pentru a vedea cum se va desfasura totul.
Gyromancer te pune in comanda unui personaj ce are le indemana 3 creaturi si care trebuie sa indeplineasca un obiectiv ce variaza de la omorarea unui monstru la activarea a unui numar de portaluri imprastiate pe harta (am fost surprins de faptul ca obiectivele variaza si nu se reduce doar la formula cunoscuta „omoara boss-ul”). Lupta propriuzisa se da intre o creatura rivala si una de a ta, fiecare dintre ele avand o anumita culoare ce arata ce piese vor incarca mai repede bara de actiuni si care identifica tipul de creatura ce este cel mai bine folosita contra ei (un fel de rock-paper-scisors dar bazat pe mai multe culori).
Odata intrati in lupta tot te trebuie sa facem este sa rasucim in sensul acelor de ceasornic un patrat de 4 piese (2×2) pentru a forma o coloana de cel putin 3 piese de aceasi culoare; odata ce acest lucru se intampla bara de actiuni a creaturii noastre se umple, dar odata cu ea si cea a creaturi adverse iar singurul mod prin care putem incetinii acest lucru este formarea de perechi de culoarea creaturii adverse. Odata ce o bara se umple pe tabla este pusa o piesa ce, odata folosita intr-o pereche, initiaza atacul si provoaca daune sanatatii adversarului. Odata ce adversarul are bara plina si el arunca pe tabla o piesa ce va initia un atac insa dupa un anumit numar de mutari (niciodata adversarul nu misca piesele de pe tabla), piesa ce poate fi anulata daca o folosim intr-o pereche de culoarea ei. Totul pare simplu insa in nivelele avansate creaturile adverse sunt mult mai puternice decat ale noastre si strategia intra in joc: sa formez perechi de culoarea mea pentru a-mi umple cat mai repede atacul sau de culoarea lui pentru a a-l incetini? Sa activez atacul meu sau sa il anulez pe al lui? Si ca sa facem lucrurile si mai interesante adaugam pietre, ce sunt piese ce nu pot fi combinate in perechi, piese cu lacat, ce nu pot fi mutate din locul in care sunt, si penalizarea pentru mutari ce nu formeaza perechi, penalizare ce consta in aparitia pe tabla a unor piese de atac ale adversarului chiar daca bara lui nu este plina.
In acest amestec adaugam si parti RPG precum nivelul creaturilor si potiuni (gasite in cuferele imprastiate pe harta) precum cea care ne permite sa rotim in sensul invers acelor de ceasornic un grup de piese sau cea care pune toate atacurile noastre pe tabla chiar daca bara nu e plina. Tot in ajutorul nostru vine si optiunea de a reface ultima mutare in caz ca am facut o greseala colosala precum si schimbarea fundalului selectiei daca urmeaza sa se faca o combinatie.
Odata lupta castigata primim experienta si bani ce sunt folositi la adaugarea a noi creaturi atata timp cat le gasim gyro-ul pe harta. Desigur, orice creatura adaugata trebuie sa ia locul uneia deja existente, niciodata in timpul jocului neavand mai mult de 3 creaturi la dispozitie pe o plansa.
Pe langa lupte mai sunt si stagii speciale unde pentru a primi acces la o portiune de harta ce ascunde un gyro sau un cufar cu bogatii trebuie sa rezolvam un puzzle, ce consta tot in rotirea pieselor; de exemplu trebuie sa ajungem sa facem un anumit numar de combinatii fara a face o mutare ce nu rezulta intr-o combinatie, sau sa cream un combo in urma caruia sa dispara un anumit numar de piese sau sa scoatem de pe tabla toate piesele cu lacat. Unele puzzle-uri sunt mai usoare, altele sunt de-a dreptul draconice.
La final jocul acesta mi-a mancat timpul cum putine au reusit in ultima vreme si am ajuns la concluzia ca nu inteleg de ce li se spune casual games cand ajung atat de obsesive. 🙂
Si un pointer pentru cei care vor cumpara jocul: daca nu vrea sa porneasca si va intoarce la desktop dupa rulare fara a intra in joc tot ce trebuie sa faceti este sa setati rezolutia display-ului la 800×600 pixeli, sa intrati in joc, sa-l setati in modul windowed si apoi sa faceti alt+tab si sa setati rezolutia la cea initiala
Jocul poate fi gasit la pretul de 14.99 Euro (10.99 lire) pe Steam.
Cerintele de sistem sunt:
- OS: Windows Vista, XP
- Processor: 2.4 GHz
- Memory: 512 MB
- Graphics: DirectX 9 compatible video card with Shader model 2.0 Capability
- DirectX®: 9.0c
- Hard Drive: 170 MB
- Sound: 9.0c Compatible