Timp de aproape două săptămâni m-am rugat de eMAG să-mi livreze un joc de PS4. De fiecare data primeam răspunsurile standard, că sunt aglomerați și că poate dura până la 48 ore. Deja mă gândeam să renunț la comandă și să-l iau de altundeva, însă eram asigurat că voi primi produsul cât se poate de repede. 12 zile mai târziu, jocul mi-a sosit, dar într-o stare jalnică, cu carcasa făcută țăndări. Chiar sunt curios ce minți luminate s-au gândit că e o idee bună să trimită un joc de 200 Lei într-un plic subțire, fără niciun fel de protecție.
Am sunat repede la call center și mi s-au prezentat două opțiuni: să mă duc în showroom, pe timpul și pe banii mei, sau să fac o cerere de retur prin curier, pentru care timpul de soluționare este de până la 14 zile. Pentru cineva care are comenzi de câteva mii de Euro, atitudinea mi se pare jignitoare, ca să nu zic altfel. Am insistat să mi se soluționeze problema prin înlocuire în 24 ore, însă, surpriză, jocul nu mai este pe stoc. Nici banii nu cred că o să-i văd prea curând. Acestea fiind spuse, asta a fost ultima mea comandă plasată pe eMAG.
Și colegul Alex așteaptă de mai bine două săptămâni să-i vină Red Dead Redemption 2. Încă e incert dacă îl va juca sau nu în 2018.
Îmi aduc aminte că acum ceva timp am comandat de pe Amazon.co.uk o husă de telefon de vreo 30 Lire care a sosit cu o mică problemă de fabricație. Decizia celor de la customer service: păstrez și husa și banii. Cred că de acum înainte o să mă rezum în a face comenzi exclusiv de la magazinele din afară. Serviciul clienți și livrarea sunt cu mult peste ceea ce primim din partea magazinelor din România.
RADAVOI a zis
Și eu am făcut o comanda în 23 noiembrie și a ajuns pe 3 dec 2018 . NU știu ce se întâmplă cu ei.
Cioara Niculaie a zis
Pur și simplu nu le pasă.
Nu sunt singurii din România care fac asta.
Totuși ca să fim corecti până la capăt și firmele de curierat au partea lor de vină. Șoferii lor sunt așa de „atenți” cu mărfurile livrate de zici că mai toți au fost șoferi de basculantă și au transportat toată viața lor doar balastru.
Și eu am comandat ceva de pe eMag , e drept de valoare mică și pachetul a sosit ” relativ ” repede. Nemulțumirea mea e legată de modul in care a fost ambalat produsul și de atitudinea șoferului de la Fan Curier: că să ies eu în stradă, că el are multe comenzi , comenzi mari nu de 59 lei ca a mea și că nu are unde să tragă mașina.
Daniel a zis
Aceeasi situatie(intarziere).Comanda venita la 2 saptamani jumate dupa ce am facut comanda.Nu am anulat comanda pentru pretul bun pe care l-am prins.Sa nu mai vorbim de curier care a tinut produsele 5 zile in depozit in Brasov(de ce nu stiu) desi in cartier vedeam zilnic masina lor.
Flo a zis
Livrează multe colete cu incompetenţii de la ÎncetCargus,firmă cate nu își găsește nici coletele aflate la ei în depozit.
Razvan a zis
Asta am pățit și eu. Mi-au zis că nu stă nimeni să caute printre teancurile de colete 🙂
Bogdan Popa a zis
Legenda spune că încă mai au de livrare comenzi de la Black Friday! 2017 :))
Pepi a zis
😀
Razvan a zis
Din păcate, știu pe cineva care încă așteaptă un colet de la Fashion days de la bf 2017. 🙂 S-a rătăcit în depozitele curierului.
Andrei a zis
Din pacate la noi nu exista tot timpul alternative. Inafara exista. Din motivul asta cei din afara pun accent pe customer support/customer satisfaction. La noi se merge pe ideea: eh, si unde va merge? La aia? Ha ha. Pai aia sunt si mai rai.
Si eu am lucrat in customer support pentru UK si mai mereu ofeream chestii gratuite sub forma de „compensation” pentru ca a trebuit sa sune clientul sau sa piarda timp. La noi nu cred ca mi s-a intamplat vreodata sa primesc. Poate doar de la o pizzerie :)).
Dar in rest la noi nu exista mentalitatea de a multumi clientul pentru a-l face sa se intoarca si e pacat. Ca asa asungem sa comandam toti din afara. Eu, mai marac fiind comand mai des din China decat din UK.
Dar si chinezii sunt tari la capitolul asta. ;))
Sper sa se imbunatateasca si la noi si mai zic o chestie destul de evidenta, dar poate unii inca nu s-au prins: cand nu sunteti multumiti de discutia telefonica, in 90% din cazuri e problema de de management – managerul nu ofera posibilitatea solutionarii problemei, nu e vina agentului. In 10% din cazuri poate fi agentul incompetent – se mai intampla.
John a zis
Eu am făcut o comandă de PS4 şi am primit-o sâmbătă, comanda fiind făcută vineri dimineaţa. Cred că depinde şi de noroc sau cât de repede te-ai mişcat de BF.
Ninu a zis
Ieri 11.12 mi`a ajuns o comanda facuta de black friday(16.11) .am facut o ultima comanda vineri seara cu cateva chestii ce am mai gasit prin oferta.de vreo 2 saptamani imi scria in aplicatie de livrari partiale si alte vrajeli.
cristianraduca a zis
Eu am alta nemulțumire. Am comandat un Xiaowa Roborock de Black Friday. Am sunat la ei la Call center ca sa confirme că e cu curățare umeda. După ce că e postat greșit la aceasta categorie, și operatorul a confirmat asta telefonic. Guess what? Nu are asa ceva … Bine, am păstrat aspiratorul, că e ok si mă ajută
Ionel a zis
Ok, nu pricep de ce nu ai apelat la varianta livrarii prin showroom.
De ce? Pentru ca curierat intern, si implicit o purtare mai ok cu coletele.
De blackfriday, mi-am luat un telefon cu ridicare personala, vineri dimineată, am dat comanda, duminică seară am fost anunțat prin mail că pot să o ridic, iar marți eram în posesia telefonului.
Acum poate ai vrut să eviți coada de la showroom, și eu am crezut că o să fie cât complexul Grant, dar lucrau cu 11 case deschise, si toata treaba a durat o jumatate de oră din momentul în care am ajuns pana cand am desfacut cutia telefonului.
Stiu o gramada de chestii din interiorul firmelor de curierat, si nu pot lasa un produs sensibil cum este un telefon, sa fie manevrat/aruncat prin depozit de catre toti incompetentii angajati in aceste asa zis firme de curierat.
Razvan a zis
Pentru că îmi ia foarte mult timp să ajung în showroom și chiar n-am timp și chef să stau la coadă de două ori (pentru plată și ridicare).
Dacian a zis
Si eu aveam o comanda plasata si platita cu cardul la fashiondays din data de 05.12 si astazi 12.12 la status aparea tot „in curs de procesare”.
Pana la urma am anulat-o, vad ca nu au nevoie de banii mei.
Florin C. a zis
Banii tai deja sunt la ei! Si ii folosesc timp de o luna…. dupa care vor „intarzia” o alta comanda platita cu cardul, iti vor returna banii primiti de la acea comanda… si tot asa..
Sincer… nu vad de ce as plati online, in avans daca nu am nici un beneficiu, de ex x% reducere sau alte kkturi.
Razvan a zis
mie nu a ajuns nici azi comanda de black friday si au trimis ca isi cer scuze ca fac tot posibilul sa ajunga coletul pana in 7 dec si tot nimic;nu stiu ce se intampla….
Gabi a zis
Eu deja am renuntat la 2 comenzi.Sa nu mai aud de mizerabilii astia de la eMag.Scumpi, neseriosi si nesimtiti. Nici pe departe nu mai sunt ce au fost cu ani in urma. „Urmarirea coletului” nici cel putin atat nu mai afiseaza pe site, probabil de rusine.Cel putin au angajat moderatori comunisti, experti in taiat ce nu le place. Am facut si anulat comanda. iar pe site apare si acum ca in prima zi „Comanda plasata”.Am facut comanda pentru aceleasi produse la alta firma serioasa si comanda a fost onorata in aproape 48 de ore.
glm a zis
He, he, he!… Nu va mai plangeti. Eu ii ocolesc cat pot de mult. Alternative mai ieftine, mai rapide si mai bune exista. Black Friday nu exista pt mine. Am nevoie de un produs, il vanez il urmaresc si il iau la pretul cel mai bun la un moment dat. Acel moment nu coincide cu BF… Daca in 2017 aveam 1 pana la 2-3 comenzi pe luna la emag, anul acesta am revenit cu picioarele pe pamant si trec luni multe si bune pana sa fac o comanda la ei… Curios ca am luat produse mult mai ieftine de la concurenti si livrarea a fost extrem de rapida. Dar, de curand, am vazut ca unii colegi comanda exclusiv de la emag, deunazi unul dintre ei imi trimite un link cu un mouse Logitech la ~250 lei pe care voia sa si-l cumpere de la emag si i-am recomandat cu caldura acelasi model de mouse la 127(!) lei pe alt site…
glm a zis
Am uitat sa trag concluzia: Si-au stricat foarte mult serviciile deoarece toata lumea da buzna sa cumpere de la ei, avand renumele bun din trecut. Pe asta mizeaza si ei: nu conteaza cat de proaste sunt serviciile lor daca lumea nu a inteles ca exista comert (online) si dincolo de emag. Unii (printre care si eu) au inteles de ceva vreme lucrul asta si sunt cu mult mai multumiti ca nu se lasa pacaliti.
Crs a zis
Eu am fost sunat de curier la 9 seara si mi s-a spus sa vin eu la el sa ridic coletul fiindcă el nu are timp si daca nu vin nu il interesează ca il da la retur. a mai pățit cineva asa ceva?
NBA a zis
Păi a fost anterior pe la tine și n-ai fost acasă? De fiecare dată îți trimit mesaj (sau ar trebui s-o facă cel puțin) că în ziua respectivă îți livrează coletul. Tu îl poți contacta pe curierul respectiv pentru că ai numărul lui de telefon în mesajul ăla și îi poți spune pe la cât te găsește acasă.
Dar, dacă el nici măcar nu s-a sinchisit să treacă pe la tine, eu zic să suni la magazinul de la care ai luat produsul sau la firma de curierat, le dai frumos numărul lui de telefon și vezi ce se-ntâmplă.
Razvan a zis
Se mai întâmpla ca în zonele aglomerate să te trezești direct cu SMS „Ați fost căutat de X curier”. Acolo înțeleg. E volum mare de colete și puțini curieri.
În cazul coletului meu însă, a fost expediat foarte târziu și ambalat cum nu se putea mai prost.
NBA a zis
Răzvan, ai plătit cu cardul? Asta e o curiozitate personală.
Pe de altă parte, mie mi-au ajuns comenzile de BF relativ repede. Amândouă aveau data estimativă (maximă) de livrare 28 noiembrie. Ultima mi-a ajuns pe 26 noiembrie (sau a ajuns pe 24, pe 26 cred că am ridicat-o eu, dar nu mai țin minte), bineînțeles, în showroom.
Din punctul ăsta de vedere n-am ce le reproșa.
Ca și experiență personală și eu am comandat un joc de la ei, NBA 2K18 anul trecut. S-au mișcat atunci foarte repede și și jocul era împachetat bine, plicul era învelit în folie cu bule pe interior.
Razvan a zis
Nu. Dacă era plătit cu cardul deja le făceam chargeback. 😛
silviu a zis
Dacă ești nemulțumit de EMAG de ce nu mergi personal întru magazin fizic(Altex, flanco etc) să-ți sa iei produsul? (sigur oricare dintre ele îl aveau)
Razvan a zis
Pentru că jocul respectiv era de aproape două ori mai scump la Altex.
NBA a zis
La Flanco e 160 de lei pentru varianta de PS4. Baftă.
SoboLAN a zis
Sincer mie mi se par nejustificat de mari preturile la ei. Tind sa-i evit, fac maxim 3 – 4 comenzi pe an.
Problema e ca acum doar online mai poti cumpara chestii. Locuiesc in Cluj-Napoca si pot sa zic ca pur si simplu nu exista magazine reale unde sa te duci sa vezi un produs in „carne si oase” inainte sa-l cumperi. Cam toate au doar vreo 3 televizoare si 5 laptop-uri expuse si cam atat. Ca sa faca economie la spatiu si prin urmare costuri.
Nu stiu cum altii, dar eu consider ca a vedea produsul live e un plus al experientei de cumparare care lipseste in totalitate. Acum inteleg ca nu e mereu posibil. Buba e ca in ziua de azi nu mai e posibil cam niciodata….
Razvan a zis
Pai nu erati voi aia smecheri de ii promovati cu ofertele mincinoase ? Si acu veniti cu articol despre ei…
varucu a zis
S-au intins mai tare decat i-a dus plapuma si au trebuit facute niste compromisuri, ca de obicei in detrimetrul clientului. Este o strategie pe termen scurt si “mi-e teama” ca n-o sa tina prea mult timp. Eu i-am evitat in ultimul timp. Ca sa nu mai zic de Cargus care are niste angajati de toata jena. Nu toti evident… depinde si daca ai noroc de un nesimtit.
Bogdan a zis
Asta se intampla cand focusul este in 99% din cazuri pe pretul cel mai mic. Asta patesc Romanii tot timpul, cumpara ca inecatii de BF doar sa cumpere, nu conteaza daca le trebuie. Fuga asta dupa preturile cele mai mici duce comerciantii spre servicii de calitate slaba. Eu de mult nu mai cumpar de la „promoterii” de preturi mici si pun mai mult accent pe timpul si nervii mei. Drept urmare nu am cumparat nimic de BF anul asta 🙂
Donnn a zis
Asa am patit si eu de BF 2018. Am cumparat niste produse si in cateva zile deja erau la curier in orasul meu. Am asteptat sa ma sune timp de o saptamana pana cand intr-o m-am dus personal acolo sa le ridic. Ei nu aveau nici un gand sa livreze alea + ca am mai platit si transportul…
Mos Opinca a zis
comanda facuta pe 23 noiembrie…livrata de sameday (good joke,man) pe 11 decembrie…asta dupa ce a stat produsul in depozitul regional 3 zile fara sa fie livrat (inainte statuse 4 zile pana a plecat din bucuresti dupa ce curierul a preluat pachetul)… am dat vreo 8 telefoane pana am reusit sa ii conving sa il livreze (produsul… un patut de copil)…intr-un final e livrat cand era doar sotia acasa….intr-o cutie de carton compusa din 2 bucati distincte ( corp+capac) peste care nu s-au obosit sa dea macar cu un scoci….bineinteles ca pachetul s-a deschis in in duba, la livrare ratacindu-se astfel punga cu suruburile necesare asamblarii ( alti alti nervi ….)…am cumparat multe chestii de-a lungul anilor de la emag, si au mai existat intarzieri , in limite rezonabile…..acum mi-a fost efectiv scarba de modul in care s-au organizat.
Ionut a zis
Am facut comanda de pe emag din 9 decembrie 2018 de 4 anvelope si ici pana azi nu au sosit. Fan courier le-a preluat si nimeni nu stie nimic decolect.
In schimb tot in aceeasi comanda am luat o saltea de la otopedicus.com care a ajuns prin dpd dupa o saptamana, dar fata de cei de la care an luat anvelopele respectivul chiar si-a dat interesul si a dat o gramada de telefoane la curier. Ba mai mult pentru faptul ca ca asteptat o saptamana mi a rrimis si un mic cadou.
Se pare ca in perioada asta toti curieri parca au dat faliment. La fan courier de 3 zile nu le mai merg telefoanele. Rusine, dar de acum inainte si ca invatarea de minte plata o voi face la destinatie.