Gamingul modern a avansat semnificativ datorită tehnologiilor de ultimă generație oferite de NVIDIA, iar GPU-urile din seria GeForce RTX 40 aduc performanțe excepționale pentru cele mai solicitante jocuri. În acest context, titlurile de referință precum STALKER 2 și Indiana Jones utilizează la maximum tehnologiile avansate, cum ar fi DLSS 3 și Ray Tracing. GeForce RTX 4070 SUPER se dovedește a fi o alegere ideală pentru cei care doresc o experiență grafică de top. În acest articol, vom explora performanța acestui GPU în cele două jocuri, detaliind FPS-ul obținut, impactul tehnologiei DLSS 3 și modul în care Ray Tracing îmbunătățește experiența vizuală.
Am rulat jocurile pe urmatoarea configuratie:
- Placa video NVIDIA GeForce RTX 4070 SUPER de la GIGABYTE
- Procesor AMD Ryzen 7 9800X3D
- Placa de baza GIGABYTE AORUS X670E
- SSD Kingston FURY Renegade 2TB
- RAM Kingston FURY Beast 64GB DDR5 6000MHz
- Cooler NZXT Kraken Elite 360 White
- Sursa Seasonic Prime PX-850W Platinum
Placa video folosita nu imi este straina. Este aceeasi GIGABYTE Gaming OC GeForce RTX 4070 SUPER testata in ianuarie. Este o implementare excelenta cu o racire foarte avansata formata dintr-un radiator generos si trei ventilatoare silentioase. In idle placa nu isi porneste ventilatoarele ca sa nu faca deranj caci radiatorul generos ofera temperaturi optime chiar si pasiv.
Concepută pentru durabilitate și performanță de top, placa video GIGABYTE RTX 4070 SUPER este realizată din materiale premium și procese avansate de fabricație, asigurând fiabilitate îndelungată chiar și în cele mai solicitante sesiuni de gaming sau sarcini creative. Placa dispune de un backplate metalic întărit, oferind integritate structurală suplimentară, prevenind îndoirea PCB-ului și reducând stresul fizic în timp.
În plus, Gigabyte oferă un program extins de garanție care subliniază calitatea superioară a construcției. Daca inregistrezi produsul în termen de 30 de zile de la achiziție, beneficiază de până la 4 ani de garanție (se aplică anumite condiții), oferindu-ți liniștea și siguranța unei investiții pe termen lung.
Ventilatoarele sunt de 90mm cu tehnologie 3D Active Fan si sunt lubrifiate cu grafen, deci asta inseamna o perioada mai lunga de viata si un zgomot mai redus in functionare. Are un backplate metalic si foloseste componente Ultra Durable, un trademark GIGABYTE care se traduce prin componente de calitate si fiabile.
Dispune de BIOS dual cu doua moduri de utilizare: OC Mode si Silent. Pentru performante maxime este recomandat modul OC Mode caci asa vine si default, insa nu va faceti griji ca si asa este silentioasa. Sunetul perceput este de maxim 37dB in sarcina maxima.
Si acum sa discutam despre jocuri. Performanțele RTX 4070 SUPER în Indiana Jones se remarcă prin capacitatea de a rula jocul la setări ridicate, beneficiind de suport complet pentru Full Ray Tracing și tehnologia DLSS 3. În urma testelor efectuate, RTX 4070 SUPER oferă o performanță stabilă, atingând o medie de 140 FPS atunci când DLSS 3 și Ray Tracing sunt activate.
DLSS 3 joacă un rol esențial în îmbunătățirea performanței jocului, datorită funcției de Frame Generation, care generează cadre suplimentare între cele deja existente, crescând astfel numărul de FPS. Fără DLSS activat, jocul poate scădea până la aproximativ 50 FPS în secvențele mai intense grafic, dar cu DLSS activat, RTX 4070 SUPER depășește acest prag și asigură o performanță fluidă.
De asemenea, tehnologia Super Resolution din DLSS 3 contribuie la îmbunătățirea calității vizuale la rezoluții mai mici, redând texturi și detalii clare, fiind ideală pentru gamerii care doresc un echilibru între performanță și fidelitate vizuală.
Full Ray Tracing (sau Path Tracing, este acealsi lucru) din Indiana Jones oferă o experiență grafică deosebită, simulând modul în care lumina interacționează cu mediul într-un mod extrem de realist. Reflexiile și iluminarea indirectă dau viață scenei, făcând-o mai imersivă și detaliată. Fully Ray Tracing este o tehnică avansată de randare care simulează o iluminare realistă prin trasarea traiectoriilor razelor de lumină pe măsură ce acestea ricoșează în jurul unei scene. Spre deosebire de metodele care iau în considerare doar iluminarea directă, această abordare ține cont atât de iluminarea directă, cât și de cea indirectă, surprinzând modul în care lumina se reflectă, se refractă și se împrăștie de pe mai multe suprafețe, ceea ce își arată puterea în special în zonele exterioare. Prin modelarea acestor interacțiuni complexe, aceasta produce imagini cu efecte naturale de iluminare, cum ar fi umbrele, culorile și variațiile subtile de umbrire. Rezultatul sunt imagini extrem de realiste și imersive care imită îndeaproape iluminarea din lumea reală.
O comparatie buna gasiti AICI.
In STALKER 2, primul lucru care m-a impresionat a fost fluiditatea jocului. Cu toate setările grafice pe maxim și la o rezoluție de 2560×1440, DLSS 3 a dublat framerate-ul, ajungând la peste 100 FPS. Jocul a rămas clar și detaliat, iar fiecare cadru a arătat impecabil. Comparativ cu experiențele anterioare în jocuri similare, am simțit o diferență, iar mișcările au fost mai line.
Un alt aspect remarcabil al DLSS 3 este Frame Generation, care folosește AI pentru a crea cadre adiționale între cele deja existente. Pe scurt, asta înseamnă un framerate mult mai mare fără o creștere substanțială a consumului de resurse. În scenele dinamice, cum ar fi luptele intense sau explorările peisajelor radioactive, tehnologia a menținut totul perfect fluid.
Pe modul DLSS Performance + Frame Generation, jocul a rulat cu o medie de 111FPS. Pe modul Balanced a scazut putin la 100FPS, iar pe Quality deja aveam 91FPS. In caz ca nu stiati, STALKER 2 are deja Ray Tracing integrat nativ, deci nu poate fi dezactiv, motiv pentru care va rula din start mai greu si cu FPS-uri mai mici decat v-ati astepta. Jocul a fost criticat pentru asta si chiar a pus probleme pe anumite configuratii.
Fara DLSS este greu sa fie jucabil daca nu aveti un hardware puternic, iar aici DLSS si Frame Generation isi arata adevarata putere, motiv pentru care eu imi sustin ideea ca acestea sunt unele dintre cele mai importante tehnologii, mai importante decat Ray Tracing.
În plus, integrarea NVIDIA Reflex în STALKER 2 a făcut ca latența sistemului să scadă semnificativ, ceea ce a avut un impact direct asupra gameplay-ului. Fiecare mișcare, fiecare împușcătură a fost executată instantaneu, ceea ce a făcut interacțiunile mult mai naturale și satisfăcătoare. Într-un joc unde timpul de reacție poate face diferența între viață și moarte, această caracteristică este esențială.
Am jucat si eu Indiana Jones pe un RTX 4070 de la MSI.Fara DLSS / Frame Generation am un fps in jur de 50.Cu activare Frame Generation urca undeva la 165 fps pe setari maxime 2K.Majoritatea jocurilor lansate recent cresc fps cu ajutorul tehnologiei nvidia, real fps-ul este slab.
Unde scrie in text ca articolul e promotie platita la placa aia? Parca asa se face.
Ca nu e. De aia.