Va spuneam ca urmeaza sa vand Megane-ul. Pentru ca au intervenit alte lucruri mai importante in viata mea (o casa) a trebuit sa trec masina pe plan secund. Totusi, nu m-am oprit din cercetat piata. Am realizat ca o alegere inteleapta pentru cei care locuiesc in oras si fac drumuri scurte este masina hibrida.
Eliminam din start electricele din discutie. Stim foarte bine ca nu sunt pentru toata lumea si daca nu ai un stil de viata aparte si nu dispui de toate resursele necesare, s-ar putea sa-ti plangi de mila. Electricele sunt foarte misto daca stai la curte, ai panouri solare, o incarcarci acasa si ai posibilitatea sa faci asta si la birou. Daca stai la bloc e foarte greu. Nu intru in alte detalii.
De cand m-am mutat mai aproape de job si nu mai pierd 2 ore jumate in trafic (dus-intors), am realizat ca masina mea actuala nu mai este ce trebuie. Este un diesel foarte bun, consuma putin la drum lung (5.2% consum pe cei 4500km facuti in concediul prin Europa) dar in cele 15 minute pe care le fac pana la job nici nu apuca sa bage caldura.
O masina care nu functioneaza corespunzator se va degrada foarte repede. Daca nu are suficient timp sa ajunga la parametrii optimi de functionare, acel motor se va defecta prematur. Motoarele functioneaza optim atunci cand fluidele ating temperaturile optime de functionare, iar in 15 minute uleiul abia apuca sa se incalzeasca, iar antigelul tot rece este si masina nu baga caldura nici macar cu clima pornita.
Intr-un astfel de scenariu este imposibil sa folosesti o masina diesel in oras. Se va produce uzura prematura in motor, DPF-ul se va infunda foarte repede, regenerarile nu vor avea loc si vor aparea probleme grave. Chiar daca o scot periodic la plimbare pe autostrada, tot nu este ok.
Consider ca in astfel de cazuri este bine sa facem alegeri rationale. In cazul de fata o alegere rationala este o masina hibrida sau chiar plug-in hibrid. Ma refer aici la cele cu adevarat hibride care pot rula si in mod electric. Solutiile mild-hibrid sunt niste mizerii ordinare si te ajuta doar sa scapi de taxe.
Un exemplu foarte bun de masina rationala este Toyota Corolla Hibrid.
O gasiti in versiune hatchback, berlina in trei volume sau break. Berlina este facuta la turci si este cea mai ieftina, dar credeti-ma ca este sub Logan cand vine vorba de calitatea interiorului. M-am urcat in ea si am zis NU.
Hatcback-ul si break-ul sunt facute in Anglia si sunt mai scumpe, dar simti imediat ca este alt nivel de calitate. Desi este aceeasi masina, usile se inchid altfel, materialele folosite sunt altele, senzatia perceputa este alta.
Gasiti motoare de 1.8 sau 2.0 benzina aspirate cu sisteme full hibrid. Au consum exceptional in oras. Am mers cu un RAV4 2022 cu motor de 2.5 benzina hibrid si am scos 7% consum in oras. La drum lung consumul nu scade ba chiar se apropie de 8%.
Suzuki Swace este o alta alternativa. Practic este aceeasi Corolla dar cu sigla Suzuki. Este un parteneriat intre Toyota si Suzuki de acum cativa ani. Astfel, Suzuki a scapat de niste amenzi foarte mari in Europa deoarece media de CO2 a modelelor sale era prea mare. Cu o Corolla sub acoperire au reusit sa scada media de CO2 si sa scape de amenda.
La fel au procedat si cu Across. Este un RAV4 cu alta sigla.
Desigur ca mai sunt si alte hibride pe lumea asta, dar Toyota ramane Toyota. Ei fac hibride de peste 20 de ani si o fac extrem de bine. VW mai are motoare de 1.5 TFSI hibrid, dar consuma 1 litru de ulei la 15.000km. Noul motor de 1.6 hibrid de la Renault/Dacia pare sa fie o optiune buna si il vedem pe Jogger si Duster 3.
Sistemele Plug-In Hibrid nu sunt nici ele rele. Chiar vorbeam cu un proprietar de Mitsubishi Outlander 2019 PHEV ca are autonomie 40km si motorul termic incarca bateria in mers sau la franare si ca nu trebuie bagata la incarcat daca n-ai chef.
Voi ce masini hibride aveti sau recomandati? V-ati lovit de probleme sau ati auzit de probleme la alti oameni?
Sa incepem cu inceputul, premisa de la care ai plecat tu ca s-ar merita un hybrid vs diesel nu este 100% corecta („e va produce uzura prematura in motor, DPF-ul se va infunda foarte repede, regenerarile nu vor avea loc si vor aparea probleme grave.”. Incepand cu anul 2018 cam toate masinile vandute, cel putin pe piata europeana, vin echipate cu filtru de particule indiferent ca e vorba de o motorizare diesel (DPF) sau benzina (GPF). Reprezentantele din tara noastra nu iti furnizeaza informatia asta, dar dupa 10k km vezi ca ti se aprinde un bec cu regenerare in bord (in cazul fericit in care are asa ceva) sau direct check engine/service required si hopa descoperi ca ai GPF. Si iti si citez un raspuns primit de la o reprezentanta Toyota din UK: „Toyota hybrids have petrol particulate filters indeed”. Iar pe langa faptul ca au GPF motoarele in 3 cilindri mai sufera de o boala fatala (nu ma refer la zgomot pentru ca lumea exagereaza cu asta, unele sunt foarte silentioase si nici nu iti dai tu seama ca ai 3/4/5 cilindri): vaporizarea incompleta, care duce la depuneri consistente si la cresterea nivelului de ulei in motor. Pana aici nu ai scapat de nici o problema pe care o aveai cu dieseul. In materie de recomandari de hybride, clar Toyota conduce detasat, dar toate au interior anost, netehnologizat potrivit persoanelor 55 ani+. De la Ford ai Kuga cu 2 variante HEV si PHEV ambele fara probleme majore raportate pe grupurile lor (nu degeaba e cel mai vandut PHEV). De la VW motorizarea 1.4 PHEV pare ok pentru Golf, am testat-o si eu, dar consider ca nu ar fi potrivita pe un Tiguan sa zicem. Kia/Hyundai intervine problema cu cutiile lor de viteze care cedeaza la mersul in oras (daca nu stii sa le conduci, au niste cerinte diferite fata de un DSG VW). Renault vine cu niste motorizari de toata jena cu 140cp pe cand restul ofera 200+ (vorbim de nsite masini de 40k E+ ai niste asteptari daca tot dai un ban). Se poate vedea clar dupa rezultatele vanzarilor ca nu se bate lumea pe PHEV-uri (https://shorturl.at/dyHK3), o fi si variante FHEV in topul total indiferent de tipul de motorizare, dar prea putine cred. Treaba cu tesla model Y cea mai vanduta masina, e apa de ploaie data la saraci. Clar bogatii care isi permit au renuntat la BMW X3, GLC, GLE, si si-au luat model Y, dar asta nu inseamna ca trebuie sa treaca toata lumea de la masina de 15-20k la una de 65k (+panouri solare pe casa de vreo 20k =85kE).
Eu nu am auzit de GPF infundat. Stiu ca exista dar e degeaba. Ala nu se infunda. Legat de motoarele de 3 pistoane, nici nu cred ca Toyota are asa ceva pe Corolla. Poate pe conservele alea mici dar nu vorbim despre ele. La Kuga ai cutia aia nesimtita Powershift care pica cand nu te astepti. La Reno e aceeasi cutie (o am eu) dar are cu 10Nm mai putin tocmai ca sa nu se strice ca la Ford.
La Hyundai/Kia motorizarile hibride au cutie automata, cu convertizor de cuplu, care esre mega-fiabila.
Doar motorizarile clasice au cutii cu dublu ambreiaj, problematice.
Hyundai / Kia au probleme la motoare, cutiile sunt ok.
Am corolla hybrid( sedan Turcia) din august 2020, are 29 000 km, are GPF, dar nu există absolut nici o problema din acest pct. de vedere. Consumul este de fix 4%.. Am dat pe ea 19 k euro cu reduceri aplicate.Numai bine.
Eu inclin spre Toyota din simplul fapt ca acel system al lor este perfectionat de ami de zile.
Pe de alta parte, personal am mers cu toyote hibrid numai pe uber, si nu imi dau seama de ce, dar nu mi-au placut. Poate nu erau intretinute calumea, dar pareau destul de noi. Si sa am senzatia asta cand marea parte a vietii am folosit Logan / Pejo 206, parca e cam ciudat.
Unul din amici are o Corola si este atat de multumit de toyota incat pentru oras si-a luat un yaris. Mereu zice ca e extraordinara, deci cred totusi ca nu e ok ca am comparat o masina de uber cu vechiturile din curtea mea 🙂
Nu e deloc greu sa-ti tragi incarcare la bloc.
Klar, mai ales daca stai la etajul 10 si esti certat cu toti vecinii 🙂 sau…. Poate daca tot blocul e al tau…
Eu stau la bloc mai nou si nu am parcare. O pun pe unde apuc. E imposibil.
N-are nicio treaba etajul la care stai ca nu urci cu masina la etaj 🙂 insa treaba cu parcarea e o problema majora. Cum sa-ti iei Gabi apartament in bloc fara parcare?
Pai nu mai sunt locuri de parcare :)) e bloc vechi oricum.
Credeam ca e nou blocul si l-au facut fara parcare :))
Si eu voi trece de la 2.0L diesel la Ford Kuga Plug-In Hybrid. Vechime de 2-3 ani de pe mobile.de, achizitionat pe SRL, undeva la 25.000 EURO inca in garantie.
Atenție la PHEV, bateria trebuie încărcată cam 30%altfel se uzează prematur. Dacă bateria e consumată o să ți consume multă benzină ca să o incarce
Dar și plug in hibrid,cât crezi ca o sa ducă bateria? Nu știu ce sa zic. Ma aștept sa intervină uzura destul de repede și din 40-50km de mers în mod electric ramai cu 25-30 într-o perioada destul de scurta. În rest de acord. pentru drumuri în oras e ce trebe
De cativa ani incoace s-au facut multe teste de incarcare/descarcare si concluzia a fost ca nu te trezesti cu uzura de 50% in timp scurt. Ce nu mai stiu e tehnologia acelor baterii. Ce stiu e ca cercetarea era facuta in parteneriat cu Nissan, deci masinile lor, bateriile lor (nu stiu efectiv cine producea celulele), si chargerele lor. Paternul de incarcare/descarcare a fost creat de universitate in asa fel incat sa reproduca si cum ar fi folosit de un utilizator normal, si cum ar fi in cazuri extreme.
Cred ca inca vor mai duce dieselurile euro 6 minim 10-15 ani. Hybrid pentru oras da, e o solutie, mai ales daca e Toyota. Si Mazda are hybrid, si Renault si altii, dar Toyota ramane Toyota. Nu stiu de ce, dar, desi imi plac electricele, in Ro, daca nu stai la casa sau in bloc nou prevazut cu parcare si statie de incarcare, sunt simple jucarii datatoare de batai de cap. Imaginati-va ca locuiti in Militari in blocurile comuniste fara parcare si alergati sa o lasati pe unde puteti. Numai de incarcare de acasa nu va arde. Idem orice alte orase construite pentru a fi dormitor. E destul de greu. Personal, anul asta voi schimba masina, are deja 15 ani, si cred ca va fi un diesel sau un hybrid. Drumurile mele sunt minim 400 km, in oras nu fac mai mult de 200 km/luna, folosesc preponderent transportul in comun, asa ca nu are sens electrica. Iar bugetul nu imi permite un Rav 4 sau poate ceva gen Camry. Si atunci ori credit, ori ceva diesel euro 6 sh si bine intretinut. Mondeo, Insignia sau 508 cu adblue si asta e. Sper ca in urmatorii 10 ani sa se modifice atat bateriile, pentru rezistenta si autonomie, cat si infrastructura si, mai ales, pretul. Si atunci, clar electrica. Pana atunci dezvoltare, strang bani si….ma adaptez. Iar daca nu mai rezist, impachetez si…spre vest cat oi vedea cu ochii.
Daca faci 15 minute cu masina pana la serviciu inseamna ca ai face pe jos vreo 30 de minute. Putina miscare nu strica.
50 min pe jos. Nu e chiar aproape. Nici transport in comun nu exista
A condus cineva o Honda Hibrid ?
O bijuterie.
Care?