T-Mobile US și SpaceX au anunțat lansarea unui test public mult așteptat pentru serviciul lor de satelit direct către dispozitiv (D2D) folosind rețeaua Starlink. Testul este disponibil pentru toți utilizatorii din SUA, inclusiv pentru clienții AT&T și Verizon, fără ca aceștia să fie nevoiți să își schimbe abonamentele mobile.
Potrivit unui reprezentant T-Mobile, utilizatorii AT&T și Verizon vor avea nevoie de un telefon compatibil cu eSIM și deblocat pentru a accesa serviciul. Deși aceștia vor primi un număr T-Mobile pentru a permite conectarea la rețeaua de sateliți, eSIM-ul principal va putea fi utilizat în mod normal atunci când utilizatorii revin în aria de acoperire a rețelelor lor.
CEO-ul T-Mobile, Mike Sievert, a declarat că acest serviciu reprezintă o „realizare tehnică uriașă și un adevărat factor de schimbare pentru toți utilizatorii de rețele mobile”.
Testul acoperă 500.000 de mile pătrate din SUA, în zone izolate sau rurale fără acoperire mobilă și permite momentan trimiterea și primirea de mesaje text. În viitor, serviciul va include și date mobile, apeluri vocale și mesagerie foto.
T-Mobile a precizat că serviciul funcționează pe majoritatea smartphone-urilor lansate în ultimii patru ani, indiferent de sistemul de operare.
Beta testul este gratuit până în iulie, după care va fi inclus fără costuri suplimentare în abonamentele Go5G Next. Pentru ceilalți utilizatori T-Mobile, serviciul va costa 15 dolari pe lună per linie, iar utilizatorii AT&T și Verizon vor plăti 20 de dolari pe lună.
De asemenea, serviciul va include alerte de urgență wireless pentru utilizatorii aflați în raza de acoperire a sateliților, similar unui serviciu D2D lansat de Skylo Technologies și Verizon pe Samsung Galaxy S25 și Google Pixel 9.
Anunțul oficial al testului a fost făcut printr-o reclamă de 60 de secunde difuzată în timpul Super Bowl, unde un spot publicitar poate costa până la 8 milioane de dolari, conform CNBC. T-Mobile și SpaceX au anunțat inițial acest proiect în august 2022, dar implementarea a fost întârziată din cauza aprobărilor necesare de la Federal Communications Commission (FCC).
Analiștii consideră că această inițiativă face parte din strategia agresivă a SpaceX de a domina piața D2D și de a-și consolida poziția înaintea unor proiecte concurente, precum o posibilă rețea de sateliți Apple. Elon Musk a declarat în 2024 că Starlink a fost exclusiv partener T-Mobile în SUA timp de un an, după care serviciul D2D va fi deschis și altor operatori din țară.
Lasa un comentariu!