Testul EuroNCAP determina cat de sigur este un autoturism supunandu-l la o pleiada de accidente in conditii controlate (impact frontal, lateral, cu pietonii etc). Punctajul maxim la acest test este de 5 stele, si defineste un automobil care protejeaza foarte bine ocupantii sai. In principal pentru a avea cele 5 stele, o masina trebuie sa se comporte bine la accidente cand pasagerii sunt adulti, restul testelor contand mai putin.
Zilele acestea, prin testele EuroNCAP a trecut si noua Skoda Fabia, masina lansata in Romania de aproximativ doua luni. Si a iesit un pic cam… sifonata (atat la propriu cat si la figurat). Noua Fabia a obtinut un punctaj general de 4 stele (pentru pasageri adulti), cu 3 stele pentru copii, si 2 pentru pietoni (din 4).
Noua Fabia a reusit sa agoniseasca 13 din 18 puncte la impactul frontal, habitaclul ramanad intact. Dar bordul s-a deformat, putand vatama grav genunchii si coapsele pasagerilor, si chiar punandu-le viata in pericol. La impactul lateral a stat mai bine, cu 15 din 16 puncte. Aici problemele au fost date de usa din spate, care la impact si-a parasit pozitia normala.
La impactul pietonilor, Fabia a scos 17 din 36 de puncte, din cauza capotei destul de dura si a spatiului de deformare dintre aceasta si motor practic inexistent. Pentru accidentele in care printre ocupanti se numara si copii, a reusit 36 din 49 de puncte, in mare din cauza presiunii prea mari resimtite de pieptul si capul unui copil asezat intr-un scaun ISOFIX.
In concluzie, noua Fabia nu a stralucit la EuroNCAP, intr-o era in care majoritatea masinilor reusesc cele 5 stele.
alex a zis
de parca Loganul a scos mai mult :))
Alexandru a zis
La Logan nu aveam pretentii… dar avand in vedere ca Fabia se vrea mai mult decat o Dacie… si ca modelele VW au cate 5 stele majoritatea (Touran, Touareg, Golf 5, Pasat-ul nou de ex), ma asteptam sa se descurce mai bine.
tor a zis
Asa articol prost n-am vazut de mult.
In primul rand redactorul se pare ca nu are nici cea mai mica idee ce inseamna un test eurnocap, iar apoi exagereaza grosolan cu afirmatii gen „vatamare grava”, „viata in pericol” si alte minciuni care NU se regasesc in testul eurnocanp ci sunt scoase din burta de catre „Alexandru”.
Practic fabia scoate punctaj mai mare la impact fronta/lateral ca noul Mini (testat in 2007), si doar cu un punct mai mic fatza de noul Clio la frontal/lateral. Adica noua fabia se comporta excelent pentru un supermini chiar cu alea 4 stele, sansele de supravietuire fiind probabil identice intre ea, clio, mini, etc.
Alexandru a zis
Ma baieti, voi va intreceti cu gluma aici, asta e site de stiri, nu cort sa injurati toti ca la usa lui.
Tor, daca ai mai multe informatii la subiect sunt binevenite. Dar ca am exagerat nu mi se pare. Si poate sunt mai in tema sa spun ce e vatamare grava sau viata in pericol. Pentru ca daca ai o fractura de bazin te tip open book si esti lasat sa versi sange putin mai mult timp, o sa-ti dai seama daca exageram sau nu cu afirmatiile mele. Si din mom ce Fabia nu a obtinut acelasi punctaj cu Mini sau Clio, nu vad de ce am spune ca se comporta identic din punct de vedere al supravietuirii. Iar Mini-ul din cate stiam este in alta clasa (clasa mini), in timp ce Fabia si Clio sunt in clasa mica, deci o comparatie directa nu-s are rostul ..
Si daca tu consideri noua Fabia o masina excelenta, nu lasa acest articol sa-ti schimbe parerea. Oricum nu ar avea nici o sansa.
tor a zis
Alexandru, hai sa fim seriosi.
In primul rand „fabia se rupe la eurnocap” – asta e un titlu ultra pompos.
Si se rupe din parti. Daca ea se rupe, atunci se rupe si clio si mini si toate supermini-urile testate de eurnocap. Pentru ca da, si fabia si mini si clio sunt incadrate de eurnocap in clasa supermini si oricum ele sunt testate in functie de greutatea lor la testul cu platforma deformabila deci punctele la frontal/lateral sunt comparabile intre masini.
Apoi tu ai mai scris ca „bordul s-a deformat”. De unde stii tu asta ? In declaratia eurnocap se specifica doar ca exista riscul de ranire prin atingerea de structurile bordului – asta probabil pentru ca cei de la skoda nu au folosit materiale „moi” cum fac altii. Sau ai bagat-o si pe asta cu deformarea din burta ?
Deci de unde ai scos tu cuvintele „sifonata”, „vatamare grava” si „viata in pericol” ? Vreau sa raspunzi aici, pentru ca euroncap zice doar protectie marginala la femur si genunchi, nici vorba de „weak” sau „poor” cum definesc ei tipurile de protectie care ar pune viata in pericol. Daca avea calificativ „week” la femur, ce ai fi zis in articolul tau ? Sunt tare curios.
Iar la impactul lateral, fabia se descurca excelent, obtine punctaj maxim, dar i se scade un singur punct din cauza deplasarii usii. Deci nici vorba de 18 puncte cum ai scris tu in articol, maximul acordat este de 16 puncte cum se specifica clar acolo (ai citit oare ?) iar fabia obtine 15.
Matey a zis
De banii pe o Skoda d-asta, imi iau 2 Loganase Full Options ….
Alexandru a zis
Tor, esti putin prea incisiv si tradeaza unele interese (la care dealership Skoda ziceai ca lucrezi???). La faza cu 15 din 18 puncte la impact lateral am batut eu gresit, si iti multumesc pentru sesizare. Desi imi recitesc fiecare articol, se mai intampla sa-mi scape unele chestii. Inca o data multumesc. S-a corectat.
Insa nu mi se pare deloc ca am exagerat. Atata timp cat alte autoturisme din clasa mica (supermini cum o numesc la EuroNCAP) au putut sa scoata 5 stele (printre care Peugeot 1007 2005 si 207 2006, Opel Corsa 2006, Renault Clio 2005 si Modus 2004, Toyota Yaris 2005, Fiat Punto 2005 etc), imi permit sa spun ca Fabia 2007, cu ale ei 4 stele, a iesit mai sifonata. Chiar daca tie diferentele ti se par insignifiante.
Cat despre ceilalti termeni care te-au deranjat, ca vatamare grava si viata in pericol, ti-am spus ca sunt mai in masura sa-i folosesc. Si oricum i-am folosit doar o data. Daca ar fi avut rezultate si mai slabe, sigur ca articolul abunda in astfel de sintagme. Poate pentru tine fracturile de bazin sau de col femural, pentru care stai imobilizat in gips la pat cateva luni sunt lucruri minore. Si daca iti mai sectioneaza si arterele iliace o eschila osoasa, sa vezi ce repede ne parasesti…
sym a zis
Mie mi se pare exagerat atat titlul cat si comentariul, si o sa iti spun de ce: in primul rand, pentru ca o masina nu „se rupe” daca ia 4 stele…prezentarea ta lasa de dorit – daca la 4 stele se rupe atunci la 1,2 stele ce mai face? De asemenea ai omis sa spui ca are 32 de puncte, la 33 lua 5 stele si ca punctul acela pentru impact lateral a fost luat pentru ca usa nu „si-a parasit pozitia normala” ci a trecut din latch-ul ( zavorul 1) in 2. Pentru informatia ta, sa stii ca de aia si exista 2 pozitii, pentru ca usa sa nu se deschida, ci sa se opreasca in pozitia 2. Practic, diferenta de 1 punct nu are legatura cu protectia „dummy-ului” asa cu scrie si pe site la ncap. De asemenea, fracturi de bazin, col etc – come on – poti sa le faci in orice masina – ba mai bine iti sugerez sa stai in casa pentru a scapa. Uita-te la codul culorilor de la ncap – vei vedea ca protectia pasagerilor e pe verde – ok, galben -adecvat si portocaliu – risc scazut. Portocaliu e doar in zona femurului. O sa vezi aceleasi culori la multe din masinile cu 5 stele.
A, si inca ceva 😀 Desi se cheama „Mini” BMW Mini e tot la clasa supermini ( sau asa e el incadrat de cei de la ncap )
G0D a zis
Nu sti ce sa mai spun in 3 zile urmeaza sa imi primesc noua masina (fabia) am vazut cateva teste euronocap si nu prea m-au lasat cu zambetul pe buzedar dupa ce am vazut si alte teste la diferite masini mi-am dat seama ca nu prea am ce sa cer mai mult pana la urma este o masina micuta si daca este sa se intample se intampla… oricum daca faci accident si masina e aproape intacta dar iti tai o vena cel mai probabil pana vine ambulanta mori de hemoragie asa ca…
codin a zis
Ce vremuri de [injuratura_aici], juma’ dintr-o masina moderna tre sa fie gandita pentru siguranta, nu eficienta maxima. Cati au murit intr-un Chevy Nova si cati au murit intr-o Fabia? Whuteva, din partea mea poate sa scoata si 0 stele, atata timp cat nu te lasa balta, sort of speaking.
@ #7: aha, don’t forget to duct-tape’em before u leave to work.
PS: dupa standardul NHTSA (NCAP’u americanilor) ar lua 5 stele, desi e cam apple vs orange.