Criza economica e in plina floare. Cine ar mai vrea sa-si schimbe vechiul televizor acum, daca acesta functioneaza, cu un LCD? E doar o fita si multi si-au dat seama de lucrul acesta. Statisticile stau drept dovada. Faptele, nici ca se putea mai bine.
Circuit City, probabil cel mai mare distribuitor de electronice din America de Nord, a dat faliment acum o luna. Magazinele online o duc rau de tot, cel putin in Romania.
Televizoarele sunt si ele in aceeasi categorie cu toata aparatura electronica si, la fel ca si toate electronicele, au pierdut din vanzari. Conform DisplaySearch vanzarile de televizoare au scazut cu 5% in ultimul sfert din 2008 ajungand la 57.7 milioane de unitati. In comparatie, in anul 2009 aceeasi perioada s-au livrat 60 de milioane de unitati. „Trei, trei e o cifra mica, daca ma uit mai bine nici nu-s trei.„, zise cititorul. Da, adevarat, dar e vorba de milioane de ele.
Castigul total generat din vanzarea TV-urilor a scazut cu 7% ajungand la putin peste 30 de miliarde. 10% din castig le revine televizoarelor cu ecran plat. Partea buna e ca au crescut vanzarile de televizoare 1080p depasind pentru prima data 20% din piata. Mai mult, peste 10% din televizoarele livrate in aceasta perioada au avut rate de refresh mai mari sau egale cu 120Hz. In 2008 s-au vandut in total 105 milioane televizoare cu ecran LCD, cu 33% mai mult decat in 2007.
La noi stiu ca se practica foarte bine, acum ceva vreme, vanzarea in rate „doar cu buletinul”. E de inteles de ce tot mai multi au acum, ca e criza, LCD in sufragerie si molii in buzunar.