Lansarea Dacia Bigster marchează un moment crucial pentru brandul românesc, iar contrar scepticismului unora, acest SUV are toate șansele să devină cel mai de succes model al companiei.
Deși Dacia a avut deja două hituri absolute – Sandero și Duster – Bigster are potențialul să le depășească, iar motivele sunt evidente. Pare o opinie nepopulară, dar iată mai jos motivele care îmi susțin afirmația.
Prețul accesibil pentru un SUV de dimensiuni mari
Dacia și-a construit întreaga strategie pe oferirea unor mașini accesibile, iar Bigster nu va face excepție. Într-o piață în care SUV-urile de mari dimensiuni sunt, de obicei, scumpe, Dacia vine cu o ofertă imbatabilă. Clienții care își doresc un SUV spațios, dar nu vor să plătească un preț premium, vor găsi în Bigster soluția ideală.
Segmentul SUV este în continuă expansiune
În ultimii ani, SUV-urile au devenit alegerea principală pentru tot mai mulți șoferi. Fie că este vorba de familii care vor mai mult spațiu sau de persoane care își doresc o mașină robustă, tendința globală favorizează SUV-urile. Bigster se plasează exact unde trebuie, oferind dimensiuni mai mari decât Duster, dar păstrând un preț accesibil.
Dacia a demonstrat deja că știe să facă SUV-uri de succes
Duster este deja o poveste de succes. A devenit unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri din Europa, iar reputația sa de mașină fiabilă și accesibilă este solidă. Bigster, fiind un „frate mai mare” al Duster-ului, va atrage un public similar, dar și clienți noi care aveau nevoie de un SUV mai mare, dar nu își permiteau alternativele premium.
O mașină potrivită pentru piața globală
Bigster nu este doar pentru Europa. Dimensiunile sale mai mari și aspectul robust îl fac potrivit pentru piețe precum America de Sud, Africa de Nord sau chiar India. Dacia a început deja să își extindă prezența internațională, iar Bigster poate deveni un model emblematic în aceste regiuni.
Adaptabilitate și posibile versiuni hibride
Pentru a rămâne competitivă, Dacia trebuie să se alinieze la noile norme de emisii. Bigster are șanse mari să vină cu o versiune hibridă sau cu un sistem mild-hybrid, ceea ce îl va face mai atractiv pentru clienții preocupați de consum și impactul asupra mediului.
Un design modern, dar robust
Bigster se diferențiază printr-un design mai impunător, dar fără artificii inutile. Aspectul său este atractiv, dar păstrează simplitatea care definește Dacia. Acest echilibru între modern și funcțional va atrage atât clienții tradiționali Dacia, cât și pe cei care poate nu au luat în calcul marca până acum.
O alternativă reală la mărcile premium
SUV-urile mari de la branduri premium sunt inaccesibile pentru mulți șoferi. Bigster oferă o alternativă practică și accesibilă, fără ca șoferii să simtă că fac compromisuri majore. Această strategie va atrage mulți cumpărători care altfel s-ar fi orientat spre SUV-uri second-hand ale mărcilor premium.
În concluzie, Bigster nu doar că va avea succes, ci are toate șansele să devină cel mai bine vândut model Dacia. Prețul, poziționarea corectă pe piață, succesul Duster-ului, potențialul global și adaptabilitatea tehnologică fac din acest model unul cu un viitor promițător.
Acum, dacă aveți alte opinii, sau motivații suplimentare pentru a susține ideea mea, rubrica de comentarii vă aparține. 🙂
Eu am cumparat un Tucson cu 29450 in octombrie (1.6 MHEV, CVT). Exceptand portbagajul nu vad ceva care sa faca un plus la Bigster iar pretul e la fel, deci ?
Si reciproca poate fi valabila ce face tucson de 30000 si nu face bigster de 25 26000? Mici diferente vor fi întotdeauna dar nimic covarsitor, ex testele ncap, dacia se axeaza pe masini performanta/preturi corecte judecand piata, chiar ieri ma uitam un polo sh 2024 2023 cu 50 70000 km costa 18000 + euro.!!!( in reprezentanta dedicata)…nou peste 20000 deci ce rost mai are un polo cand sandero e dupa colt la 18000 nou. Impedimentul cel mai mare al daciei dupa parerea mea este ca adopta politca renault si anume piesele de caroserie sunt facute doar de ei, sau ma rog firme afiliate lor, asta inseamna ca daca ti tb o oglinda, un maner…ceva vei plati cat vrea mila lor sa platesti! De faruri nici nu mai vb!
Prețul nu e la fel, Bigster este in jur de 25000, cu motor mild hibrid. 1.6 MHV, este mild hibrid, nu hibrid în toată regula. Bigster cu hibrid adevărat, este la 29000.
Având în vedere că și Duster este printre cele mai vândute SUV-uri de talie mică din Europa, mie unul nu mi se pare nepopulară opinia, e o judecată normală.
Nu sunt foarte convins însă că va reuși să depășească Dacia Sandero la vânzări totale, un automobil(Sandero) cu un raport calitate-preț mult mai bun(prețul mediu fiind cam la jumătate față de Bigster) și care este perceput de mulți ca un crossover sau un mini SUV.
Eu am o problema cu calitatea.
De ce
In 2005 îmi doream un diesel și tare as fi vrut să îmi iau un Logan darmnjnera decât pe benzina.
Așa că am luat un clio, made in turkey
20 de ani later, clio încă nu are pic de rugină, eșapament original, 360k km
Meanwhile puține Loganuri din 2005 mai exista in stare acceptabila. De obicei sunt marcate de rugină
Eu daca îmi iau un bigster îl vreau pentru mersul înafara in CO etc.
In rest in Cluj clio + viitorul Inster.
Dar, rezista bigster 10 ani. ? Judecând după cum arată frații mai mici, mă cam îndoiesc
Și 30k sunt o grămadă de bani.
Meanwhile Tucson sau santa Fe sunt dovedite că rezistă mult timp.