Despre firmele de curierat și problemele lor se poate scrie un întreg roman. Bine, noi am scris deja câteva articole aici, aici, aici, aici și aici.
Problemele, după cum se vede, nu sunt doar la una dintre ele, deși Fan Courier bate toate recordurile din domeniu. Nu, ele sunt la toate firmele de curierat. Am pățit-o săptămânile trecute cu cei de la Cargus, care urma să îmi livreze o comandă de la Altex.
Ținând cont că lucrez mai ales de acasă, dar urma să fiu la birou miercurea și joia respectivă, am ales locația respectivă. Doar că, așa se întâmplă tot timpul, prima zi aveam să o petrec toată la lucru, a doua doar parțial. Așa că mizam pe onorarea comenzii după cum era anunțată ea. Așa că am sunat curierul la numărul din mesaj doar ca să aflu că el este alocat pe altă rută (întâmplător, cea care deervește și adresa mea de acasă), dar a fost obligat să preia coletul doar pentru a bifa Cargus livrarea conform contractului cu Altex. Așa că, a doua zi abia urma să îl primesc, de la un alt curier, care lipsea miercuri!
Practic, ce mi-a confirmat curierul este ce am văzut deja de pe vremea pandemiei, când majoritatea puteam comanda doar online, nu prea putem merge la cumpărături fizice prea des: firmele de curierat nu mai fac față volumului de comenzi și apelează la tot felul de șmecherii pentru a respecta contractele lor cu firmele și platformele de comenzi. Practic, veți vedea tot mai des cazuri ca și cel al meu, în care coletul vostru va fi preluat de cineva, nu musai curierul care e pe ruta unde aveți adresa, iar la final de zi va marca livrarea eșuată, cel mai adesea, pentru că nu v-a găsit acasă. Din păcate, majoritatea ne vom descărca nervii pe curieri, pe când problema nu e la ei!
După cum am scris mai sus, volumele de comenzi pe care și le asumă companiile de curierat sunt supradimensionate față de flota lor. Iar noi angajări sunt mai greu de realizat, ținând cont că salariile din domeniu sunt mici, beneficiile reduse iar programul de lucru lung! Unde mai pui că dai peste clienți nemulțumiți și primești mașini de serviciu cu ITP trecut la limită sau extrem de slab dotate, cum ar fi cea de mai jos, cu anvelopele netede!
Pe lângă toate acestea, mai avem parte de o forță de muncă prea puțin dornică să lucreze, preferând, de multe ori, ajutorul social. Tocmai de aceea, livrările de mâncare sunt realizate, mai nou, de cetățeni de prin Asia, Iar asta se va întâmpla și cu coletele noastre, după ce-și vor echivala permisele de conducere, sau după ce vor fi învățat destul de bine limba, încât să poată trece de examenul de carnet…
„preferând, de multe ori, ajutorul social” românii sunt plecați la muncă in vest. Nu mai scrie chestia de mai sus, nu există așa ceva.
El scrie ce aude pe la tv.are niste abordări puerile și mai mereu fara logica.
Haha. Iesi puțin din bula
90% din românii plecați în vest sunt slab calificați și vor meserii cu care să nu-și bată capul prea tare. Genul de oameni care au cu două clase mai mult decât trenul și se raportează mereu la salariul minim. În România nu mori de foame dacă te duce puțin capul și vrei să muncești.
Exista chestia asta, dar din pacate exista si multe facultati care scot someri pe banda rulanta, fiindca nu se gasesc locuri de munca in domeniile respective.
Si atunci ce faci? Dupa ce ai studiat 5 ani cine doreste sa fie un curier suprasolicitat?
Lockerele rezolva problema asteptarii curierilor. Din pacate cele mai multe sunt EasyBox iar livrarea la locker e valabila doar unui numar redus de comercianti.
Eu cred ca e chiar populara opinia asta.
Personal prefer sa comand cu livrare la easybox pentru a nu fi intrerupt in timpul programului de lucru. (Lucrez aproape exclusiv de acasa)
Pentru comenzile care nu pot fi livrate la easybox, am salvat numerele de telefon ale curierilor pentru a sti cand sunt sunat de un curier.
in uk poti ridica de la multe magazine de cartier, de la posta, vb de amazon si ebay in special.
asta cu ajutoarele sociale e o placa basista, nu am cunoscut niciodata pe cineva care sa stea pe ajutor social..
iar anvelopele netede sunt mai performante pe uscat, vb din expertizenta…
Dacă nu știi nu însemnă că nu există.Știu familii întregi care stau pe ajutoare sociale ( unii au ajuns la 5-6 generație).
Și la mine in zona, Ghiroda/TM au parteneriate cu magazinele de cartier (pe lângă lockerele clasice)
Eu am cunoscut atâția care nu vor să muncească și visează să le cadă din cer.
Ce misto e sa stai cu curu pe scaun si sa dai verdicte. Dar ce zici nu te bagi o zi la curierat sau Glovo sa vezi cat de misto e sa lucrezi in domeniu? Si da cum zicea colegul mai sus asta cu ajutorul social e doar o poveste….. Ai idee cum e sa muncesti pe 1800 lei iar volumul de munca sa creasca de la o luna la asta iar venitul sa stea pe loc? dar lasa ca e mai misto sa ne dam cu parerea despre cat de muncitori sunt altii……..
Daca te referi la mine, sa verifici ce am scris. E clar ca la asta by e problema curierului ci a sistemului. Insa, la fel de bine, am mai scris si cand curierii erau buba.
Parte din problema o rezolva locker-ele. Daca faci si un parteneriat cu magazine de cartier (La doi pasi sau similar) sau cu singurul din sat, ai mai acoperit un procent din comenzi. Si pentru curier e mai usor sa lase 10 pachete la un locker decat sa umble prin cartier. Eu dau comenzi la o librarie online si singura optiune e livrarea la locker.
Tind sa cred ca opinia asta e chiar populara mai degraba 😀
Chestia cu „romanul prefera sa stea pe ajutor social decat sa munceasca” este o marota. Nu corespunde realitatii.
SAMEDAY IS THE BEST .