Va spuneam anul trecut la final ca am dat o comanda pentru Mazda 3 2022 pentru parintii mei. La vremea respectiva programul Mazda nu era in vigoare si am decis sa asteptam. Si ce bine am facut.
Suntem un blog de tech, dar ne-am dezvoltat in ultimii ani si am inceput sa discutam si despre masini. Ca sunt electrice, diesel sau hibride, noua ne plac masinile.
Alex e fan 4×4, are masini de teren si am avut ocazia sa ne plimbam cu el prin munti cu Patrol-ul. Darius este fan electrice si are o Tesla, iar Cristi este un familist cu un SUV de 7 locuri.
Eu am ramas momentan cu un diesel de la Reno cu caroserie break care consuma intre 4 si 5% atunci cand plec in concedii.
Am facut introducerea pentru ca multi ne injura cand vorbim despre masini, fie ale noastre sau review-uri auto. Masinile fac parte din viata noastra. Ne plac, le intelegem si de multe ori includ mai multa tehnologie decat ne-am putea imagina.
Avem o sectiune auto dedicata Auto si credeti sau nu, subiectul auto atrage mai multi oameni aici pe site decat orice altceva. Cele mai accesate articole sunt fix cele in care vorbim despre masini.
Asadar, pentru parintii mei care au vrut sa-si cumpere o masina noua, poate ultima lor masina din viata asta (suna trist, stiu), am studiat piata si am ajuns la concluzia ca o japoneza este ce trebuie.
A contat si faptul ca tata si-a dorit o japoneza, iar atunci selectia a fost una simpla: Toyota, Mazda, Honda. Si cum bugetul nu a fost unul foarte mare la inceput, ideea unei japoneze a picat. Dar cu mici eforturi…
Am ajuns la Mazda 3. Echiparea de baza, fara nici o optiune. Totusi, n-au vrut sa fie alba si au platit 400 de euro pentru Platinum Quartz, o culoare noua in portofoliul Mazda.
Si am aplicat la programul Rabla 2022 deoarece are destule beneficii.
Prima de casare este de 6.000 lei pentru un autovehicul uzat, respectiv de 9.000 lei pentru doua, la care se aplica urmatoarele ecobonusuri:
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou (cu excepţia motocicletelor), al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP;
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou (cu excepţia motocicletelor), echipat cu motorizare GPL/GNC;
- ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou (fără motociclete), echipat cu sistem de propulsie hibrid;
- ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Asadar, din pretul masinii care a fost 20.372 de euro (acum s-a scumpit masina) am scazut doua tichete rabla, deci 9000 de lei, inca 1500 de lei pentru ca una dintre masinile pe care le-am dus la rabla a fost mai veche de 15 ani, inca 3000 de lei pentru ca Mazda 3 este hibrida si mai puteam sa luam 1500 de lei daca masina avea un consum de CO2 mai mic, dar la asta nu ne-am putut incadra.
Asadar, am prins loc la Rabla 2022 si am profitat cat am putut de acest program. In total, pretul pentru Mazda 3 a fost de 17.632 de euro.
Ce primesti de la Mazda 3 in echiparea de baza? Chel Line cum o numesc unii
- Motor de 2.0 benzina aspirat de 122 de cai cu dezactivare de cilindrii (mai exact se opresc pistoanele 1 si 4 cand mergi constant)
- Jante de 16 inch 205/60/R16
- Sistem Mild Hybrid
- Aer conditionat manual
- Faruri Full LED directionale cu spalator, dar cu lumini de zi halogen. WTF Mazda?!
- Stopuri si semnalizari LED
- Cadran de bord digital
- Tapiterie din stofa
- Pilot automat adaptiv
- Volan si schimbator din piele
- Sistem multimedia de 8.8 inch cu Apple CarPlay si Android Auto
- Senzori parcare doar spate
- Sistem audio cu 8 difuzoare
- Sistem de recunoastere semne trafic (TSR)
- Sistem privind limitele de viteza (ISA)
- Sistem alerta sofer (DAA)
- Sistem inteligent de franare (SBS)
- Sistem monitorzare unghi mort (BSM) cu asistenta la deplasarea in marsarier (RCTA)
- Siste depasire banda de rulare (LAS)
- i-Stop
- Cotiera fata
- Senzor umiditate
- Airbag la genunchi (in total sunt 9 airbag-uri in masina
- Frana de mana electronica
- Head-Up Display Laser
O sa ajunga in vara, comanda fiind data din noiembrie 2021, dar abia acum am facut actele necesare. Voi ce parere aveti despre Rabla 2022? Ati profitat?
Nu, si nu cred ca anul asta e propice pentru asa ceva.
Poate la anu pentru o electrica sau … plug-in, mica de oras sau mai mare pentru afara.
Oricum o sa am nevoie de 2 masini.
Sa vad ce pastrez acum: Mini Cooper 1.6 benzina aspirata natural automata 120 CP sau Audi A4 1.4 benzina turbo automata 150 CP.
In functie de ce pastreaz: mica sau mare, ma orientez invers spre electrica sau plug-in … la anu sau chiar peste 2 ani … nu ma grabesc, ma descurc cu o masina si taxi ocazional.
Eu mai pe sărăcie..am luat cu rabla Sandero stepway din iunie 2021(full).. cu gpl. Mai am un Logan 1.4 de mers pe drum de țară ,drumul județean Tulcea_ chilia veche, pe care Consiliul județean nu dorește sa l asfalteze si e doar pietruit.. si o Toyota aygo 2006)pentru soție.
Vai, ce preț bun pentru Mazda 3 ai prins… Sper să mă ajute Dumnezeu să strâng și eu până la anul următor banii și să îmi cumpăr mașina, in prezent dețin tot o Mazda 3, dar prima generație. 1.6 benzina, merg 90% doar oraș. Clar o sa o dau pe aceasta la casat și vedem daca se mai merita sa iau încă una pentru cei 3000 de lei, deși nu cred.
Cum ai obtinut pretul de 20372, a lasat dealer-ul 1000 de euro?
Asta e fix configuratia ta: https://www.mazda.ro/configurator/UJPSN7M3H8/
care pe configurator e 21380.
Da, a dat si el un discount.
In noiembrie 2021 masina era cu 600 euro mai ieftina. Plus un discount de la dealer
Pai nu e chiar „chel line”. Un logan full nu are nici pe departe atatea optiuni. Sa o stapaniti sanatosi si fara evenimente.
Cosmin..nu se compară dacia cu mazda in veci. Sunt din galaxii diferite. Am mazda 3, 2022, si e fantastică..
ce consum are? cam mare motorul pt calutii aia.
erau bune mai multi senzori de parcare/camere, hill assist, franare automata la impact iminent…mai ales pt cineva la a 2-a tinerete..si senzori de presiune la cineva care nu prea verifica masina..aa, si parbriz incalzit si atermic
culoarea aia tot alba mi se pare, deci nu, e rezervata doar politiei!
Le are si pe astea, mai putin parbrizul incalzit. Cat despre cosum, la 120km/h are o un consum de 5%. In oras 8-9%. Are dezactivare de cilindrii care ajuta la consum. Si e fara turbo, ceea ce e un mare plus.
Masina are hill assist, are franare automata si are si senzori de presiune. A omis Gabriel niste dotari.
Si eu am comandat o mazda 3 sedan, norocul a fost ca era deja pe vapor configuratia aleasa de mine si ajunge la dealer in 5-6 zile. Cam mare pretul la tine pt o cheala, a mea costa 18250 euro echipare plus, rosie, 122cp. Numai ca eu va trebui sa astept sa se suplimenteze cu bani programul rabla :))
Mazda 3 Sedan echipare Plus costa 22.590 euro. Acum pe site.
Stiu, ca atat apare pe factura dar diferenta o face reducerea acordata de dealer