În UE vârsta medie este de 11,5 ani, în Marea Britanie este 8 ani, iar în Elveția este 8,6 ani. În România vârsta medie a parcului auto este de 16,5 ani, în Estonia de 16,7 ani, iar în Grecia, 16 ani. În Polonia media este de 14,1 ani, iar în Lituania, 16.8 ani. În Luxemburg vârsta medie a parcului auto este 6,5 ani, în Austria este 8,3 ani, iar în Irlanda 8,4 ani.Acum, că am pus în context, ia să vedem cum stăm cu vechimea automobilelor cititorilor nostri:
Rezultatul este oarecum în linie cu statistica generală, pentru că multă vreme sondajul a arătat mai multe opțiuni pentru mașinile mai vechi de 10 ani. Oricum ar fi, mai bine de 50% din cititori au mașini mai vechi de 5 ani. Va fi foarte interesant momentul în care administrațiile locale vor decide și la noi interzicerea accesului mașinilor vechi în anumite zone centrale. Pentru că este clar că se va ajunge și la noi la așa ceva.
Pentru cei care inca nu realizeaza, masinile Euro 6 au aparut prin 2015, aproximativ. Unele poate 2014. Deci masina cu cel mai nou standard poate avea si 7-8 ani. Da, stiu de Euro 6d Temp cu ADBlue, dar e cam acelasi lucru.
euro 6d e adevaratul euro 6 la diesel si e doar din 2021, restul sunt euro 2-3 maxim real.
cam multi bogati pe aici…
To be on the safe side, Euro 6d vehicles are recommended over Euro 6d-temp cars – and especially over Euro 6c cars, which have not been road-tested (RDE) and could face headwind in the near future.
Independent road emission testing organism Air Alliance published the first ever Air Index ratings for vans with ten of Europe’s best-selling diesel light commercial vehicles (LCVs) tested. Air Alliance found that a manual 2019 FWD VW Crafter 2.0 TDI 138bhp is 17 times cleaner than a 2019 Mercedes Citan 1.5 diesel, highlighting that Euro 6 compliance in lab conditions is no guarantee for contained NOx emissions on the road.