Skoda intenționează să își reducă numărul de angajați cu 20% în următorii ani, fără a recurge la concedieri, ci printr-o „fluctuație naturală”, potrivit declarațiilor CEO-ului companiei, Klaus Zellmer.
Skoda Auto, parte a Volkswagen Group, are în prezent 41.000 de angajați, iar măsura face parte dintr-o strategie mai amplă de eficientizare și creștere a vânzărilor.
Compania își propune să depășească pragul de un milion de vehicule vândute anual, iar unul dintre pașii importanți în această direcție ar putea fi lansarea unei versiuni complet electrice a modelului Octavia. Acest model este cel mai popular din gama Skoda, reprezentând anul trecut peste 20% din vânzările globale ale brandului. Klaus Zellmer a declarat că adăugarea unui nou model electric ar fi benefică pentru companie, având în vedere tranziția industriei auto către electrificare. În prezent, Skoda produce modelele electrice Enyaq și Elroq, însă profitabilitatea acestora este mai scăzută în comparație cu vehiculele echipate cu motoare termice.
Presa germană a relatat că oficialii Skoda au renunțat la ideea de a lansa un model electric de oraș, succesor al Citigo, din cauza marjei de profit reduse. Totuși, pentru a-și consolida poziția pe piețele emergente, compania analizează posibilitatea asamblării unui model electric accesibil în India, cu un preț sub 20.000 de euro. India este considerată piața cu cel mai mare potențial de creștere pentru Skoda, iar această strategie ar putea contribui la atingerea obiectivului de vânzări.
În 2023, Skoda a comercializat 926.000 de mașini la nivel global și urmărește să depășească un milion de unități până în 2025, mizând pe creșterea cererii din India și Vietnam. Germania a fost cea mai mare piață de desfacere, cu aproape 200.000 de unități vândute, urmată de Turcia, Marea Britanie și Polonia. Pe piața din România, Skoda a livrat anul trecut 10.600 de vehicule, ocupând locul trei în topul celor mai vândute mărci, după Dacia și Toyota.
Skoda se pregătește, de asemenea, să își extindă capacitatea de producție prin inaugurarea unei fabrici în Vietnam, unde va asambla SUV-ul compact Kushaq și sedanul Slavia. Aceste modele sunt destinate pieței asiatice, unde cererea pentru vehicule accesibile și eficiente energetic este în creștere.
“oficialii Skoda au renunțat la ideea de a lansa un model electric de oraș, succesor al Citigo, din cauza marjei de profit reduse”
Asta ma determina pe mine sa nu-mi mai iau Skoda niciodata. Cu alte cuvinte, de ce sa dam oamenilor ceea ce au nevoie, cand nu de-acolo iese banul? A fost superba masinuta aia la vremea ei, perfecta pentru oras. Pacat…