Lista cu cele mai importante dotari:
- Sistem audio JBL cu 8 difuzoare
- Bancheta spate incalzite
- Scaune fata incalzite pe 2 trepte
- Scaun cu reglaj lombar electric pentru sofer
- Scaun reglabil pe inaltime la pasager
- Scaun reglabil pe inaltime pentru sofer
- Volan incalzit
- Parbriz incalzit in zona stergatoarelor
- Portbagaj electric cu deschidere hand-free (adica cu piciorul)
- Scaune din piele perforata tip scoica
- Head-Up Display
- Cruise Control Adaptiv
- Apple CarPlay si Android Auto wireless
- Ecran multimedia de 10 inch
- Cotiera culisanta cu spatiu de depozitare
- Cotiera pe bancheta din spate
- Climatizare pe 2 zone
- Ventilatie pentru pasagerii din spate
- Incarcator wireless pentru telefon
- Parbriz cu strat insonorizant
- Padele pentru schimbarea vitezelor
- Oglinda retrovizoare electrocromatica
- Purificator de aer Panasonic Nanoe-X
- Cheie digitala inteligenta
- 7 airbag-uri
- Roata de rezerva slim
- Suspensie spate independenta
- Geamuri fumurii
- Keyless Entry/Go
- Faruri Multi Beam Full LED (echivalent Matrix LED)
- Senzori parcare fata/spate inteligenti cu franare automata si camera marsarier
Sisteme active de siguranta:
- Sistem proactiv de asistenta la conducere (PDA)
- Functia de evitare a coliziunilor in intersectie a sistemului de siguranta Pre-Impact (PCS)
- Sistemul de siguranta Pre-Impact cu functie de detectie a pietonilor & a bicicletelor si motocicletelor doar pe timp de zi
- Sistem de siguranta Pre-impact (PCS) cu functie de detectie a biciclistilor (pe timp de zi) si pietonilor (pe timp de zi si noapte)
- Asistenta la virarea de urgenta
- Senzori de parcare inteligenti cu franare automata
- Sistem de asistenta la recunoasterea indicatoarelor rutiere (RSA)
- Sistem de avertizare pentru deplasarea in marsarier (RCTA)
- Sistem de urmarire a benzii de rulare (LTA)
- Sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare cu controlul directiei
- Sistem de monitorizare a unghiului mort (BSM)
- Sistem de apelare de urgenta eCall
- Sistem adaptiv de comutare automata intre faza lunga si faza scurta
- Limitator de viteza reglabil (ASL)
- Sistem de control al stabilitatii vehiculului (VSC)
- Toyota Safety Sense cu actualizari Over-the-Air
Prețurile
Pentru a clarifica de la început problema prețului, trebuie să știți că Toyota Corolla este disponibilă în patru variante de caroserie: sedan, hatchback, break (Touring Sports) și SUV.
Corolla Sedan Benzina fără sistem Hybrid
- Eco MT – 23.006 euro
- Business MT – 25.871 euro
- Business CVT – 27.283 euro
Corolla Sedan Benzina Full Hybrid
- Eco – 27.404 euro
- Business – 30.859 euro
- Dynamic – 32.015 euro
- Exclusive – 34.421 euro
- GR Sport – 33.779 euro
Corolla Hatchback
- Eco – 27.405 euro
- Business – 29.667 euro
- Dynamic – 31.978 euro
- Exclusive motor 1.8 – 34.202 euro
- Exclusive motor 2.0 – 36.215 euro
- GR Sport – 38.264 euro
Corolla Touring Sport
- Eco – 28.759 euro
- Business – 31.561 euro
- Dynamic – 33.333 euro
- Exclusive motor 1.8 – 36.053 euro
- Exclusive motor 2.0 – 38.065 euro
- GR Sport – 40.367 euro
Corolla Cross
- Active – 35.293 euro
- Dynamic – 37.523 euro
- Exclusive – 44.758 euro
Prezentare la exterior
Toyota Corolla GR Sport 2024 este o mașină cu dimensiuni impunătoare, având o lungime de 4.66 m, lățime de 1.79 m și înălțime de 1.46 m. Greutatea variază între 1440 și 1535 kg, în funcție de echipare și dotări. Dispune de un ampatament de 2.7 m, ecartamente față și spate de 1.53 m și o gardă la sol de 135 mm. Raza de bracaj este de 5.4 m, iar portbagajul oferă un volum de 581 litri.
Exteriorul mașinii se remarcă prin ornamente de praguri din aluminiu, plăcuțe de protecție pentru uși GR Sport și jante de 18 inch cu Diamond Cut și inserții negre. Oglinzile au capace gri, barele longitudinale de pe plafon sunt negre, iar grila frontală este din plastic lucios negru, semi-deschisă. Bara spate este dotată cu un difuzor din plastic negru lucios și o nouă inscripție HEV, care indică prezența sistemului hibrid. Geamurile sunt fumurii pe spate și cu tentă pe față.
Prezentare la interior
Interiorul Toyota Corolla GR Sport 2024 este caracterizat de un bord solid, majoritatea zonelor fiind îmbrăcate în materiale moi, cu doar câteva părți din plastic dur. Gurile de ventilație sunt înconjurate de un inel cromat care traversează bordul, iar în centrul acestuia se află o tabletă de 10 inch cu un sistem multimedia avansat, bazat pe procesor Nvidia și Android Automotive.
Sistemul de climatizare este fizic, cu butoane dedicate, spre deosebire de alte modele unde este integrat în tabletă, ceea ce este un aspect pozitiv pentru mine. Volanul, complet îmbrăcat în piele cu inserții perforate și cusături roșii, este plăcut la atingere și dotat cu multiple comenzi pentru pilotul automat, apelare, volum, control multimedia și setări.
Interiorul ușilor este bine finisat, cu plastic moale pe toată suprafața, piele în zona de sprijin al cotului și manere argintii pentru deschiderea ușilor. Panoul de comandă al ușii șoferului este bine organizat, oferind funcționalități esențiale precum geamuri electrice, buton de închidere/deschidere a mașinii și reglajul oglinzilor.
Consola centrală este relativ îngustă și ar fi fost mai confortabilă dacă ar fi fost ușor înălțată. Cu cotiera lăsată, mâna coboară spre schimbătorul de viteze, deci nu este la nivel. Consola este îmbrăcată în plastic dur și include butoane pentru frâna de parcare electrică, auto hold, moduri de condus (Normal, Sport, Eco) și butonul EV Mode. Un USB-C ascuns sub bord este disponibil pentru conectarea unui stick sau telefon, deși poziția sa nu este foarte accesibilă.
Ceasurile de bord sunt complet digitale, oferind un ecran personalizabil cu o rezoluție excelentă și fără întârziere. Această actualizare reflectă îmbunătățirile continue pe care Toyota le-a adus în urma feedback-ului clienților.
Scaunele sunt confortabile și oferă un suport lateral bun, deși sunt ceva mai înguste comparativ cu alte scaune sport. În general, scaunele mașinilor japoneze sunt mai mici decât cele ale mașinilor europene. Dacă ai o constituție mai robustă, ar fi mai bine să alegi scaunele standard.
Senzatia la volan și ca pasageri
Unii ar putea compara Toyota Corolla cu un „Logan japonez”, dar, personal, nu mă deranjează această asociere. Atât timp cât mașina mă satisface și respectă standardele înalte de calitate, consider că este o comparație neglijabilă.
La volan, Toyota Corolla oferă o senzație neutră și echilibrată. Nu ai impresia că ești direct conectat la drum ca într-un BMW, dar nici nu te simți deasupra, ca într-un SUV. Este o experiență de conducere stabilă și confortabilă, ce se situează între clase. Comparativ cu mașinile coreene, oferă un nivel superior de confort. După un drum de 10 ore, nu te vei simți obosit, nu vei resimți dureri de spate și nu vei avea senzația de amorțeală.
Mașina îți oferă atât confort, cât și o senzație de ușurință. Este clar că este bine echilibrată, cu o accelerare promptă și o direcție precisă și ușoară. Totul este calibrat pentru a maximiza confortul și a minimiza oboseala. În plus, zgomotul produs în oraș este minim, datorită utilizării frecvente a modului electric, iar călătoria este plăcută și liniștită.
În ceea ce privește spațiul din spate, pasagerii au suficient loc pe banchetă. Nu este necesar să îți ajustezi scaunul pentru a le oferi spațiu, așa cum era cazul în alte mașini. Există suficient loc pentru picioare, însă la nivelul capului, plafonul nu este foarte înalt, ceea ce poate fi o problemă pentru persoanele foarte înalte.
În ceea ce privește lățimea și înălțimea, Corolla nu excelează în comparație cu alte modele, precum Skoda Octavia. Deși există suficient loc pentru picioare, ai senzația că mașina este puțin prea scundă și îngustă atunci când stai în spate. Această senzație este evidentă mai ales pentru persoanele înalte, așa cum am observat eu la 1.80 m.
Am avut pasageri pe o distanță de 10 ore și feedback-ul a fost pozitiv. Aceștia s-au bucurat de confortul oferit de cotiera bine plasată și de ventilatia din spate. Pasagerii, nu foarte înalți, au apreciat spațiul și confortul oferite de mașină. Iarna se pot bucura și de bancheta încălzită.
Cum se conduce?
Toyota Corolla GR Sport 2024 se conduce excelent. Am fost impresionat de confortul oferit, chiar și cu jantele de 18 inch și anvelopele 225/40/R18. Deși jantele sunt expuse riscului de zgârieturi, protecția oferită de anvelope este remarcabilă. Comparativ cu mașinile dotate cu jante mai mici (15 sau 16 inch), care sunt de obicei mai confortabile la denivelări, Corolla GR Sport oferă o experiență de conducere la fel de plăcută. Toți cei care au călătorit cu mine au fost de acord cu această impresie.
Confort și direcție
Suspensia este deosebit de eficientă în absorbția denivelărilor, iar direcția este la fel de bună. Am fost surprins de precizia direcției, care este totodată moale și ușor de manevrat în oraș. Volanul, subțire și plăcut la atingere, oferă o rază de bracaj mai scurtă decât alte mașini, fiind necesar să rotesc volanul mai puțin comparativ cu fosta mea mașină. Poti întra pe curbe cu viteză și să nu-ți fie frică, mașina având un tren de rulare excelent și stă lipită pe șosea. Aici contribuie și suspensia independentă spate. Nu mă așteptam la asta și nu aveți idee cât am suferit dupa această senzație, căci Meganul era barcă și se înclina foarte tare. Nu puteam să mă distrez cu el.
Performanță și sistemul hybrid
Trecerea de la un motor diesel cu turbină la unul hibrid pe benzină poate influența percepția despre puterea mașinii. În lipsa turbinei, senzația de cuplu este diferită, ceea ce poate da impresia că cei 200 CP ai motorului nu se simt la fel de pronunțat. Spre exemplu, Megane-ul meu cu motor diesel de 1.5 dCi și 110 CP părea mai sprinten, deși în realitate nu era o mașină rapidă, doar oferea această senzație.
Un test comparativ cu Duster 2 și Duster 3, unul diesel și altul hybrid, a demonstrat că, în ciuda senzației de putere redusă, hybridul este castigator. Deși sistemul hybrid asigură o accelerare rapidă, în special la plecarea de pe loc, și facilitează depășirile, senzația de accelerare este diferită de cea oferită de un motor diesel sau benzină turbo. Totuși, la viteze mari, de exemplu 180 km/h, mașina se comportă extrem de stabil și confortabil, chiar dacă senzația de viteză este mai puțin intensă decât în alte mașini.
Sistemul hybrid încearcă și reușete să susțină motorul pe benzină în depășiri și la plecarea de pe loc, oferind o senzație de extra putere, însă pe termen scurt și constantă, nu bruscă. Este suficient să te uiti la vitezometru când simți că mașina „nu trage” ca să realizezi că ai ajuns deja la o viteză foarte mare, dar tu simți ca plutești.
Toyota Corolla GR Sport 2024 excelează în plecările de pe loc și în reprizele rapide. În București, la semafor, mă aflu adesea în frunte fără efort. Deși nu plec agresiv, mașina oferă o putere constantă, fără pierderi datorită absenței ambreiajului și a treptelor de viteză. Ajung la 60 km/h în doar câteva secunde, iar accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 7 secunde. În plus, la plecare, o parte din putere și cuplu sunt livrate instantaneu roților datorită sistemului electric.
Fiind o mașină hibridă pe benzină, Corolla GR Sport necesită turatii mai mari pentru a experimenta pe deplin cei 200 CP. În timpul depășirilor, este necesar să urci peste 4000 RPM pentru a simți cu adevărat potențialul mașinii. Deși poți depăși fără a forța prea mult, accelerarea nu va fi suficient de rapidă pentru a realiza manevra în siguranță dacă nu apeși mai tare pe accelerație. După 4000 RPM, puterea și cuplul sunt evidente, dar vin cu un zgomot ușor deranjant pe termen lung, care poate fi plăcut pentru cei care apreciază sunetul unui motor sport.
Deoarece mașina utilizează o cutie de viteze e-CVT (variabilă continuu), turatiile cresc automat la urcarea unui deal fără a trebui să apesi suplimentar pe accelerație și scad atunci când mașina este la vale. Experiența de conducere cu o cutie e-CVT poate fi greu de descris în cuvinte, deoarece senzațiile sunt diferite de cele oferite de o cutie de viteze clasică.
Funcționare și moduri
În condiții de oraș, sistemul hibrid se comportă excelent. În aproximativ 80% din timp, vei conduce pe electric, cu motorul termic intervenind doar atunci când bateria se descarcă și trebuie să fie reîncărcată sau când ai nevoie de mai multă putere.
Modurile de funcționare sunt variate și se pot combina pentru a oferi diferite funcții: motorul termic poate furniza putere directă la roți, încărca bateria sau ambele simultan. De asemenea, bateria se poate încărca fie prin motorul termic, fie prin regenerare la frânare, sau prin ambele metode simultan. În timpul accelerării, puterea poate proveni exclusiv de la motorul termic, exclusiv de la cel electric, sau combinat.
Până la 35 km/h, motorul electric preia majoritatea sarcinii dacă accelerezi ușor și bateria este suficientă. După această viteză, motorul termic începe să acționeze automat. Cu toate acestea, dacă alegi EV Mode, poți rula pe electric până la 60 km/h. Peste această viteză, ambele motoare lucrează împreună pentru accelerare, iar la viteze constante de până la 100 km/h, mașina poate rula pe electric, în funcție de nivelul bateriei.
Peste 100 km/h, funcționarea pe electric nu mai este posibilă, dar în timpul decelerării sau frânării, motorul termic se oprește și începe încărcarea bateriei prin regenerare.
Într-un traseu de 10 km prin București, mașina poate parcurge aproximativ 70% din distanță pe electric, adică 7 km, iar restul de 3 km pe motor termic. Totuși, acest raport nu este constant; în funcție de condițiile de drum, vei alterna între modurile electric și termic. Hărțile de mai jos arată distanțele parcurse în mod EV (albastru) și în mod termic (negru).
În afară de asta ai și modurile clasice de condus: Normal, Sport si Eco.
Cum arata pe dedesubt?
Mi-am permis sa ridic masina pe elevator chiar la Toyota in reprezentanta. Nu am umblat la nimic, dar voiam eu sa vad cum arata pe sub ea. Cu ocazia asta vedeti si voi cum arata partea nevazuta a masinii.
Asa la prima vedere am observat ca pivotii sunt prinsi cu surub si piulita, deci nu in nituri, si la nevoie ii poti schimba doar pe ei. Am observat si acele traverse de la mijlocul masinii, disponibile doar pe GR Sport din cate am inteles, care fac ca masina sa fie mai inchegata, mai stransa, mai stabila pe sosea.
Analizati voi mai departe.
Cat consuma?
Este fantastic cum se conduce masina in oras si ce consumuri bune scoate.In medie o sa ai un consum de 5.5 in oras, consum real, trafic aglomerat, AC pornit. In conditii mai bune scoti si 4%. Noaptea poti foarte usor sa scoti 4% daca profiti si de baterie si nu accelerezi agresiv si anticipezi traficul.
Am facut pana acum 2 drumuri lungi cu ea: Bucuresti – Brasov si retur si Bucuresti – Sighetul Marmatiei si retur, cu opriri prin Cluj, Alba, Sibiu, Brasov. Pana la Brasov am scos 6.1%, dar m-am distrat cu masina. Am rupt-o pe viraje imediat cum faci stanga la Predeal sa mergi spre Rasnov, iar la intoarcere am scos 4.8% pentru ca am mers normal.
Spre Sighet am scos 5.5%, 4 oameni si bagaje full. La intoarcere, in aceleasi conditii, am scos 5.5%, dar mentionez ca pe bucata de autostrada de la Cluj la Alba am mers cu viteza foarte mare, nu pot sa spun cu cat. De asemenea, de la Alba la Sibiu am procedat la fel, iar Pitesti – Bucuresti am mers cu 140km/h.
Consumul real pe autostrada la viteza de 140km/h este de 7%. Daca faci doar autostrazi asta o sa fie consumul real, 4 oameni cu bagaje. Hai sa spunem 6.5% daca sunt doar doua persoane in masina. Mi se pare un consum bun pentru un motor de 2.0, fara sistem hybrid in actiune la aceste viteze. Nu poti merge pe electric la vitezele astea, insa in depasire o sa te ajute si motorul electric si este o placere. Nimeni nu se asteapta sa vada o Corolla nervoasa pe strada.
Ciprian a zis
Apropo de Purificator de aer Panasonic Nanoe-X. Cum se simte când stai in trafic?
Există un top pe subiectul ăsta? de obicei e cam ignorat, poate și pentru că e cam la fel la toți?
Filtrarea / purificarea mi se pare un aspect important , ca în trafic e cel mai concentrată.
Și partea de zgomot cum ziceai iar la fel de importanta.
Dacă as putea compara modele în funcție de aceste aspecte mai puțin menționate explicit ar fi interesant …
Gabriel a zis
Mi se pare ca functioneaza excelent fata de alte masini. Nu am simtit nici un miros venit din afara. Cat despre zgomot, pana nu mergi cu ea este greu sa ai un termen de comparatie.
Alex a zis
S-o stapanesti sanatos, detin 2 dintre aceste modele la mine in familie. Din pacate nu locuiesc in Romania, asa ca te sfatuiesc sa iti pui un anti-furt pentru catalizator. Dupa cum se stie, catalizatoarele de la toyota sunt extrem de scumpe, asa ca un antifurt la 200-300 euro (nu lua ieftineli) este cea mai buna alegere.
Eu m-am dus la mecanicul meu, un Roman stabilit aici de foarte mult timp si am facut o „manevra” foarte benefica pentur mine, cum ar fi un placaj de cornier ramforsat, iar mufele de prindere sunt sudate pe sasiu. Acest lucru le va fi extrem de greu (ba chiar am testat cu mecanicul meu cat dureaza sa taiem placajul cu flexul, dupa 3 foi si aproape 1h ne-am cam lasat batuti :)) ) la hoti in a il fura in viitor.